Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kona har det som kalles responsivt tenningsmønster. Hun tenner ikke på meg av seg selv. Vi har snakket om dette, og hun gar vedgått dette. 

Etter et langt liv sammen så har det kommet fram at hun har hatt «pliktsex» gjennom mange år. For å forklare…, Når hun kun tenner responsivt så har det jo blitt til at jeg prøver meg på ulike måter. Den sikreste måten har vært å kose der nede. Da har hun tent, og blitt med på sex. Det viser seg nå at hun likevel ikke tenner mentalt, heller ikke under akten. Jeg føler at dette blir helt feil, det føles nesten som overgrep. Jeg har sluttet å prøve meg på sex. Hun gjøre ingenting, og de siste to-tre årene har vi nesten ikke hatt sex. Dvs 2-3 ganger på ish 3 år. 

Jeg har forsøkt å snakke med henne om dette, men det nytter ikke. Hun har ikke lyst eller behov, og er følgelig ikke motivert for å jobbe noe med det, 

Jeg runker, men ikke i hennes nærhver ( soverommet)  Hun liker ikke det, og det føles rart å runke på toalettet med tenåringer i huset. Jeg finner det lettest å runke på toalettet på jobben før jeg kjører hjem. Da er «lysten» borte en stund, og jeg kan være sammen med min kone uten å bli frustrert. Jeg elsker henne, og ønsker å ha sex med min kone, men hun tenner ikke på meg, og jeg vil ikke gjøre overgrep. 

Så skjer det rare. En kveld vil hun ha sex, men jeg sier at jeg har runket på jobb og er «tom» . Det blir ingen sex og hun er skuffet for at jeg ikke venter på henne. Det virker som at hun mener jeg skal unnlate runking, og gå i 6-12 måneder og vente i tilfellet hun en dag vil ha sex

Underveis i dette opplegget har jeg i grunn gått lei. Jeg er frustrert, skuffet og lei meg. Det er vondt å høre at hun ikke vil ha meg på den måten. Jeg føler meg rett ut verdiløs for henne.

Har kanskje ikke noe direkte spørsmål må. Jeg skjønner selv at dette er en håpløs situasjon, og at noe må gjøres. Jeg hsr foreslått parterapi, psykolog osv, men hunn vil ikke. Jeg har spurt på forskjellige måter hva jeg kam gjøre; men hun sier at det er henne, ikke meg, men hun gjør jo heller ingenting. Det er sikkert ting jeg kunne gjort annerledes og bedre, men jeg tror samtidig at jeg er en attraktiv man. Jeg trener flere ganger i uken, ser bra ut og får høre at jeg er en tiltrekkende og attraktiv mann. Jeg gjør hussrbeid inkl klesvask, lager middag, vasker hus osv. Jeg holder dessuten huset vedlike, klipper plen osv. 

Hun fikk en nye fin bil for litt siden, jeg spanderer klær og blomster hver måned. Vi er på ferier osv…Barna er jo selvgående, og kjører nå mopedbil til treninger osv selv

Vi er begge friske og i full jobb. Det er ingenting «praktisk» som tilsier at vi skal få forholdet til å fungere. 

Hva gjør jeg ? Jeg ønsker ikke å gå fra henne, men det føles feil slik det er og jeg har fullstendig gitt opp å tro at hun vil endre seg. 

Forslag? 
Ultimatum? Brudd? 

Jeg ønsker ikke elskerinne, utroskap osv..

Hjelp!!

Anonymkode: 66bc4...482

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hun vært hos legen? Kan jo være noe hormonelt. Ellers så er det parterapi eller lignende som kunne vært relevant, så det er jo synd hun ikke vil være med på det. Har dere hatt samtalen som tar for seg veien videre? Greit nok at hun ikke er motivert for endring, men du har jo et behov her som hun burde ønske å oppfylle. Hvis hun har gitt opp å innfri behovene dine som kjæreste, har hun da også gitt opp forholdet? 

Jeg vil legge til at det er veldig urimelig å bli skuffet over at du runker. Det må hun faktisk forvente når situasjonen er som den er.

Anonymkode: ac08f...c9e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette innlegget var som å lese om mitt eget liv. 

Bortsett fra noen praktiske ulikheter med hvor og når jeg runker for å dempe lysten i nærvær av henne. 

Har ingen svar dessverre. Men har det veldig likt. Kommer nok til å ende med brudd. Men jeg vet ikke når.

Elskerinne har blitt foreslått her også, men jeg er egentlig ikke så ivrig på det. 

Anonymkode: 870a3...1ac

AnonymBruker
Skrevet

Må si jeg fikk skikkelig vondt av deg. 

Gitt at hennes versjon er nogenlunde lik din, så ville jeg vist henne dette innlegget, eller skriv et brev som ligner innlegget. 

Våg å være sårbar og legg det frem akkurat sånn du FØLER det. 

Ikke gå i diskusjon eller angrep. Bare vis sårbarhet. 

Hvis hun ønsker å fortsette ekteskapet så må hun jo gjøre noe for å få det til å fungere. 

Sex er for mange kvinner et sårbart område, fordi- som du også selv sier- det er veldig invaderende å ha sex når man ikke føler lyst. 

Kanskje du kan skrive et dyptfølt brev som hun kan lese alene. Så får hun tid til å tenke og reflektere før en samtale. 

Anonymkode: 965a2...734

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner over en viss alder har jo lite lyst. Det er naturlig siden fruktbarheten går ned.

Anonymkode: a39fe...9f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Får hun orgasme da? 
Veldig forståelig å ikke ville ha sex uten. &nbsp

Mange faker.

Anonymkode: 2a8cc...611

• Liker 1
Skrevet

Jeg får oppriktig veldig vondt av deg ts, du virker som en fin og omsorgsfull mann, ts. Selvfølgelig kan hun ikke nekte deg å ha sex med deg selv når hun aldri vil ha sex med deg. Jeg leser deg som en mann som savner intimitet, nærhet og alt det andre som hører med, og ikke bare sex. Stemmer det?

Jeg synes forslaget om brev var et godt forslag. Kanskje du skal skrive ned dine tanker der?

Så tenker jeg at du dessverre må tenke på veien videre, og at den muligens er uten henne. Det virker jo egentlig ikke som hun elsker deg, når hun ikke ønsker noe som helst. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får hun orgasme da? 

Mange faker.

Det er nå så, men da må hun jo faktisk kommunisere dette. Slik det er nå er det jo bare han som kommuniserer. Han kan ikke ta hele byrden for å få fram ønsker og lyster. Hun må faktisk også ta ansvar for egen lyst og orgasme. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig kjedelig for dere dette. Jeg har dessverre ingen løsning på problemet ditt. Vi har også altfor lite sex og jeg merker at jeg skrur mer og mer av den seksuelle delen av meg selv.

Men.. Blir du tom for resten av dagen ved å runke en gang på jobb? Det høres nesten litt voldsomt ut. Hvis dere knapt har hatt sex på 3 år og hun tar initiativ så bygger det seg vel opp igjen? Kan det være at lysten din rett og slett ikke var der når hun spurte?

Anonymkode: a18fd...0d7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser en rød trød gjennom de som er i din situasjon. Alle er gode elskere som ikke er utro, som kun ønsker en partner. At du er trygg for en kvinne, kan gjøre deg til en tøffel og mindre attraktiv. Dessverre, sånn er det bare, selv om jeg skulle ønske det var annerledes. Hvis hun ikke visste hvor hun hadde deg, så hadde du vært mer spennende, og da hadde den mentale spenningen økt.

Sannheten suger av og til, men det er allikevel sant.

Anonymkode: 62da4...43e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig kjedelig for dere dette. Jeg har dessverre ingen løsning på problemet ditt. Vi har også altfor lite sex og jeg merker at jeg skrur mer og mer av den seksuelle delen av meg selv.

Men.. Blir du tom for resten av dagen ved å runke en gang på jobb? Det høres nesten litt voldsomt ut. Hvis dere knapt har hatt sex på 3 år og hun tar initiativ så bygger det seg vel opp igjen? Kan det være at lysten din rett og slett ikke var der når hun spurte?

Anonymkode: a18fd...0d7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva gjør jeg ? Jeg ønsker ikke å gå fra henne, men det føles feil slik det er og jeg har fullstendig gitt opp å tro at hun vil endre seg. 

Forslag? 

Det ligger implisitt at er to i et forhold, så har de sex. Dersom den ene ikke vil ha lengre, så er det DEN personen som må gjøre noe med saken. Det er hennes ansvar å ta opp temaet, det er hennes ansvar å forsøke å gjøre noe med det. 

Dersom hun gjør absolutt ingen ting med problemet, så er det ikke dere, men hun som har ansvaret for at det i praksis ikke er et forhold lengre. 

Avslutter du forholdet, så ikke påta deg skylden for at det ble avsluttet, indirekte er det hun som har avsluttet forholdet, og da er det hennes ansvar å ta. 

Anonymkode: 4258a...6ef

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det ligger implisitt at er to i et forhold, så har de sex. Dersom den ene ikke vil ha lengre, så er det DEN personen som må gjøre noe med saken. Det er hennes ansvar å ta opp temaet, det er hennes ansvar å forsøke å gjøre noe med det. 

Dersom hun gjør absolutt ingen ting med problemet, så er det ikke dere, men hun som har ansvaret for at det i praksis ikke er et forhold lengre. 

Avslutter du forholdet, så ikke påta deg skylden for at det ble avsluttet, indirekte er det hun som har avsluttet forholdet, og da er det hennes ansvar å ta. 

Anonymkode: 4258a...6ef

Jeg kan gjette med ganske høy sannsynlighet at løsningen hennes som med de fleste kvinner er å la mannen finne seg en dame å ha sex med på si. Men som du sikkert har lest, så er disse mennene trofaste og ønsker ikke det.

Anonymkode: 62da4...43e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg leser og oppfatter av historien din er at hun er blitt bortskjemt og mistet respekten for deg. 
Sørgelig å lese siden det er mange damer som kunne tenke seg å ha en mann som du og samtidig være fornøyde og tilfreds. 
Du må begynne å gjøre deg mere kostbar og se at du har en større verdi. 
Ingen skal være nødt til å leve sånn som du har det, og alt for mange finner seg i det . 
Du må gi henne et ultimatum om at du ikke orker dette lenger 

Anonymkode: 228bf...729

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kvinner over en viss alder har jo lite lyst. Det er naturlig siden fruktbarheten går ned.

Anonymkode: a39fe...9f8

Helt feil, mange blir kåtere i løpet av årene, spesielt i forbindelse med overgangsalderen. 

Anonymkode: 16b82...9d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det jeg leser og oppfatter av historien din er at hun er blitt bortskjemt og mistet respekten for deg. 
Sørgelig å lese siden det er mange damer som kunne tenke seg å ha en mann som du og samtidig være fornøyde og tilfreds. 
Du må begynne å gjøre deg mere kostbar og se at du har en større verdi. 
Ingen skal være nødt til å leve sånn som du har det, og alt for mange finner seg i det . 
Du må gi henne et ultimatum om at du ikke orker dette lenger 

Haha, hvordan si at du er incel uten å si at du er incel...

Kvinner puler ikke menn ut av "respekt" eller fordi de tenker på menn som mer eller mindre "verdifulle". 
Kvinner puler menn når de har lyst til å pule menn, dvs. når de er kåte. Og, som TS har erfart, er enkelte kvinner også snille nok til å pule menn fordi de synes synd på de og/eller føler seg forpliktet. Dette sistnevnte er jo ikke noe en normal mann ønsker seg. Pliktsex er nedverdigende for begge parter, og generelt bare trist. 

Hun kommer ikke til å få mer lyst på TS dersom han gjør seg "kostbar". Hun er jo allerede ikke interessert i sex, så det at han "holder igjen" på sexen selv kommer bare til å føre til enda mindre sex. 

Hvis TS stiller et ultimatum blir han trolig dumpa. 

Kvinner er ikke simple dyr som kan manipuleres på den måten du beskriver her, og hvis du lurer på hvorfor du selv sliter med damer så er det fordi du ikke forstår at de er kompliserte, langt mer kompliserte enn menn. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, hvordan si at du er incel uten å si at du er incel...

Kvinner puler ikke menn ut av "respekt" eller fordi de tenker på menn som mer eller mindre "verdifulle". 
Kvinner puler menn når de har lyst til å pule menn, dvs. når de er kåte. Og, som TS har erfart, er enkelte kvinner også snille nok til å pule menn fordi de synes synd på de og/eller føler seg forpliktet. Dette sistnevnte er jo ikke noe en normal mann ønsker seg. Pliktsex er nedverdigende for begge parter, og generelt bare trist. 

Hun kommer ikke til å få mer lyst på TS dersom han gjør seg "kostbar". Hun er jo allerede ikke interessert i sex, så det at han "holder igjen" på sexen selv kommer bare til å føre til enda mindre sex. 

Hvis TS stiller et ultimatum blir han trolig dumpa. 

Kvinner er ikke simple dyr som kan manipuleres på den måten du beskriver her, og hvis du lurer på hvorfor du selv sliter med damer så er det fordi du ikke forstår at de er kompliserte, langt mer kompliserte enn menn. 

Du misforstår mitt innlegg helt. 
Min mening var ikke at noen skulle true fruen til å pule. 
Det det handler om er at folk som nekter sex ikke greier å få ut fingeren og være ærlig om hvorfor de ikke ønsker å få til/ha et seksuelt samliv med partneren sin, men de tar gjerne imot alle tjenester og økonomiske fordeler som de kan få tilgang til. 
Jeg tenkte at siden han var en normal og attraktiv mann med de egenskapene han henviser til så er det iallfall maaange damer her på KG som heller ville hatt en sånn mann. 
Det er jo side opp og side ned med historier om menn som oppfører seg som drittsekker, men allikevel så ligger damene paddeflate etter en sånn tosk. 
Jeg tenker at TS burde vurdere å stille et ultimatum med noen konkrete svar på hvorfor ekteskapet er helt ræva med tanke på sex . 

• Liker 3
Skrevet

Dere er jo ikke kompatible, så hvorfor være sammen? 

Jeg sier ikke at man må ha like stor sexlyat for at et parforholdet skal være liv laget altså. Men man må jo ha noen felles verdier. Som feks at sex er viktig for nærhet og intimitet i en relasjon. Og hun er jo ikke av den oppfatningen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får hun orgasme da? 

Mange faker.

Jeg får orgasmer svært lett. Alltid gjort. Ikke at tid er noe mål, men det tar bokstavlig talt noen sekunder. Jeg syntes sex er helt supert jeg. Godt og morsomt😊.

Men jeg har også et utpreger responsivt tenningsmønster og har mer eller mindre aldri lyst på sex uten en foranledning som vekker en seksuell respons hos meg. Sikkert 5 år siden sist jeg tok et seksuelt initiativ «av meg selv».

Anonymkode: 16cf9...a66

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...