Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i bare lange forhold, og ikke erfaring med å være singel på mange mange år. 

Skjønner ikke hvordan jeg skal møte en ny mann som ikke er via Tinder og andre dating-sider. Ønsker et seriøst forhold som kan bli langvarig. Virker ikke som om det eksisterer folk på datingsider som ønsker noe seriøst. 

Jeg har barn annenhver uke, drar sjeldent på byen (er elendig uteliv her i byen jeg bor i, samt at jeg er straks 40 år, så mest unge folk på byen…), har få guttevenner og ikke aktuelt å møte noen via jobb (få gutter i min bransje (med unntak av noen veldig unge og det er uaktuelt). 

Tips? 

Og en annen ting, hva gjør dere andre single om dagene etter jobb? Føler jeg MÅ finne på noe hele tiden, ha folk rundt meg. Det er ikke alltid lett når man har venner som har familie med barn og sine plikter. Dritkjedelig er det 

Anonymkode: 13a98...e0b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke finne noen på tinder? Useriøse folk er over alt, man må luke de vekk.

Anonymkode: 6fd84...e3c

• Liker 4
Skrevet

Du må virkelig skaffe deg et selvstendig liv og en selvstendig identitet. Du aner jo ikke hva du selv som person liker å gjøre på fritiden engang? Det er ikke farlig å være alene, det er faktisk noe de fleste sunne mennesker setter pris på iblant.

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (Akkurat nå):

Du må virkelig skaffe deg et selvstendig liv og en selvstendig identitet. Du aner jo ikke hva du selv som person liker å gjøre på fritiden engang? Det er ikke farlig å være alene, det er faktisk noe de fleste sunne mennesker setter pris på iblant.

Jeg har jo mine hobbyer, men jeg er veldig sosial av meg. Så det å være alene så mye stresser meg mer enn det gjør godt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tips? 

Finn eventyrlysten som kan ta deg ut av huset.

Enten om det er inspirasjoner fra sosiale medier, eller eventer på facebook. Det er massevis av lav-terskel sammenkomster som man kan utforske av den sosiale sorten.

Mye av livet handler om å bare møte opp - så skjer resten av seg selv etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har jo mine hobbyer, men jeg er veldig sosial av meg. Så det å være alene så mye stresser meg mer enn det gjør godt. 

Og det er ikke et sunt utgangspunkt for et forhold, jobb med deg selv før du tenker på å date.

Anonymkode: 789e3...ba7

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er du kanskje kommet til et punkt i livet at du bør begynne å jobbe med problemet. Å finne en voksen som kan sysselsette deg videre er ingen god løsning, verken for deg eller ny partner. Får veldig "3-åring som enda ikke har lært selvstendig lek"-vibber slik du beskriver det, og få ønsker slikt i en partner. Det er rett og slett slitsomt. De fleste som har ekstrem trang til å sosialisere mistrives med seg selv. Jeg tror jeg aldri har snakket om røde flagg på dette forumet før, men det gjør jeg her.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen quick fix her.  Du møter ikke folk på jobb, venner har ikke tid, men du vil ikke bruke Tinder, og du går ikke på byen? Det er litt som å si du vil bli slank, men ikke gidder trening eller sunt kosthold. Du må nesten endre på noe hvis du skal komme noen vei.

Har du ingen sosiale interesser?

Anonymkode: 7f40a...b60

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har vært i bare lange forhold, og ikke erfaring med å være singel på mange mange år. 

Skjønner ikke hvordan jeg skal møte en ny mann som ikke er via Tinder og andre dating-sider. Ønsker et seriøst forhold som kan bli langvarig. Virker ikke som om det eksisterer folk på datingsider som ønsker noe seriøst. 

Jeg har barn annenhver uke, drar sjeldent på byen (er elendig uteliv her i byen jeg bor i, samt at jeg er straks 40 år, så mest unge folk på byen…), har få guttevenner og ikke aktuelt å møte noen via jobb (få gutter i min bransje (med unntak av noen veldig unge og det er uaktuelt). 

Tips? 

Og en annen ting, hva gjør dere andre single om dagene etter jobb? Føler jeg MÅ finne på noe hele tiden, ha folk rundt meg. Det er ikke alltid lett når man har venner som har familie med barn og sine plikter. Dritkjedelig er det 

klisje uttrykket der noen som har vært i lengre forhold, og deretter sier jeg vet ikke hvordan jeg skal møte ny mann... for meg virker det ekstremt umoden sagt. Samtidig stiller jeg spørsmål hvilket liv et menneske som  har levd i par forhold har bygd opp sin egen identitet og mennesker rundt. Når en sier tinder i samme setning, og tror det er eneste metode, så vil jeg si akkurat den type kvinne/mann er ekstremt umoden, og muligens farlig for neste partner å møte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi, her var det mange «fine» tilbakemeldinger. Snakk om at dra strikket helt ut og tolke ting helt ekstremt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tips? 

Skaff deg noen hobbier, da slår du flere fluer i én smekk: Du utvikler deg selv som person, slipper å kjede deg, og (hvis det er en sosial hobby) kan treffe likesinnede menn. 

Folk som ikke har hobbier eller andre interesser oppleves ofte som kjedelige, ihvertfall av folk som er opptatt av andre ting enn bare jobb og barn. Og du kjeder deg jo tydeligvis selv også. Det er ikke sunt å være så avhengig av andre mennesker at man er hjelpesløs uten de. Bruk litt tid på å "finne deg selv" som singel, hvem er du og hva liker du? 

Anonymkode: b4811...9d7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå har du muligheten til å dyrke dine hobbyer og ta ut din passion og samtidig møte nye. Det finnes mange aktiviteter om man leter, også må du også passe på å bli komfortabel i ditt eget selskap. Det gjør deg litt roligere, og plutselig så finner du en god match. Du ordner dette 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syntes nettdating var gøy jeg.

Jeg hadde innstillingen om å møte nye mennesker og hadde mange fine kaffedates.

Datet et par litt mer seriøst og så traff jeg han som nå er forloveden min 🥰🤗💞

Anonymkode: abf11...c21

Skrevet

Vet ikke om du trener, men det anbefaler jeg deg å gjøre. Da går tiden fort, og tiden blir brukt til noe nyttig. Styrketrening, løping eller kanskje melde deg på en sport? Dans, kampsport, hva som helst egentlig... Angående dating, hva med singeltreff? Får stadig opp reklame om løpeturer for single, biljard for single, sommerfest for single etc

• Liker 2
Skrevet (endret)

Stor klem til deg ❤️

Det er to forskjellige ting du tar opp her. 1) hvordan fine en seriøs partner, og 2) hvordan trives i hverdagen når du er singel, men veldig sosial. To veldig reelle problemstillinger! Ikke ta til deg den krasse tonen på KG, det er lov å føle på det du føler på. 

Jeg tenker at du kan angripe hvordan du har det fra to kanter. Både øve på å trives i eget selskap, og samtidig finne gode måter å være mer sammen med andre. 

Når du sier at du blir stresset av å ikke være med folk, så blir jeg nysgjerrig på om det ligger noe mer bak. Hva er det som stresser deg med det? Er det ubehagelig å være alene med tankene dine? Er det at du kjeder deg og søker stimuli?  Er det en ide om at du burde finne på noe hele tiden av en eller annen grunn, og i så fall hva er grunnen? Er det rett og slett bare uvant? I så fall, kan du øve deg på å gjøre noe hyggelig alene? Hvis du googler solo trips/dates så kommer det sikkert opp ideer! Hvordan er det med følelsesregulering, selvfølelse, meningsfulle relasjoner, mening generelt i hverdagen? Det kan være verdt å dykke litt inn i noen av disse tingene ❤️ 

Vi har dessverre mistet en del av de sosiale arenaene i lokalsamfunnet, mye handler bare om kjernefamilien nå. Men det er fortsatt steder man kan være sosial! Jeg vil sterkt anbefale deg å engasjere deg i en forening. Det kan være alt fra hobbybaserte klubber eller kurs til frivillige organisasjoner. Røde Kors har jeg hørt har et veldig godt sosialt samhold, og man kan nesten være så aktiv man bare vil fordi det alltid er behov! Gjennom noe sånt kan du både møte gode venner som du automatisk har noe til felles med, og du kan møte potensielle partnere.

Anbefaler deg også å invitere folk på ting, og ta initiativ. Stell i stand middagsselskap eller brettspill-kveld, insj på grilling, inviter med på aktiviteter i området. Du kan både invitere familier med barn og venninner eller par hver for seg, og de trenger ikke å kjenne hverandre fra før. Hvis barna kan være med og bli kjent med hverandre så er jo det bare en fordel! Skap et fellesskap rundt deg! Det kan være at ikke så mange kan, men selv om det blir laber respons og bare 1 eller 2 kommer, så kan det likevel bli veldig veldig koselig. 

Et annet råd angående å finne en partner er å først og fremst prøve å bli kjent med så mange menn som mulig. Ikke vurder med en gang om de er en seriøs potensiell partner eller ei, og ikke avfei dem så fort. Kanskje dette kan bli en ny god venn, som introduserer deg til drømmemannen din i bursdagen sin? :)  

Jeg kjenner jo ikke deg, så vet ikke om noen av disse rådene hjelper, men dette er det jeg kommer på hvertfall :)

Endret av BeeKind
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
MissKatt skrev (3 minutter siden):

Vet ikke om du trener, men det anbefaler jeg deg å gjøre. Da går tiden fort, og tiden blir brukt til noe nyttig. Styrketrening, løping eller kanskje melde deg på en sport? Dans, kampsport, hva som helst egentlig... Angående dating, hva med singeltreff? Får stadig opp reklame om løpeturer for single, biljard for single, sommerfest for single etc

Trener flere dager i uken. Bor i en mindre by, så her er det lite singeltreff 😆

AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (På 3.6.2025 den 11.25):

Det er ikke farlig å være alene, det er faktisk noe de fleste sunne mennesker setter pris på iblant.

Ja, nøkkelord: iblant (ikke hele tiden).

Anonymkode: 2c653...9c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd å lande litt først, finne meg selv før jeg fant en ny kjæreste, fått et godt og selvstendig liv alene. Og når du er klar for det kan du finne noen som kan berike livet ditt ytterligere. Jeg er ikke singel nå, men uansett sivilstatus har jeg aldri hatt problemer med å fylle fritida med alt fra matlaging, baking, trening, turer i naturen, tid med familie og venner, kafé, kino, lesing, TV-serier, husarbeid, mm. Du vet jo selv hva du liker p holde på med og hva som gleder deg. 

Anonymkode: 5c3a8...5ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville prøvd å lande litt først, finne meg selv før jeg fant en ny kjæreste, fått et godt og selvstendig liv alene. Og når du er klar for det kan du finne noen som kan berike livet ditt ytterligere. Jeg er ikke singel nå, men uansett sivilstatus har jeg aldri hatt problemer med å fylle fritida med alt fra matlaging, baking, trening, turer i naturen, tid med familie og venner, kafé, kino, lesing, TV-serier, husarbeid, mm. Du vet jo selv hva du liker p holde på med og hva som gleder deg. 

Anonymkode: 5c3a8...5ae

jeg vil tro med erfaring i livet, så har man opprettet mange kontakter, og kjenner til hvem som er single i omgangskretsen, og deretter sende hyggelig sms til en man beundrer. 

AnonymBruker
Skrevet

Mann i midten av 40-årene her. Jeg trives også best med mennesker rundt meg. Syns ukene med ungene er bedre enn ukene uten dem.

Jeg gjør også som deg. Fyller tiden i aleneukene. Trener, lager mat, fikser ting i hjemme, jobber litt ekstra. Så setter jeg meg ned og ser litt TV på slutten av kvelden. 

Bare du vet hva som er riktig for deg. Er du klar for et nytt forhold; begynn å let etter en kjæreste. Begynn med å fortelle venner og familie at du ønsker deg kjæreste. Jeg hadde også litt stressfølelse og holdt på å kaste meg rett ut i dating da hun flyttet, men er glad jeg ventet. Føler meg mer harmonisk nå, men skjønner at jeg fortsatt prosesserer bruddet. Jeg vet riktignok at jeg på sikt ønsker meg kjæreste, venn og partner i en og samme kvinne. Så får jeg se hva som skjer.

Anonymkode: 88e1c...f9c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...