AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #21 Skrevet 3. juni 2025 frivis skrev (1 time siden): Greit nok, om man gidder ha masse ekstra lån (kredittkort) og styre med det for max 0.5% ekstra. Null problem, i stedet for ett kort, har jeg tre. Om man "klarer" å ha oversikt over ett kort, så klarer man det nok med tre også. Morrowbank-kortet er kjekt, men som noen sier så har det grense. Trumf Visa er kjekt i Trumf-butikker, og har ikke annen grense. Også har jeg Norwegian-kort jeg bruker nå og da. Absolutt ikke vanskelig å holde kontroll over dette. Sliter man med noe så enkelt, så tror jeg økonomien må være kjørt i dass uansett hva, og da er selvsagt kredittkort ingenting for deg. Anonymkode: bb56d...b55 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #22 Skrevet 3. juni 2025 Orker ikke tenke på 2000,- i sparing pr år. Det er ingenting. 6,- pr dag for å bruke mer penger. Bruker kun kk til reiser og flybill. Anonymkode: 04f3e...3d9 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #23 Skrevet 3. juni 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Orker ikke tenke på 2000,- i sparing pr år. Det er ingenting. 6,- pr dag for å bruke mer penger. Bruker kun kk til reiser og flybill. Anonymkode: 04f3e...3d9 Tror du misforstår hvordan normale bruker kredittkort. Det er ganske enkelt; i stedet for bank accept/normalt visa bruker jeg et annet kort. Tata. 6 kroner dagen for å bruke mer? Nei, bruker ikke mer, men "sparer" i form av bonus. Det er en del her som gjør dette vesentlig mer vanskelig enn det faktisk er. Evner du å holde styr på to kontoer, så klarer du å ha kredittkortoversikt. Klarer du å betale med et vanlig bankkort, så klarer du betale med kredittkort. Fremgangsmåten er helt lik, bare kredittkortet gir en regning en gang i måneden da - det regner jeg med de fleste mestrer. Anonymkode: bb56d...b55 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #24 Skrevet 3. juni 2025 frivis skrev (3 timer siden): Greit nok, om man gidder ha masse ekstra lån (kredittkort) og styre med det for max 0.5% ekstra. Det er ikke noe styr. Jeg ser i nettbanken når jeg har fått maks bonus hos morrow, da går jeg over til ett av de andre kortene. Anonymkode: d352b...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #25 Skrevet 3. juni 2025 frivis skrev (3 timer siden): Greit nok, om man gidder ha masse ekstra lån (kredittkort) og styre med det for max 0.5% ekstra. Har jo e-faktura, det trekkes før forfall hver måned. Vi har i løpet av det siste året allerede nok til en tur-retur til USA på SAS plus. Kun ved å bruke DNB mastercard (med SAS upgrade) til alle kjøp. Kun brukt penger som normalt, ikke betalt en krone i rente. Anonymkode: c7861...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #26 Skrevet 3. juni 2025 Jeg bruker mannens kredittkort til dagligvarer, det er det aller billigste for meg!😅😋 Anonymkode: 304f8...796 1
Summeer Skrevet 3. juni 2025 #27 Skrevet 3. juni 2025 Jeg har norwegian kortet lagt inn i trumf appen. Får da 0.5 kr i cashpoints hos norwegian + 2% trumfbonus når jeg betaler med trumfpay. I tillegg har jeg Mastercard fra strawberry. Bruker det for å få to registrert netter/mnd for å opptjene medlemsstatus og spenn. Når jeg netthandler gjennom spenn appen betaler jeg med klarna. Da får jeg de spenn'ene og så betaler jeg klarnakontoen med norwegian kortet (som er et visakort, det kommer ikke gebyr på å betale regningen med det kortet) så får jeg cashpoints på den transaksjonen 💡 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #28 Skrevet 3. juni 2025 Jobber heller 2 timer ekstra pr år for å oppnå det samme. Bruk av kk fører til økt forbruk, det er bevist for lenge siden. Anonymkode: 04f3e...3d9 1
SPOCA Skrevet 3. juni 2025 #29 Skrevet 3. juni 2025 Jeg bruker Bank Norwegian, Strawberry og Trumf Visa. For øvrig er det ikke småpenger. De siste 12 måneder har jeg spart 4000 kr i trumfbonus. Handler man også gjennom ViaTrumf kan man tjene ganske mye Trumf-bonus. 1
Summeer Skrevet 3. juni 2025 #30 Skrevet 3. juni 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jobber heller 2 timer ekstra pr år for å oppnå det samme. Bruk av kk fører til økt forbruk, det er bevist for lenge siden. Anonymkode: 04f3e...3d9 Nja, det er en litt unyansert påstand. Mat må jeg ha. Månedskort på bussen må jeg ha. Jeg bruker bare kredittkortet når jeg tapper istedenfor et vanlig debit kort 🤷♀️ 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #31 Skrevet 3. juni 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Meh, det blir slike småsummer. Et ork å holde oversikt over alt det der. Anonymkode: 46911...1a4 Disse småsummer kan bli til mange tusen for en småbarnsfamilie 😊 Anonymkode: 2d908...760 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #32 Skrevet 3. juni 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jobber heller 2 timer ekstra pr år for å oppnå det samme. Bruk av kk fører til økt forbruk, det er bevist for lenge siden. Anonymkode: 04f3e...3d9 Kredittkort er ikke for alle. Om det fører til økt forbruk for deg, så er det lurt av deg å la vær å bruke det. Anonymkode: d6e44...2bc 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #33 Skrevet 3. juni 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du handlet for over 1mill da (hvis 2% bonus)? Anonymkode: f56e2...d7d Tipper det nok er summen av mange ting , hotellovernatting, reiser, handling, all netthandling osv. på Trumf har man også 17(?!) prosent på frukt og grønt og 50 prosent på bind/tamponger. Når man i tillegg handler på trippeltrumf, så… Sp har man Coop obs, som man kan spare mye på. Vi har to tenåringer i hus, og handler mat for 18000,- pr mnd. Mår jeg bestiller klær til dem, så sparer jeg også mye. Sparer også på å bestille hundemat på nett. På strøm sparer vi også trumf. Når vi i tillegg sparer på å kjøpe der det er billigst, sparer vi nok ca 30-40000 bare ved å legg inn en liten innsats i planlegging Anonymkode: 2d908...760
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #34 Skrevet 3. juni 2025 CRICRICRI skrev (11 timer siden): Hei! Lurte på hvilket kredittkort er best for daglivarebutikker? Jeg har aldri vært bort i dette før, men tenkte at det hadde vært lurt å vite litt om dette. Hvorfor vil du ha kredittkort til dagligvare? Når du aldri har hatt kredittkort, så bør du begynne med kort fra samme bank som du har dagligbanken din. Dette for best oversikt og enklest overføringer. Anonymkode: e3b4c...de8 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2025 #35 Skrevet 3. juni 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor vil du ha kredittkort til dagligvare? Når du aldri har hatt kredittkort, så bør du begynne med kort fra samme bank som du har dagligbanken din. Dette for best oversikt og enklest overføringer. Anonymkode: e3b4c...de8 For noe tull. Man skal jo aldri overføre fra et kredittkort. Og å ha et kredittkort fra en hvilken som helst bank uten noen fordeler har jo ingen hensikt. Anonymkode: 6343f...678 3 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #36 Skrevet 4. juni 2025 På Kiwi bruker American express. Da får jeg eurobonuspoeng og trumf (må skanne trumf-koden). Sparer opp til Companion ticket for langdistansereise 😁 Alle andre steder steder bruker jeg Norwegian. Anonymkode: 8aeb4...e70 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #37 Skrevet 4. juni 2025 Tror dere banker og kk-selskaper kunne bygge hovedkontor i marmor om de ikke tjente gode penger på folk som ikke alltid betaler alt ved forfall? Anonymkode: 04f3e...3d9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #38 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Bruker Trumf Visa. Handler stort sett på Kiwi og passer på å storhandle når det er trippel trumf. Kjøper for eksempel inn vaskemidler, tannkrem, tanntråd osv da. Blir noen tusenlapper i året. Anonymkode: 42e56...ca1 Jeg å bruker det. 3-400kr i mnd synes jeg er greit bare for at jeg handler. Og jeg handler ikke så mye heller. Vi er bare to voksne her. Så lett å spare når man får det av å ikke gjør noe spesielt. Så er jeg flink til å bruke trippel trump. Da handler jeg mye basisvarer. Anonymkode: 6b53f...287
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #39 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har jo e-faktura, det trekkes før forfall hver måned. Vi har i løpet av det siste året allerede nok til en tur-retur til USA på SAS plus. Kun ved å bruke DNB mastercard (med SAS upgrade) til alle kjøp. Kun brukt penger som normalt, ikke betalt en krone i rente. Anonymkode: c7861...8e8 Aldri betalt en rente jeg heller. Jeg har kontroll på økonomien min. Jeg bruker ikke penger jeg ikke har. Så å få ekstra penger for å være fornuftig er bare artig. Men kredittkort er ikke for alle. Har man dårlig råd så kan det bli skummelt. Anonymkode: 6b53f...287 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2025 #40 Skrevet 4. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror dere banker og kk-selskaper kunne bygge hovedkontor i marmor om de ikke tjente gode penger på folk som ikke alltid betaler alt ved forfall? Anonymkode: 04f3e...3d9 Da er det jo fint at de av oss som betaler ved forfall tar tilbake litt penger fra disse selskapene via bonuser og cashback... Anonymkode: 6343f...678 4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå