Gå til innhold

Anbefalte innlegg

CRICRICRI
Skrevet

Hei!

Lurte på hvilket kredittkort er best for daglivarebutikker? Jeg har aldri vært bort i dette før, men tenkte at det hadde vært lurt å vite litt om dette. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på.

Jeg bruker mest Trumf visa, og handler i butikkene tilknyttet Trumf. For å spare Eurobonus, da jeg reiser mye. 

Andre kan ha helt andre mål med kredittkortbruken.

Anonymkode: 9fa08...9cd

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikano var bra med 2% på dagligvarer, men de droppet det dessverre. Så det kortet havnet i skuffen. Nå bruker jeg Morrow og får 1%, og trumfvisa for 2% i de butikkene. Morrowkortet bruker jeg ofte maks rabatt på før året er omme, siden de også gir 2% på netthandel. Da går jeg over til Norwegian-kortet i butikker som ikke har Trumf. Bare en halv prosent cashpoints, men alt er bedre enn ingenting. 

Anonymkode: d352b...a9f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Meh, det blir slike småsummer. Et ork å holde oversikt over alt det der.

Anonymkode: 46911...1a4

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tja, med 2% Trumfbonus blir det fort etpar-tre tusen i ekstra gratispenger for en liten familie med et dagligvarebudsjett på 10'000 i måneden. Man blir ikke rik av det, men å ikke benytte seg av muligheten til å spare 2000kr på å praktisk talt ikke gjøre noenting er litt tullete synes jeg. 

Om man utnytter trippeltrumf-dagene og Trumfpay også får man enda større fordeler. 

Endret av newman01
  • Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Bruker Trumf Visa. Handler stort sett på Kiwi og passer på å storhandle når det er trippel trumf. Kjøper for eksempel inn vaskemidler, tannkrem, tanntråd osv da. Blir noen tusenlapper i året. 

Anonymkode: 42e56...ca1

AnonymBruker
Skrevet

Trumf Visa og pay. Morrow kort til du har makset bonus. Så bruker jeg Norwegian på resten. 

Anonymkode: 9d6d3...6b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

24 000 i fjor. Og null stress å ha en viss oversikt. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det på kg obligatoriske "denne tråden er ikke relevant for meg, men regner med dere ønsket å høre fra meg"-innlegget :D Selv sparer jeg "bare" 2-3000 i året, men for meg er det penger verdt å få med seg. Men så har jeg heller aldri synes det er noe stort ork å ha kontroll på økonomien. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Trumf Visa og kredittkortet til Coop. På all handel utenom disse kjedene bruker jeg mitt "vanlige" kredittkort fra Sparebanken.

Anonymkode: 6fe58...9fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

24 000 i fjor. Og null stress å ha en viss oversikt. 

Har du handlet for over 1mill da (hvis 2% bonus)? 

Anonymkode: f56e2...d7d

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker Coop Mastercard og bonusen blir innbetalt til vår Coop-konto en gang i året. Det blir noen tusen ekstra hvert år og lar man det stå vokser dette over tid selvsagt.

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Tja, med 2% Trumfbonus blir det fort etpar-tre tusen i ekstra gratispenger for en liten familie med et dagligvarebudsjett på 10'000 i måneden. Man blir ikke rik av det, men å ikke benytte seg av muligheten til å spare 2000kr på å praktisk talt ikke gjøre noenting er litt tullete synes jeg. 

Om man utnytter trippeltrumf-dagene og Trumfpay også får man enda større fordeler. 

2% av 10000 er da bare 200 kroner, ikke 2000 kroner?

Anonymkode: 8e043...a0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

2% av 10000 er da bare 200 kroner, ikke 2000 kroner?

Anonymkode: 8e043...a0b

Som normale mennesker antar jeg at det er 12 måneder i året. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Bruker som andre her Trumf Visa hos Kiwi, Meny og noe på netthandel. Det gir 5.000-6.000  i året i bonus.

Anonymkode: 4ee7f...fa2

Skrevet

morrowbank er det eneste kredittkortet du trenger 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Trumf Visa og Coop kredittkort, avhengig av hvilken butikk vi handler i.

Husk å alltid betal hele beløpet du har brukt ved forfall. Da påløper det ikke renter.

Anonymkode: d6e44...2bc

AnonymBruker
Skrevet
frivis skrev (36 minutter siden):

morrowbank er det eneste kredittkortet du trenger 

Nei, for man får bare tjent opp 2000 i bonus på et år, så da bytter jeg til andre kort når jeg har nådd den summen. Uansett er det alltid greit å ha mer enn ett kort. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, for man får bare tjent opp 2000 i bonus på et år, så da bytter jeg til andre kort når jeg har nådd den summen. Uansett er det alltid greit å ha mer enn ett kort. 

Greit nok, om man gidder ha masse ekstra lån (kredittkort) og styre med det for max 0.5% ekstra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker trumf visa og Coop Mastercard. Norwegian på alt annet forbruk.

Anonymkode: 3e465...161

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...