AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:05 #1 Skrevet tirsdag kl 02:05 … og jeg pusher snart 40! Jobber i helsevesenet. Orker snart ikke mer. Kropp og psyke er utslitt av 3 delt turnus og null døgnrytme. De populære dagjobbene er nærmest umulig å få. Jeg vil ha en rolig, behagelig jobb som ikke sliter meg ut. Hvordan skal man gripe an og gjør livet litt bedre? Gruer meg til jobb og orker ikke å bruke resten av arbeidslivet til å ha det sånn. Anonymkode: 13e59...774
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:10 #2 Skrevet tirsdag kl 03:10 Er du helsefagarbeider/ sykepleier? Hvorfor ikke søke jobb utenfor helsevesenet? Anonymkode: 8f0d3...0aa
BeeKind Skrevet tirsdag kl 03:11 #3 Skrevet tirsdag kl 03:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): … og jeg pusher snart 40! Jobber i helsevesenet. Orker snart ikke mer. Kropp og psyke er utslitt av 3 delt turnus og null døgnrytme. De populære dagjobbene er nærmest umulig å få. Jeg vil ha en rolig, behagelig jobb som ikke sliter meg ut. Hvordan skal man gripe an og gjør livet litt bedre? Gruer meg til jobb og orker ikke å bruke resten av arbeidslivet til å ha det sånn. Anonymkode: 13e59...774 Omskoler deg! Videreutdann deg innen admin og ta en kontorjobb innen helse? Se på jobbene som ligger ute på finn i ditt område, er det noe spesielt du ser det er mye/gjentakende behov for? Eller bare jobbe lavere stillingsprosent? 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:13 #4 Skrevet tirsdag kl 03:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du helsefagarbeider/ sykepleier? Hvorfor ikke søke jobb utenfor helsevesenet? Anonymkode: 8f0d3...0aa Hvem vil vel ha en sykepleier i en kontorjobb uten erfaring på kontorjobb? Og hva omskolerer man seg til? Ts Anonymkode: 13e59...774
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:14 #5 Skrevet tirsdag kl 03:14 BeeKind skrev (2 minutter siden): Omskoler deg! Videreutdann deg innen admin og ta en kontorjobb innen helse? Se på jobbene som ligger ute på finn i ditt område, er det noe spesielt du ser det er mye/gjentakende behov for? Eller bare jobbe lavere stillingsprosent? Kan man ta videreutdanning eller kurs i admin uten å ta bachelor? Jeg har prøvd å google men skjønner ikke helt.. finnes årsstudium men er det åpent for «alle»? Jeg har ikke mulighet til å studere privat til 60.000kr pr semester. Ts Anonymkode: 13e59...774
BeeKind Skrevet tirsdag kl 03:16 #6 Skrevet tirsdag kl 03:16 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan man ta videreutdanning eller kurs i admin uten å ta bachelor? Jeg har prøvd å google men skjønner ikke helt.. finnes årsstudium men er det åpent for «alle»? Jeg har ikke mulighet til å studere privat til 60.000kr pr semester. Ts Anonymkode: 13e59...774 Du kan ta årsstudium eller bachelor på høgskole eller universitet, det koster ingenting og er åpent for alle ja, hvis man søker og kommer inn finnes også videreutdanninger og kurs, alle har ulike kriterier. Har du noe utdanning fra før? Endret tirsdag kl 03:17 av BeeKind
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:17 #7 Skrevet tirsdag kl 03:17 BeeKind skrev (Akkurat nå): Du kan ta årsstudium eller bachelor på høgskole eller universitet, det koster ingenting finnes også videreutdanninger og kurs, alle har ulike kriterier. Har du noe utdanning fra før? Jeg er bare sykepleier. Ts Anonymkode: 13e59...774
BeeKind Skrevet tirsdag kl 03:17 #8 Skrevet tirsdag kl 03:17 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er bare sykepleier. Ts Anonymkode: 13e59...774 Bare sykepleier? Er ikke det en bachelorgrad da?
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:18 #9 Skrevet tirsdag kl 03:18 BeeKind skrev (Akkurat nå): Bare sykepleier? Er ikke det en bachelorgrad da? Jo, men den kan vel ikke brukes til noe annet enn sykepleiestillinger. Anonymkode: 13e59...774
BeeKind Skrevet tirsdag kl 03:19 #10 Skrevet tirsdag kl 03:19 De på denne: https://www.ntnu.no/videre/helse-og-omsorg?gad_source=1&gad_campaignid=745333902&gbraid=0AAAAAD9BiGfi-GRlUiU-wxn57XXvoq-4U&gclid=CjwKCAjwl_XBBhAUEiwAWK2hznnt9nEgGIshnLRbja3OjHjf4K22NUDhEsWhqbApACQXMoETx4YRORoCDV0QAvD_BwE eventuelt bytt beite helt og gjør noe helt annet!
BeeKind Skrevet tirsdag kl 03:21 #11 Skrevet tirsdag kl 03:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, men den kan vel ikke brukes til noe annet enn sykepleiestillinger. Anonymkode: 13e59...774 Jo absolutt! Man kan bygge på en sykepleierutdanning! men du kan også kombinere to helt ulike grader. Tar du et studie innenfor administrasjon og ledelse så er det et helt annet fagfelt men jeg bare ser for meg at kombinasjonen kan åpne en del dører
BeeKind Skrevet tirsdag kl 03:23 #12 Skrevet tirsdag kl 03:23 https://utdanning.no/utdanningsoversikt/videreutdanning_sykepleiere
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:26 #13 Skrevet tirsdag kl 03:26 @BeeKind takk for lenker, skal se på det🙏🏼 ts Anonymkode: 13e59...774
Knirke Skrevet tirsdag kl 04:04 #14 Skrevet tirsdag kl 04:04 Du får bite i det sure eplet og ta ny utdannelse, vettu… Vet ikke hvor gammel du er, men jeg begynte fra scratch da jeg var 32, ferdig utdannet som 36-åring. Dumt hvis du har barn og huslån, da.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:00 #15 Skrevet tirsdag kl 13:00 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jo, men den kan vel ikke brukes til noe annet enn sykepleiestillinger. Anonymkode: 13e59...774 For noe tull. Sykepleie er en allsidig og ettertraktet utdannelse, der du kan få andre jobber enn ren pleie og omsorg. Men du kan også ta tverrfaglige videreutdanninger, der du kan havne i et helt annet felt. For eksempel innen helseinformatikk, velferdsteknologi, administrasjon og ledelse etc. Ta deg en tur på høgskole og universitetssidene og se hvilket tilbud de har. Under opptakskrav pleier det å stå hva som kreves. Noen videreutdanninger eller masterutdanninger krever at man kun har en bachelorgrad på 180 stp. Anonymkode: 2e43f...398 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:37 #16 Skrevet tirsdag kl 20:37 Ta ppu-y og bli lærer. Studiet finnes er på mange ulike universitet God utdannelse og fin jobb https://www.uia.no/studier/program/praktisk-pedagogisk-utdanning-for-yrkesfag-deltid-arsstudium/ Anonymkode: 59bcc...025
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:35 #17 Skrevet onsdag kl 09:35 Da jeg var utbrent som sykepleier tok jeg et kurs hos Utdanningshuset (regner med de heter noe annet nå) som het Advokatsekretær. Det var veldig greit, lærte mye om juss, IT, regnskap, osv. Jeg brukte aldri det kurset ettersom jeg gikk videre og tok master i rettsvitenskap, men flere i klassen fikk jobber som sekretær selv om de fra før var utdannet som kokker og lignende. Det kostet litt, men det var verdt det for de som var drit lei av jobben sin og ville gjøre noe annet 😅 Anonymkode: 298c7...6b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå