Gå til innhold

Gave til 2000 kr til min fireåring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt forskjell på en ting som har kort varighet og noe som potensielt kan brukes i flere år fremover. Noen ganger blir det dyr gave, noen ganger billigere. Ikke noe fast regel på det. 

Anonymkode: 03065...4cb

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på økonomien deres og hva dere mener om det. Jeg ville gitt det, men det er jo egentlig ikke relevant for dere.

Anonymkode: caa3b...4c5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jenteungen ønsker seg et lekeslått til 200» kr til bursdagen. Syns dette var mye penger til en 4-åring. Hvor mye kjøper dere for ca? Vet det ikke er summen som teller og heller hva de ønsker seg. Bare lurer på sånn ca pris. 

Anonymkode: a687b...d4a

Vi bir landlig og har kjøpt atv, crosser osv til våre oppigjennom. Det er høyere summer, men det varer lenge og blir masse brukt. Ser ikke problemet med den summen der. 

Anonymkode: 00574...f15

AnonymBruker
Skrevet

2000 i en gave sånn, synes jeg i utgangspunktet ikke er så mye, men det hadde ikke blitt til hver bursdag og jul! Vi har 4 barn, så sier seg selv at ting begrenses. Jeg er uansett opptatt av at barna skal spare litt og kanskje bidra litt selv på store ting som ønskes. Ellers så hadde vi kanskje bedt henne om å ønske seg litt penger fra besteforeldre og fra oss, så kunne vi gå å kjøpe det sammen. Eller at vi avtalte med besteforeldre og spleiset på det som en overraskelse. 

Anonymkode: 39ee8...1b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg hadde sakt at hun kunne få en ekstra dyr bursdagsgave (lekeslottet)  men at hun kunne få velge om hun ville ha det nå og litt mindre dyr gave til jul ! ? 
Er ikke forelder selv men kan kanskje komme med forslag 😄 Jeg hadde nok kanskje kommet med den at da blir det ikke like dyr julegave i år hvis det leke slottet er så dyrt å når jula kom hadde jeg følt at det var så lenge siden lekeslottet at jaja det får bli en ekstra fin julegave åsså 🙈 være forelder er ikke lett har jeg skjønt … men hadde jeg hatt barn hadde det ikke blitt mer enn 2-3 tusen per gave. Kommer vel litt an på hvor mye barnet får ellers i året ? Noen er jo myye mer bortskjemte enn andre 🤭

Anonymkode: cc731...977

En fireåring er neppe i stand til å gjøre denne typen refleksjoner. En fireåring har ikke forståelse av gavens verdi, vil neppe utsette å få sine ønsker dekket med et halvt år, som er en "evighet" i en fireårings perspektiv.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det handler om økonomi og om hvordan det er resten av året.

Barnet mitt elsket sånne elektroniske bamser som beveget seg og lager lyd. De kostet ganske mye, men det var verdt det fordi han lekte masse med dem og har dem enda nå flere år senere.

Ser ikke problemet om det er noe unikt og kult. En 4 åring tenker uansett ikke på sum. Så om budsjettet ikke er så stort til gaver både til jul og bursdag vil en 4 åring garantert blir fornøyd med noe rimeligere til jul. Uansett pleier de jo å få masse ræl fra familen etc så blir sjeldent gavemangel på julaften 🫣🤭

Anonymkode: 278cb...045

AnonymBruker
Skrevet
Me0987 skrev (4 timer siden):

En fireåring er neppe i stand til å gjøre denne typen refleksjoner. En fireåring har ikke forståelse av gavens verdi, vil neppe utsette å få sine ønsker dekket med et halvt år, som er en "evighet" i en fireårings perspektiv.

Derfor jeg flirer sjøl da 😂 sier jo at jeg har ikke barn og tenkte selvfølgelig at det bare blir tull ut av å si at hun må få en mindre gave til jul 🤣 

Anonymkode: cc731...977

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det var dyrt, her er pris fra 1500-10 000

Anonymkode: 9673f...e22

AnonymBruker
Skrevet
Me0987 skrev (6 timer siden):

Det er jeg enig i, men jeg synes jo at foreldrene kan ta den avgjørelsen. Da vår 5-åring fikk sykkel til 7000,- fikk hun en veldig billig julegave. Hun skjønner ikke det.

Anonymkode: 6085c...c24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...