Gå til innhold

Gave til 2000 kr til min fireåring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jenteungen ønsker seg et lekeslått til 200» kr til bursdagen. Syns dette var mye penger til en 4-åring. Hvor mye kjøper dere for ca? Vet det ikke er summen som teller og heller hva de ønsker seg. Bare lurer på sånn ca pris. 

Anonymkode: a687b...d4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok pris det. Max 6000 her, bursdag og jul.

Anonymkode: 78c8a...793

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Whops. Skulle stå 2000,-

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lett etter det brukt (i god stand), får ting i helt fin stand på finn til under halve prisen.

Anonymkode: a4f24...47a

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sakt at hun kunne få en ekstra dyr bursdagsgave (lekeslottet)  men at hun kunne få velge om hun ville ha det nå og litt mindre dyr gave til jul ! ? 
Er ikke forelder selv men kan kanskje komme med forslag 😄 Jeg hadde nok kanskje kommet med den at da blir det ikke like dyr julegave i år hvis det leke slottet er så dyrt å når jula kom hadde jeg følt at det var så lenge siden lekeslottet at jaja det får bli en ekstra fin julegave åsså 🙈 være forelder er ikke lett har jeg skjønt … men hadde jeg hatt barn hadde det ikke blitt mer enn 2-3 tusen per gave. Kommer vel litt an på hvor mye barnet får ellers i året ? Noen er jo myye mer bortskjemte enn andre 🤭

Anonymkode: cc731...977

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde sakt at hun kunne få en ekstra dyr bursdagsgave (lekeslottet)  men at hun kunne få velge om hun ville ha det nå og litt mindre dyr gave til jul ! ? 
Er ikke forelder selv men kan kanskje komme med forslag 😄 Jeg hadde nok kanskje kommet med den at da blir det ikke like dyr julegave i år hvis det leke slottet er så dyrt å når jula kom hadde jeg følt at det var så lenge siden lekeslottet at jaja det får bli en ekstra fin julegave åsså 🙈 være forelder er ikke lett har jeg skjønt … men hadde jeg hatt barn hadde det ikke blitt mer enn 2-3 tusen per gave. Kommer vel litt an på hvor mye barnet får ellers i året ? Noen er jo myye mer bortskjemte enn andre 🤭

Anonymkode: cc731...977

He he! Det blir nok slottet på henne 😊 hun får en del! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Oi! Kvifor så høg sum? 😮 

Anonymkode: 61069...be8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på min økonomiske situasjon. Jeg har kjøpt både dyre og rimelige gaver til mitt barn. Handler ikke om pris (selvsagt innenfor rimelighetens grenser) men om sted i livet, interesser, hvilken verdi gaven vil gi barnet osv. Jeg foretrekker en dyr gave som gir barnet mye i lang tid fremmover enn masse billige ting som slenger rundt. 

De 4 dyreste gavene mitt barn har fått har blitt brukt mest. Nå var mitt barn eldre enn ditt men dette er en vurdering du må ta selv utifra din økonomiske situasjon og personlig kjennskap til barnet. 

Anonymkode: 23e54...e4a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye vi kjøper for varierer fra år til år, og avhengig av ønske. Alt fra 500kr - 10000K

Om det var kun dette hun ønsket seg, Jeg ville kanskje først sett om Jeg fant et pent brukt først, om ikke, så hadde jeg bare kjøpt det nytt. 

Anonymkode: dfe69...ab7

• Liker 2
Skrevet

Se brukt på finn. Kan du få 2 slott den til prisen 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det var innafor hvis det er en leke som barnet vil leke med en lenger tid. Er det risiko for at barnet går lei etter et par uker hadde jeg kjøpt noe brukt eller noe billigere. Barn har ikke noen oppfatning om hvor mye ting er verdt, mye og lite penger osv. 

Anonymkode: 469bb...b6d

• Liker 1
Skrevet

Vi har aldri gitt gaver til flere tusen, hvis det ligger over tusenlappen er det noe de trenger.

Jeg ville sjekket bruktmarkedet eller spleiset med øvrig familie. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det handler ene og alene om økonomi. I dag hadde jeg ikke hatt sjans, ville trålet Finn.no og brukt max 6-700 på en gave. 

Hadde jeg hatt økonomi til det kunne Jeg nok gitt et dukkehus til 2000. Mye fordi en fireåring ikke har så mye forhold til at en gave koster 300 eller 2000.
Jeg hadde heller begrenset summene når barna kommer i 7-8 årsalderen. Typ at da må de jobbe litt hjemme for å få penger, og så kan vi spleise på den dyre tingen de ønsker seg. 

Anonymkode: e440a...064

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jenteungen ønsker seg et lekeslått til 200» kr til bursdagen. Syns dette var mye penger til en 4-åring. Hvor mye kjøper dere for ca? Vet det ikke er summen som teller og heller hva de ønsker seg. Bare lurer på sånn ca pris. 

Det kommer helt an på familiens økonomi, har dere god råd, kjøper dere dyre gaver, og omvendt. Svært viktig at evt søsken får samme verdi på gaver, virker som flere glemmer det..

Anonymkode: a361c...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri kjøpt så dyrt dukke hus til en på 4 år.

Så her ønsket vårt et lundeby hus. Fikk et brukt gave. Ble brukt i ca 1 år etter det ble det ikke rørt noe mer. 

Anonymkode: 8e3b4...f46

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper dyre gaver, men ikke tullete leker i plast. Til 4 årsdagen var det sykkel til 6000,- 

Kan gjerne kjøpe Lego, men ellers er leker i plast ikke velkommen i hus her. Et lekeslott til 2000,- hadde jeg aldri brukt penger på.

Anonymkode: 27068...1ec

AnonymBruker
Skrevet

Her får barnet så mye av annen familie til jul og bursdag så vi foreldre gir ikke så mye da. Men vi kjøper jo jevnlig dyre ting utenom. 

Men synes ikke 2000 er så ille bursdagsbudsjett om man har råd til det. Men for et dukkehus synes jeg det var mye da.. Ville vært mer villig til å betale mer for noe som jeg tenkte ble mye brukt enn en trendleke iallfall :) Tror du hun vil leke mye med det er det jo greit. 

Anonymkode: ae16e...682

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte det, og bursdagen da hun fikk et Barbiehus som var større enn henne selv er et morsomt minne. Alt trenger ikke være pedagogisk og nyttig, noen ganger er det like mye nyttig å bare gjøre de glade.

Huset ble pent brukt og noen år  senere hjalp jeg henne med å selge det. Så da lærte hun verdien i å ta være på ting og gjenbruk.

Anonymkode: 1066c...510

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper gjerne dyre gaver, Den yngste fikk sykkel til 7000,- til 5-årsdagen nettopp, den eldste fikk alpintski til bursdag i vinter. Men, vi ville aldri brukt så mye på ting de ikke trenger og som ikke varer. Et dukkehus til 2000,- ville vi aldri kjøpt. 

Anonymkode: 6085c...c24

AnonymBruker
Skrevet

Vi fant dukkehus fra Sprell (koster nærmere 3000kr) på finn til under tusenlappen.  Veldig glad for det, da det blir minimalt brukt.

Anonymkode: 5a311...ad8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...