Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil høre om noen av exene deres kom tilbake etter at han slo opp med dere?

Eventuelt hvor lang tid tok det?

Kjæresten min slo opp med meg og er helt knust

Anonymkode: 30c06...901

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nope og jeg hadde ikke tatt han tilbake om han tryglet på sine knær 😄 Jeg er så ferdig med den fyren der. 

Det var han som valgte å gå bak ryggen min og være utro. Så da kan han bare seile sin egen sjø....

Endret av Mardina
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja kom krypende tilbake. Men en ex er en ex, jeg sitter ikke pausefisk og venter på at ex skal snuse rundt først.

Anonymkode: c018c...546

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de som har slått opp med meg, har stort sett alltid gjort det. 

Bare ikke trygle, ikke ha kontakt. Fokuser på deg selv, få en god rutine med mat og trening og selvpleie, gjør ting som gjør at du føler deg bra. 

Og bare gi han bruddet, gi han stillhet. Da får han panikk. Gi det en måned eller to, så kontakter han deg.

Anonymkode: b2282...8ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det blir alltid slutt igjen. 

Anonymkode: bb2ed...b55

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de fleste har gjort det. 2 av de prøvde jeg med igjen, han ene kom tilbake etter 4 dager, og vi var sammen i litt over 1 år til. Her var problemet forskjellige ønsker for framtiden, og ikke kjærligheten mellom oss. Han andre kom tilbake etter 3 mnd, vi var sammen i 3 mnd, før det tok slutt. Og da hadde han hatt sex med 4 forskjellige damer på de 3 mnd. Han har prøvd flere ganger å få meg tilbake. Men jeg går jo ikke tilbake, han har og prøvd da han var gift.

Anonymkode: 56ee3...0b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vil høre om noen av exene deres kom tilbake etter at han slo opp med dere?

Eventuelt hvor lang tid tok det?

Kjæresten min slo opp med meg og er helt knust

Trist at du er knust 💔 

Tror ikke du skal forholde deg til svar og historier fra andre om dette spørsmålet. Alle er individuelle. Det store spørsmålet er hvorfor det ble slutt.  Dette vet bare du svaret på. Kan det ha vært "in the heat of the moment" ? Var det på grunn av grunnleggende forskjeller i verdier og holdninger? Hvor veloverveid virket dette?  Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor dype følelser hadde dere?  

Det er utrolig vanskelig å vite hva man skal gjøre i en slik situasjon og man sitter kanskje ikke med alle fakta og full oversikt heller. Det beste er om du kan diskutere situasjonen i detalj med noen du stoler på. Men da må du være veldig ærlig!    

Jeg gjorde det feks. slutt med en dame. Dette var på grunn av måten hun begynte å behandle meg som ga meg en sterk følelse av at dette er hennes ekte personlighet og det jeg har sett fram til nå har vært skuespill.  Det hun gjorde var såpass alvorlig at jeg ikke kunne tilgi det.  (vi snakker ikke om utroskap, men det var tillitsbrudd allikevel) Selv om det var jeg som gjorde det slutt, kunne vi bare bli sammen igjen dersom hun tok et oppgjør med seg selv og forklarte meg at hun havnet på feil spor og ønsker å rette det opp igjen.  

Det finnes andre grunner til at det ble slutt. Kanskje han gikk lei. Kanskje han fant ei annen. Kanskje han ble redd for forpliktelser. Kanskje. Kanskje.  Kanskje han trenger noen uker på seg til å tenke på saken og deretter vil komme tilbake. 

Noen trenger nok noen uker til å la tanker sortere seg og sterke følelser få roe seg. Så ser man mer nyansert på saken. 

Kanskje du også trenger noen uke og få dette litt i perspektiv. Kanskje tapet ikke er så stort som du tror. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja alltid alle gangene.  

Anonymkode: 12b2b...736

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, men det blir alltid slutt igjen. 

Anonymkode: bb2ed...b55

Ja, samme erfaring her. 

Når man er dumpet og knust og har kjærlighetssorg, så er det eneste man vil, å få personen tilbake. 

Men det skjer gjerne et skifte i en selv, på grunn av bruddet, og perioden det er over...  Så når det som en gang var den største drømmen skjer, at de kommer krypende tilbake, og man gir det et forsøk til.. i min personlige erfaring, så blir det ikke det samme, og det har endt med brudd igjen, på mitt initiativ.

Jeg har nok funnet ut at for min del er det litt sånn "one strike and you're out". Ikke av prinsipp, men noe blir bare ødelagt. Så blir man så besatt av å få dem tilbake, og merker ikke før man faktisk har fått dem tilbake, at det kanskje det ikke var rett likevel.. 

Anonymkode: b2282...8ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Joda, det er ikke uvanlig at de kommer tilbake når de finner ut at det faktisk ikke er så lett å finne seg hverken ons på byen eller andre forhold som de faktisk tenkte. 

Husk bare på at det er en grunn til at det ble slutt, og blir man sammen igjen uten at grunnen(e) blir jobbet godt igjennom, så blir det neppe et skikkelig godt og trygt forhold ut av det. 

Anonymkode: f5b9c...731

AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighetssorg er grusomt, men du kommer deg gjennom det.

Det siste forholdet mitt var en berg og dalbane. Første bruddet kom etter 4 år, jeg var helt knust men tok ingen kontakt med han. Han tok kontakt etter 3 mnd og jeg ga det et forsøk til, selv om jeg egentlig visste at forholdet ikke ville vare. Det holdt i halvannet år før han gikk, igjen en heftig kjærlighetssorg, men jeg var fast bestemt på at nå var det nok. 

Han tok kontakt etter 6 mnd etter å ha sett meg på senteret, jeg lot være å svare på den meldingen, så sendte han en ny dagen etter. Ble litt meldinger frem og tilbake, om følelser og at vi tenkte på hverandre, men jeg skrev at jeg ikke ønsket noe kontakt da det ble vanskelig for meg. Likevel sendte han mld om natten en helg han var ute, null respekt for mitt ønske, og ikke kunne han svare på hvorfor han sendte den mld, annet enn at han tenkte ofte på meg. Det endte med at jeg ba han om å slette nummeret mitt og alle meldinger så han ikke hadde muligheten til å kontakte meg. Har ikke hørt noe siden, og det at han ikke respekterte meg gjorde alt mye lettere for meg, og kjærlighetssorgen slapp taket.

Du må gi slipp for å gi plass til andre, jeg har nå møtt en ny mann som gir meg sommerfugler i magen ❤️

Anonymkode: c2020...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Samlivsbrudd er helt j***** så du har min medfølelse.

To ganger i løpet av to år ønsket kjæresten å gjøre det slutt med meg, men etter at vi snakket lenge om hvorfor han ønsket det skulle være slutt og endte på fylla sammen, så ombestemte han seg.

Anonymkode: 3372b...9ae

AnonymBruker
Skrevet

Eks-kjæresten forsøkte å komme tilbake etter han hadde gjort det slutt. Han begynte ca 2 mnd etter han gikk.

Selvfølgelig helt uaktuelt å ta tilbake en som har gjort det slutt. 

Anonymkode: 2c8ac...fd3

AnonymBruker
Skrevet

Om en som slår opp med meg vil tilbake hadde jeg nok neppe ønsket å ha han lenger. Det er jo en stor avgjørelse å slå opp med noen, så enten er han impulsiv på en kjip og uberegnelig måte eller så har han jo konkludert med at vi ikke er riktige sammen (og da helst forsøkt å løse dette en stund gjennom kommunikasjon). 

Anonymkode: 089c0...62c

AnonymBruker
Skrevet
BobTheNoob skrev (6 timer siden):

Trist at du er knust 💔 

Tror ikke du skal forholde deg til svar og historier fra andre om dette spørsmålet. Alle er individuelle. Det store spørsmålet er hvorfor det ble slutt.  Dette vet bare du svaret på. Kan det ha vært "in the heat of the moment" ? Var det på grunn av grunnleggende forskjeller i verdier og holdninger? Hvor veloverveid virket dette?  Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor dype følelser hadde dere?  

Det er utrolig vanskelig å vite hva man skal gjøre i en slik situasjon og man sitter kanskje ikke med alle fakta og full oversikt heller. Det beste er om du kan diskutere situasjonen i detalj med noen du stoler på. Men da må du være veldig ærlig!    

Jeg gjorde det feks. slutt med en dame. Dette var på grunn av måten hun begynte å behandle meg som ga meg en sterk følelse av at dette er hennes ekte personlighet og det jeg har sett fram til nå har vært skuespill.  Det hun gjorde var såpass alvorlig at jeg ikke kunne tilgi det.  (vi snakker ikke om utroskap, men det var tillitsbrudd allikevel) Selv om det var jeg som gjorde det slutt, kunne vi bare bli sammen igjen dersom hun tok et oppgjør med seg selv og forklarte meg at hun havnet på feil spor og ønsker å rette det opp igjen.  

Det finnes andre grunner til at det ble slutt. Kanskje han gikk lei. Kanskje han fant ei annen. Kanskje han ble redd for forpliktelser. Kanskje. Kanskje.  Kanskje han trenger noen uker på seg til å tenke på saken og deretter vil komme tilbake. 

Noen trenger nok noen uker til å la tanker sortere seg og sterke følelser få roe seg. Så ser man mer nyansert på saken. 

Kanskje du også trenger noen uke og få dette litt i perspektiv. Kanskje tapet ikke er så stort som du tror. 

Vi var sammen godt over et år og vi snakket mye om fremtiden og hvis jeg noen gang skulle bli gravid så skulle han forsørge meg. 

Han jobber på provisjon og har legget merke til at han har vært ganske sliten i det siste da det er vanskelig å få det til 

Så jeg kjøpe tur til favoritt bandet hans som var ment som en tidlig bursdagsgave 

Ikke lenge etterpå slo han opp da han mente at jeg ikke hadde kommet langt nok i livet, var sjalu når jeg fikk sitte på noen beskjente gutter jeg kjenner via felles hobby da han ikke vil være med

Jeg beholdte billettene da han ikke ville ha dem lenger

Tror han slo opp pga han var sjalu pga det fordi dagen før jeg skulle dra så slo han opp via telefon   
Men har jo alltid sakt at han kan bli med, men sier at han ikke kan pga jobben 

Hadde også bursdag for noen dager siden og han gratulerte meg ikke med dagen. 

Begge har hatt no-contact i nesten 2 uker nå

Så vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi hadde jo mange fine stunder også og elsker han fortsatt 

ts 

Skrevet

Ja, de har kommet tilbake. Men jeg har aldri tatt dem tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
BobTheNoob skrev (6 timer siden):

Trist at du er knust 💔 

Hvorfor slo du opp med kjæresten din, hvis jeg kan spørre? 
ts

AnonymBruker
Skrevet

Nå slo vel egentlig ikke exen min opp, han bare ville ha en "pause" for å "teste ut andre damer før han slo seg til ro".

Jeg gikk videre i livet, og da jeg annonserte på facebook 2 år senere at jeg hadde fått meg samboer, fikk jeg melding fra exen om at "han alltid hadde tenkt at vi to skulle bli gamle sammen, og at jeg skulle vente på ham"...

Anonymkode: a1cdb...b0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi var sammen godt over et år og vi snakket mye om fremtiden og hvis jeg noen gang skulle bli gravid så skulle han forsørge meg. 

Han jobber på provisjon og har legget merke til at han har vært ganske sliten i det siste da det er vanskelig å få det til 

Så jeg kjøpe tur til favoritt bandet hans som var ment som en tidlig bursdagsgave 

Ikke lenge etterpå slo han opp da han mente at jeg ikke hadde kommet langt nok i livet, var sjalu når jeg fikk sitte på noen beskjente gutter jeg kjenner via felles hobby da han ikke vil være med

Jeg beholdte billettene da han ikke ville ha dem lenger

Tror han slo opp pga han var sjalu pga det fordi dagen før jeg skulle dra så slo han opp via telefon   
Men har jo alltid sakt at han kan bli med, men sier at han ikke kan pga jobben 

Hadde også bursdag for noen dager siden og han gratulerte meg ikke med dagen. 

Begge har hatt no-contact i nesten 2 uker nå

Så vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi hadde jo mange fine stunder også og elsker han fortsatt 

ts 

Hm. Den historien hadde mange likhetstrekk med min. Helt merkelig. (men ikke helt lik. Jeg er ikke exen din, garantert). I mitt tilfelle boikottet hun bursdagen min. Det var ikke noen konsertbilletter inne i bildet 😉 

I mitt tilfelle var det mye ved adferden hennes om for meg fikk meg til å konkludere med at dette kommer ikke til å bli bedre. Det kommer til å bli værre. En av tingene var veldig umoden adferd på enkelte områder. 

Jeg tok derfor ikke kontakt med henne mer. For meg var dette avgjort og jeg var ferdig. Det var opp til henne å ta tak i situasjonen som hun selv hadde skapt. Hvis hun hadde gjort det og tatt kontakt med meg for en prat basert på at hun har tenkt seg om og ønsker en ærlig prat om hva som skjedde hvor vi begge fikk rom til å snakke om hver vår side av historien, så ville det endret ting for min del. Men i fravær av det var jeg ferdig med saken. Jeg hadde gjort alt for mange forsøk allerede på å fikse forholdet. 

Vet ikke om dette er relevant for deg. Men jeg prøver bare å være litt mindre kategorisk enn andre her i tråden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...