Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snorker du? Og har du prøvd nesemagnet og/eller munnteip? Jeg er en kvinne på 41 år som snorker en del. Noen ganger veldig mye, noe som vekker både meg selv og samboeren min. Jeg får dårlig søvn av det selv, både fordi jeg til tider vekker meg selv, men også fordi jeg hele tiden er på "alerten" i frykt for å vekke samboer. Det er jo ikke særlig gøy å være snorkende kvinne. Synes det har blitt verre med årene også. Så da tenkte jeg at jeg kanskje skulle prøve nesemagnet og munnteip, kanskje det kan hjelpe. Men skulle gjerne hørt erfaringer først! Har du prøvd? Funket det mot snorking? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Først må du finne årsaken til at du snorker. Er du overvektig? Søvnapne? Røyker du?

Anonymkode: a3962...4ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Først må du finne årsaken til at du snorker. Er du overvektig? Søvnapne? Røyker du?

Støtter denne. Snakk med fastlegen først for å få søvnen din utredet.

Jeg snorket kraftig før. Så plagsomt at jeg holdt samboeren våken og til tider vekket meg selv. Det var flaut men spøkte med det.

Viste seg å være søvnapné.

Etter å ha begynt med behandling har snorkingen gitt seg og jeg/vi har fått helt nye liv.

Ubehandlet søvnapné kan og gi alvorlige hjerte- og karsykdommer som kan forkorte livet ditt. Det er alvorlig og bør behandles deretter. Ikke med magneter.

• Nyttig 1
Skrevet

Har du gått opp i vekt siden du sier det har blitt verre? 

Jeg var ikke en snorker da jeg var tynn, men har lagt på meg svært mye pga medisiner og har nå 36-37 i bmi. Vektoppgangen har gjort at jeg nå snorker en del. Regner med jeg slutter å snorke når jeg kommer meg ned i vekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veier nok 10 kilo for mye nå, etter siste svangerskap. Røyker ikke. 

Skrevet
Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Støtter denne. Snakk med fastlegen først for å få søvnen din utredet.

Jeg snorket kraftig før. Så plagsomt at jeg holdt samboeren våken og til tider vekket meg selv. Det var flaut men spøkte med det.

Viste seg å være søvnapné.

Etter å ha begynt med behandling har snorkingen gitt seg og jeg/vi har fått helt nye liv.

Ubehandlet søvnapné kan og gi alvorlige hjerte- og karsykdommer som kan forkorte livet ditt. Det er alvorlig og bør behandles deretter. Ikke med magneter.

Hvordan fant de ut at du har søvnapne da? 

Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (2 timer siden):

Har du gått opp i vekt siden du sier det har blitt verre? 

Jeg var ikke en snorker da jeg var tynn, men har lagt på meg svært mye pga medisiner og har nå 36-37 i bmi. Vektoppgangen har gjort at jeg nå snorker en del. Regner med jeg slutter å snorke når jeg kommer meg ned i vekt.

Ja, ca. 10 kg. Men har alltid snorket en del uansett. 

Skrevet
Armarillo skrev (3 minutter siden):

Hvordan fant de ut at du har søvnapne da? 

Snakket med fastlege som så sendte henvisning videre for utredning.

Prosessen tar lang tid så dersom dette kan være tilfelle er det best å komme i gang tidligst mulig.

Føler du deg uthvilt når du våkner?

Skrevet
Snublefot62 skrev (13 minutter siden):

Snakket med fastlege som så sendte henvisning videre for utredning.

Prosessen tar lang tid så dersom dette kan være tilfelle er det best å komme i gang tidligst mulig.

Føler du deg uthvilt når du våkner?

Nei, er for det meste aldri uthvilt 😅

Skrevet
Armarillo skrev (2 minutter siden):

Nei, er for det meste aldri uthvilt 😅

Det sliter på kroppen din.

Det kan være søvnapne du sliter med. Men det kan og være andre ting. Så bestill time host fastlegen din og start utredning der. Ikke kast bort penger på magneter, vifter, pumper, skinner eller teip før du har fått en medisinsk vurdering.

Skrevet
Snublefot62 skrev (13 minutter siden):

Det sliter på kroppen din.

Det kan være søvnapne du sliter med. Men det kan og være andre ting. Så bestill time host fastlegen din og start utredning der. Ikke kast bort penger på magneter, vifter, pumper, skinner eller teip før du har fått en medisinsk vurdering.

Will do! Takk for innspill 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...