Gå til innhold

Ville du hatt samvittighet til å svindle gamle folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppfordrer ikke noen til å gjøre det, eller har lyst til å gjøre det selv. Syns bare det er synd og skam at noen finner glede i det

Anonymkode: 6df9c...205

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns og skam er det å svindle folk,uansett alder!

Anonymkode: 2e5bc...07f

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Syns og skam er det å svindle folk,uansett alder!

Anonymkode: 2e5bc...07f

Ja,selvfølgelig.  Men bare det å peile seg inn på noen som man skjønner ikke er så oppvakte

AnonymBruker
Skrevet

I så fall måtte det blitt en sur gammel grinebiter😂

Anonymkode: beb71...3d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja,selvfølgelig.  Men bare det å peile seg inn på noen som man skjønner ikke er så oppvakte

Tenker du at eldre ikke er spesielt oppvakte?

Jeg ville ikke svindlet folk uansett alder. 

Anonymkode: 650b5...b9c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du at eldre ikke er spesielt oppvakte?

Jeg ville ikke svindlet folk uansett alder. 

Gamle er generelt oppvakte. Men en andel av dem er dessverre kognitivt svekket, med bl.a. demens. 

Ellers er jeg helt enig med deg. Jeg ville ikke svindlet noen. Det er mye viktigere for meg å være ærlig og redelig enn å lure til meg verdier fra andre.

AnonymBruker
Skrevet

Vil helst tro at folk flest ikke har samvittighet til å svindle noen, uansett alder.

Anonymkode: 43e72...627

AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Gamle er generelt oppvakte. Men en andel av dem er dessverre kognitivt svekket, med bl.a. demens. 

Ellers er jeg helt enig med deg. Jeg ville ikke svindlet noen. Det er mye viktigere for meg å være ærlig og redelig enn å lure til meg verdier fra andre.

Har sett noen videoer av tyver som går etter eldre som er dårlige til beins og snapper lommebok osv. Gjerne gir litt juling i samme slengen. Dette må være toppen av feighet. Noe av det beste jeg leser er derimot når en pensjonist har klart å jage en tyv ved å slå med håndvesken eller stokken eller denslags. 😁

• Liker 1
Skrevet

Svaret på spørsmålet burde være temmelig åpenbart med mindre man er totalt samvittighetsløs og/eller er i en ekstremt kritisk situasjon der man ikke har mat til barna eller lignende.
Jeg følger flere scambaiting-kanaler, som Scammer Payback, Trilogy Media, BullRacksin, Jim Browning osv. Og svindlerne som de baiter går bevisst etter gamle folk, så scambaiterne etterligner ofte gamle folk for å skape et narrativ som svindleren biter på.
En som dukker opp i mange av disse kanalene som en samarbeidspartner, er en dame som heter Chappy Grey. Hun brenner lidenskapelig for å få has på svindlere, av en bestemt grunn. Hun hadde en venninne som var blitt senil som ble svindlet for alt hun eide. Chappy visste ikke noe om dette før hun fant henne død hjemme hos seg selv, hun hadde tatt selvmord.
Så ikke bare kan gamle mennesker miste alt de eier og har til disse kyniske menneskene, de kan også miste livet. Dette gjør meg så inderlig opprørt, og er en av grunnene til at jeg følger så mange kanaler, jeg gir dem "clicks and views" selv om jeg ikke har råd til å støtte dem økonomisk med det de gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Nei det kunne jeg ikke. Jeg syns til og med det føltes veldig ugreit når jeg snappet opp en bolig på forkjøpsrett ansinitet som jeg hadde fått fra moren min...

Anonymkode: 43dfb...e92

AnonymBruker
Skrevet

Nei!

De tilfellene på åsted Norge hvor eldre blir svindlet er hjerteskjærende.

Anonymkode: f9270...020

Skrevet

Nei... det er lavmål..

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I så fall måtte det blitt en sur gammel grinebiter😂

Anonymkode: beb71...3d8

Jaha, hvorfor det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...