AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Skrevet 2. juni Hei!! Over sommeren tenker jeg å satse på å bygge litt muskler. Er ikke overvekting 160 cm og 54 kg, men har litt fett og vil gjene stramme opp litt. Jeg er aktiv av meg og har et godt og balansert konsthold, men treningen og aktiviteten har aldri vært noe muskel rettet. Vil gjerne byggo opp "Lean muclemass" og lurte på om noen har erfaringer ved dette. Det jeg hovedsaklig lurer på er om dere spiste flere kalorier, da jeg har hært at man må spise nok kalorier for å kunne bygge muskler, samtidig vil jeg egt ikke gå opp i vekt da jeg driver med aktivitet på siden da det nøyer seg å være lett. Spørsmålet er egt: Trenger jeg å spise flere kalorier når jeg skal bygge muskler, eller vil kroppen ta det fra fettet jeg ellers har på kroppen?? Beklager for litt langt og rotete innlegg Takk for svar på forhånd;) Anonymkode: 7f71a...e59
Vestlig Skrevet 2. juni #2 Skrevet 2. juni Du har en BMI på 21,8, så du er så omtrent så normalvektig som BMI-skalaen får det (18,5-24,9 er «normalvekt»). Om du ikke har trent særlig styrke før så vil du nok ha god fremgang i starten uten å gjøre særlig endringer i kostholdet. Det er også mulig å trene styrke og ha fremgang samtidig som en slanker seg/har kaloriunderskudd, men det er mye mer krevende enn det er for en som kan «spise godt» og trene tung styrke. Når det er sagt, så er det ingen grunn til å sikte på underskudd av kalorier for deg. Hadde jeg vært deg ville jeg spist som du gjør nå, men hatt litt fokus på å få inn nok proteiner gjennom kostholdet og å knalle spise et lite (ekstra) måltid etter trening for pasienter god restitusjon. Kjenn etter, vil kroppen ha mat, så kan den få mat, men spis sunt og variert.
EIIa Skrevet 2. juni #3 Skrevet 2. juni (endret) Vestlig skrev (19 minutter siden): Du har en BMI på 21,8, så du er så omtrent så normalvektig som BMI-skalaen får det (18,5-24,9 er «normalvekt»). Om du ikke har trent særlig styrke før så vil du nok ha god fremgang i starten uten å gjøre særlig endringer i kostholdet. Det er også mulig å trene styrke og ha fremgang samtidig som en slanker seg/har kaloriunderskudd, men det er mye mer krevende enn det er for en som kan «spise godt» og trene tung styrke. Når det er sagt, så er det ingen grunn til å sikte på underskudd av kalorier for deg. Hadde jeg vært deg ville jeg spist som du gjør nå, men hatt litt fokus på å få inn nok proteiner gjennom kostholdet og å knalle spise et lite (ekstra) måltid etter trening for pasienter god restitusjon. Kjenn etter, vil kroppen ha mat, så kan den få mat, men spis sunt og variert. Tusen takk for råd og nyttig informasjon:) TS Endret 2. juni av EIIa
AnonymBruker Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni Hvis du ligger i kaloriunderskudd så vil kroppen bruke av muskler til energi, det er derfor det er viktig å trene styrke når man skal ned I vekt, så man beholder noe av styrken i musklene. Så, det beste er å ligge på vedlikehold eller et lite overskudd. Tenk at du skal øke ca. 4 kg på et år. Det blir ca 100 kcal I overskudd om dagen. Så det er ikke så veldig nye og mesteparten av vekten du legger på deg vil være muskler da. Ikke var redd for å trene tungt. Finn et godt treningsprogram og følg det. Protein er viktigt men, det er også viktig med karbohydrater da glukose blir lagret som glykogen i musklene som brukes som energi til musklene hvilket hjelper med utholdenhet og styrke. Men som sagt, du trenger ikke et veldig stort overskudd. Jo høyere overskudd du har jo mer fett vil bli lagret. Du ser på de som bulker noen måneder at de blir litt feite før de deffer igjen. Anonymkode: e1299...e0a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå