AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Skrevet 2. juni Interessert i andre sine tanker angående dette. Jeg har fått ny jobb og hadde mine siste dager på den gamle jobben for noen dager siden. Årsaken til at jeg ønsket å bytte jobb, var blant annet å prøve noe «nytt», men likevel innenfor samme bransje. I tillegg til å få en bedre kontrakt med fast prosent timer i måneden og bedre lønn. Det er en selgerjobb og produktene i butikken er noe jeg interesserer meg for og som jeg har mye av selv. Snakket en del om dette med en kollega og etter dette spredte det seg som ild i tørt gress. Fikk kommentarer som «ja, byttet du jobb kun for god pers rabatt eller? Haha» og «ja, skal ikke vi alle bare bytte jobb». Merket at de ikke var glad på mine vegne overhodet. Veldig mye hånlige kommentarer rett og slett. Det var ikke noe «lykke til» osv. Fikk alltid kommentarer som var på tverke på jobb, som er også en av grunnene til at jeg bytter jobb. Fikk blant annet «du er så naiv». Men jeg kunne jo se alt de andre gjorde og holdt på med, men så ikke vitsen i å fyre opp bålet. Det gir meg ingenting å baksnakke andre og få en god latter på andre sin bekostning. Kjente at mine siste dager på ikke var spesielt trivelig. En annen kvinnelig kollega som alltid ser sur ut og sier hei som om jeg skulle være hennes verste fiende, sa før jeg gikk «ja, her var vi da» og gliste. Jeg ble litt sånn «ja, he he». Men var hyggelig og prøvde å ha en siste small talk med hun, så det gikk fint. Jeg bare skjønner ikke hvorfor kolleger virker så irritert/sur fordi jeg fant ny jobb? Når de i utgangspunktet ikke virket som de likte meg? Alt jeg gjorde der var bare galt føltes det ut som. Veldig flokk mentalitet, så hvis noen sa noe, så sa de fleste seg enig eller lo med. Er dette vanlig? Hva kan jeg ha gjort som gjør de så irritert på meg? Anonymkode: 947c9...8cf 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #2 Skrevet 2. juni Vet ikke hvorfor du har gjort de andre sure, men hvorfor kan du ikke bare behandle de som luft? Ikke se eller snakk med de mer enn du absolutt må. Overse de, og vær en bitch, i stedet for «den som prøver for hardt å bli en del av gjengen». Anonymkode: 63d99...b34
AnonymBruker Skrevet 2. juni #3 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet ikke hvorfor du har gjort de andre sure, men hvorfor kan du ikke bare behandle de som luft? Ikke se eller snakk med de mer enn du absolutt må. Overse de, og vær en bitch, i stedet for «den som prøver for hardt å bli en del av gjengen». Anonymkode: 63d99...b34 Har egentlig prøvd ulike metoder, men ingenting funket. Merket at det var flere hakkekyllinger der da jeg begynte, og siden jeg ikke ville høre på baksnakking, ble sikkert jeg en av dem også. Har ikke prøvd å være en del av de heller, så kan være det også. Anonymkode: 947c9...8cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå