Gå til innhold

Bør jeg si ifra til onset om at jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt absurd situasjon. Vet ikke om jeg synes synd på noen av dere. Ingen av dere bruker prevensjon. Men hvis du beholder så synes jeg du skal snakke med han. Å bare melde til nav at han er far uten å snakke med han er feigt gjort. Såpass voksen er man at man kommuniserer med hverandre. 

Anonymkode: c07f8...572

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du var ute etter å få et barn uten mannens samtykke, håper karma biter deg i ræva

Anonymkode: eccd0...69f

Han lot være å bruke prevensjon i akkurat like stor grad som hun gjorde.

Ikke særlig gjennomtenkt ved ett ons, men hun er verken bedre eller værre enn han. Og han er ikke noe mer offer enn henne.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
TomKrus skrev (48 minutter siden):

Behold det og meld han inn som far, så får han bidra økonomisk de neste 18 årene. Du trenger ikke gi noen mer forklaring en det. Han viste hva han var med på, og får ta konsekvensene av det.  Du trenger ikke involvere han mer i dette en å informere at dette må det betales for slik NAV faktisk regner det ut.  Resten av det du nevner er uvesentligheter. 

Du glemte å informere det innlysende, barnets rett på å være med far og omvendt, det faktum at ts må forholde seg til denne mannen direkte og indirekte i de neste 18 årene og periodevis helt frem til sin død. 

Anonymkode: edefc...5fd

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

For fire uker siden møtte jeg en fyr på utestedet Old Irish i Bergen. Vi lå sammen og brukte ikke prevensjon. Denne helgen tok jeg en graviditetstest. Den var positiv, og det kan ikke være noen andre enn han.
Vi har minimalt med kontakt, han er førsteårsstudent og studerer i en annen by. 

Jeg vet ikke hva jeg vil, men uansett hvilket valg jeg tar ønsker jeg i utgangspunktet ikke å involvere han i det. Er dette greit? 

Anonymkode: 30e4a...5d3

Hvis du skal beholde bør du fortelle han det - ikke for din del men for barnets del. Barnet har en rett til å vite hvem far er og om sitt biologiske opphav. Så skal du ha barnet må du gjøre hva som er best for barnet, ikke hva som passer deg. Skal du ta abort trenger han ikke vite noe som helst. Så finn ut hva DU vil først du

Anonymkode: ef752...722

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke annet valg enn å ta abort etter en slik ons. At noen i det hele tatt vurderer å beholde i en slik situasjon…

Anonymkode: 97bfa...e68

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mmm... Så da gir det mer mening og sitte der med et barn og ansvar for resten av livet? Utrolig hvor korttenkte folk er.

Anonymkode: 3b422...b60

Jeg er ikke trådstarter, men herlighet. Hva får dere til å tro at dere har noe med den saken egentlig? Da var de antakelig enige om å ikke bruke prevensjon, og visste vel konsekvensene av dette. 

Det er et ekstremt privat spørsmål, og ikke noe andre trenger å bry nesa si borti. Kan det være hun ønsket barn? At han ikke tok ansvar for prevensjon selv er jo på hans kappe, så da var det antakelig ikke så farlig for han heller da. 

Ts, du må selvsagt fortelle pappan om barnet sitt dersom du beholder. Tar du abort trenger du ikke å fortelle noe. 

Anonymkode: d0963...10e

• Liker 3
Skrevet

Hvis du ender med å ta abort tenker jeg det er greit å ikke si noe til han med mindre du ønsker å ha han med deg gjennom prosessen på ett eller annet vis.

Men dersom du beholder fortjener både han og barnet at du forteller han om det og legger til rette for samvær. Det er bedre å ta det med en gang enn at far skal få seg en overraskelse om 5-10-20år. Det er nok sannsynligvis bedre for deg også.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er selvfølgelig ikke annet valg enn å ta abort etter en slik ons. At noen i det hele tatt vurderer å beholde i en slik situasjon…

Så klart er det mulig å ta ett annet valg enn hva du ville gjort.

Anonymkode: c7dd2...2d3

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Fordi prevensjon er forstyrrende i øyeblikket og det gir mindre nytelse.

Anonymkode: 17a1d...ca2

Ja, p-piller er så sykt kjipt fordi man må liksom poppe de rett før klimaks :(

Anonymkode: 2111b...01b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så heldig barnet er med disse gener 🥰

Anonymkode: bd70d...60a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, p-piller er så sykt kjipt fordi man må liksom poppe de rett før klimaks :(

Anonymkode: 2111b...01b

Jeg synes man skal bruke prevensjon for all del. Men p-piller påvirker sexlivet negativt for ganske mange av oss. Da er kondom mindre inngripende likevel.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så klart er det mulig å ta ett annet valg enn hva du ville gjort.

Nei, det finnes ikke ansvarlig å beholde et barn etter en ons. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det finnes ikke ansvarlig å beholde et barn etter en ons. 

Så om du selv var et resultat av en one night stand så skulle du helst sett at du ikke ble født? Dummeste jeg har lest. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
TomKrus skrev (2 timer siden):

Behold det og meld han inn som far, så får han bidra økonomisk de neste 18 årene. Du trenger ikke gi noen mer forklaring en det. Han viste hva han var med på, og får ta konsekvensene av det.  Du trenger ikke involvere han mer i dette en å informere at dette må det betales for slik NAV faktisk regner det ut.  Resten av det du nevner er uvesentligheter. 

Nei da. Det er jo hans unge. Hun må betale bidrag, hun visste hva hun var med på og må ta konsekvensene.

Anonymkode: b156b...025

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er nytelsen viktigere enn konsekvensene av å sette et nytt liv til verden, som kanskje lever i 100 år? Jeg mener at dere begge er like ansvarlige for prevensjon, men at å sette en ny "sjel" til verden kanskje er best å planlegge litt? Når det først er gjort synest jeg at du skal følge hjertet, men blir stadig sjokkert over hvor lite som skal til for å ta ansvar for et helt liv. Ta godt vare på barnet om du vil beholde, uansett hva far vil ♥️

Anonymkode: 904b3...230

• Liker 2
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så om du selv var et resultat av en one night stand så skulle du helst sett at du ikke ble født? Dummeste jeg har lest. 

Sannsynlig ville jeg hatt en ræva oppvekst med en stokk dum alenemor som velger å beholde etter en ons. Det er ikke alle barn som bør bli til, ts får vente til hun er voksen nok til å skjønne hva det innebærer å få et barn. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
TomKrus skrev (2 timer siden):

Du trenger ikke involvere han mer i dette en å informere at dette må det betales for slik NAV faktisk regner det ut. 

Å være far er vanligvis vesentlig mer involverende enn å signere en giro hver måned. #barenevner

• Liker 3
Skrevet

Du har bare én ting å gjøre. Ta abort og skjerp deg!

Anonymkode: 7a414...a4e

• Liker 2
Skrevet

Du må fortelle ham det og la ham få en sjanse til å få være far for barnet. Noe annet vil være et stort svik mot de begge to. Dersom han velger å ikke ha kontakt så er det viktig at barnet deres vet at du prøvde. 

Anonymkode: 5286c...256

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke trådstarter, men herlighet. Hva får dere til å tro at dere har noe med den saken egentlig? Da var de antakelig enige om å ikke bruke prevensjon, og visste vel konsekvensene av dette. 

Det er et ekstremt privat spørsmål, og ikke noe andre trenger å bry nesa si borti. Kan det være hun ønsket barn? At han ikke tok ansvar for prevensjon selv er jo på hans kappe, så da var det antakelig ikke så farlig for han heller da. 

Ts, du må selvsagt fortelle pappan om barnet sitt dersom du beholder. Tar du abort trenger du ikke å fortelle noe. 

Er du seriøs? At du i det hele tatt skriver "Kan det være hun ønsket barn" - Som om det gjør saken ble bedre! Det er helt vanvittig hva folk klarer å lire ut av seg.

Anonymkode: 3b422...b60

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...