Gå til innhold

Kjærste redd for graviditet, nekter å ha sex uten kondom

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min ble ufrivillig far, til tross for at eksen brukte prevensjon, og han brukte kondom. Mistenker at eksen ikke var så nøye på å ta prevensjonen, sånn som jeg var før jeg steriliserte meg. Om kjæresten din ikke vil ha barn, og han tar ansvar for å unngå dette ved å bruke kondom, så får du respektere dette. Du gjør han mest sannsynlig ganske paranoid ved å mase i tide og utide.

Anonymkode: b7819...ca9

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du trenger ikke bli frekk heller... 

Kom heller med noe konstruktivt enn stygge kommentarer 

Anonymkode: ae54d...0fe

Hva var frekt og stygt med det? Om jeg var mann som absolutt ikke ville bli far og dama ikke har noe imot å bli gravid så hadde jeg også insistert på kondom. Sier bare at det er lett å forstå han.

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet

Hva er det kvinnene her inne hyler på når mannen klager over høyt barnebidrag eller at dama har blitt gravid uten at han vil eller er klar for dette joda alltid er svaret det samme : " hvorfor tar du ikke ansvar og brukte kondom? " Du kan takke deg selv som ikke brukte kondom " så her er jo mannen smart og tar ansvar og faktisk bruker kondom så blir det klaging  over dette også 😂😂

• Liker 16
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du trenger ikke bli frekk heller... 

Kom heller med noe konstruktivt enn stygge kommentarer 

Ingen frekkhet overhodet her, den du siterer har 100% rett.

Anonymkode: 9235f...fc4

• Liker 15
  • Nyttig 9
Skrevet

Det finnes jo også en annen mulig grunn til at han må bruke kondom...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (Akkurat nå):

Det finnes jo også en annen mulig grunn til at han må bruke kondom...

Som?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Syns dette er forferdelig kjedelig, vært sammen i 1 år og vi har ikke hatt sex uten kondom. Tross at jeg går på serial og p piller.

Sier han er livredd for graviditet, greit nok. Jeg har ikke noe imot å bli gravid, men vil ikke strekke grensen heller. Så jeg har gitt opp å spørre om å prøve uten. 

Det er blankt nei hver gang. Og jeg maser ikke, har spurt han maks 3 ganger iløpet av året. 

Noen råd om å få han til å snu?

Jeg er 25 og ham 32

I deres alder er det jo snart på tide å etablere seg og få barn, om du ønsker deg barn før det er for seint. Hvis du ser for deg en framtid med ham, er det kanskje på tide å bestemme seg for om dere skal satse på familie sammen og formalisere et eksteskap/samboerskap, eller om du må finne en annen mann som du kan stifte familie sammen med. 

Anonymkode: 73c25...5f5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som?

Kjønnsykdommer.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som?

Beskytter jo mot mer enn graviditet

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Rosa Gnom skrev (Akkurat nå):

Kjønnsykdommer.

Noe hverken jeg eller han har

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I deres alder er det jo snart på tide å etablere seg og få barn, om du ønsker deg barn før det er for seint. Hvis du ser for deg en framtid med ham, er det kanskje på tide å bestemme seg for om dere skal satse på familie sammen og formalisere et eksteskap/samboerskap, eller om du må finne en annen mann som du kan stifte familie sammen med. 

Anonymkode: 73c25...5f5

Kanskje litt raskt å vurdere barn, når man bare har vært sammen i et år, og i tillegg er såpass unge? 

Anonymkode: b7819...ca9

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fordi jeg klør etter latex som er i kondomet. Prøvd de aller fleste, men blir det samme hver gang. Forferdelig kløe rett etter sex.

Bruk glidemiddel evt bytt glidemiddel. 

Anonymkode: 16da8...9ed

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
avent skrev (4 minutter siden):

Hva er det kvinnene her inne hyler på når mannen klager over høyt barnebidrag eller at dama har blitt gravid uten at han vil eller er klar for dette joda alltid er svaret det samme : " hvorfor tar du ikke ansvar og brukte kondom? " Du kan takke deg selv som ikke brukte kondom " så her er jo mannen smart og tar ansvar og faktisk bruker kondom så blir det klaging  over dette også 😂😂

Bare TS som klager.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruk glidemiddel evt bytt glidemiddel. 

Anonymkode: 16da8...9ed

Det var et fint tips

AnonymBruker
Skrevet
Macro skrev (Akkurat nå):

Bare TS som klager.

Og du som sprer kvalme 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker han i grunnen er smart, men… MEN… kynikeren i meg ville spurt om han er testen for HIV eller andre kjønnssykdommer i det siste, og jeg ville krevd å se resultater. 

jeg er kynisk fordi jeg aldri har møtt eller hørt om en mann som krever å bruke kondom så langt inn i et forhold der kvinnen bruker prevensjon, derfor tenker jeg at det er en annen grunn for det.

Anonymkode: f4f1f...beb

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du «går» på pillen og har spiral? Dette er jo bullshit. Ingen fastlege hadde hverken anbefalt eller foreskrevet disse to prevensjonsmidlene samtidig. Du forteller eventyr eller lever i en annen virkelighet enn oss andre.

Tenker at det er klokt av kjæresten din å bruke dong.😅👍

Anonymkode: 8eeb0...586

Her tar du feil.  Jeg ble tilbudt ppiller på toppen av hormonspiral pga kraftige blødninger av lege på ahus. Mange som går på begge

Anonymkode: b6e18...e1f

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her tar du feil.  Jeg ble tilbudt ppiller på toppen av hormonspiral pga kraftige blødninger av lege på ahus. Mange som går på begge

Anonymkode: b6e18...e1f

Takk!

• Liker 1
Skrevet

Lateksfri kondom. Respekter hans ønske om å ikke bli far enda. 

• Liker 7
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker mannen er ansvarlig når han insisterer på å bruke kondom når han absolutt ikke vil ha barn. Og den ansvarligheten skal man respektere. At du reagerer på det gir inntrykk av at du egentlig har andre ønsker enn ham.

Å klage på det blir merkelig, synes jeg, spesielt siden den vesentlige informasjonen om at du senere påstår at du reagerer på latex ikke var et poeng i hovedinnlegget overhodet...

Men, slik jeg leser forholdet så er du klar for å få barn, Ts. Mens kjæresten din absolutt ikke vil ha barn. Det at han også er så konsekvent på kondombruken viser at han mener alvor når det kommer til dette.  Ser noen spekulerer i om han kan ha en seksuelt overførbar infeksjon som han ikke forteller deg om, men selv om han skulle ha Hiv så er det merkelig all den tiden bremsemedisinene er så gode i dag og også partner kan ta slik forebyggende. Dermed tenker jeg at det er hans ønske om å absolutt ikke få barn som gjør dere heller inkompatible.

Du vil ha barn. Han vil ikke ha barn. Du synes det er greit å få barn nå, selv om det var et uhell. Han vil ikke ta risikoen med et uhell en gang. Det hadde fortalt meg at denne mannen ikke ønsket barn med meg. Om jeg var i din situasjon hadde det fått meg til å vurdere hele forholdet, fordi jeg hadde tenkt at våre ønsker for fremtiden var altfor forskjellige. Det minste er i hvert fall at dere må ta en ordentlig prat om hvordan dere ser for dere fremtiden, om dere har samme ønsker for fremtiden, for slik det er nå kan det virke som om dere kanskje ikke har det.

Kondom og ikke kondom er ikke det egentlige problemet deres, kan det virke som.

Anonymkode: bb47c...c29

• Liker 6
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...