Gå til innhold

Kjærste redd for graviditet, nekter å ha sex uten kondom

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Menn tar de mulighetene de har til å snu om en situasjon til at kvinner er «utspekulerte», og at de bare vil lure deg. De tar plass på et kvinneforum, tenk det. For å spy ut dritten sin. Enten har de en dame å ta dritten sin utover eller så søker de på nett for å finne steder der kvinner er for å direkte trakassere de på nett. Skammen de sitter med prøver de å projisere over på andre kvinner. Er det rart det snart blir «alle menn»

Anonymkode: 0aa23...917

Har du lest HI? Det forteller vel mye av grunnen for at mannen er kondombruker. En annen ting er at vi kvinner sitter med ALL makt om vi blir gravide, da må menn tenke seg om. Helt krise å bli bundet til et kvinnemenneske ut livet fordi man var så uheldig å gjøre henne gravid. ER ikke like krise for oss kvinner med feil menn for vi blir sittende med barnet men sånn er det ikke for alle menn. Det er jo tidvis tråder her inne om kvinner som er blitt gravide etter ons og vurderer å beholde uten å fortelle mannen det. ER ikke kvinnehat at man påpeker visse reelle ting. Det finnes like mye galskap hos begge kjønn.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Syns dette er forferdelig kjedelig, vært sammen i 1 år og vi har ikke hatt sex uten kondom. Tross at jeg går på serial og p piller.

Sier han er livredd for graviditet, greit nok. Jeg har ikke noe imot å bli gravid, men vil ikke strekke grensen heller. Så jeg har gitt opp å spørre om å prøve uten. 

Det er blankt nei hver gang. Og jeg maser ikke, har spurt han maks 3 ganger iløpet av året. 

Noen råd om å få han til å snu?

Jeg er 25 og ham 32

Anonymkode: ae54d...0fe

Anonymkode: 1f5ff...822

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

I mange år har vi menn fått høre at vi kan gi faen i å klage hvis dama blir uplanlagt gravid på hormonell prevensjon og bestemmer seg for å beholde, for da har vi akseptert risikoen gjennom å overlate ansvaret til henne. Vil vi ikke det får vi ta ansvar selv og bruke kondom. Jeg sier ikke at det er noe galt, det er egentlig en helt grei beskrivelse og holdning, men det har vært gjennomgangsmelodien i alle diskusjoner rundt "dama ble gravid og vil beholde, hva gjør jeg?". Du kan ikke gjøre noe, og det er ikke synd på deg, for da skulle du tatt ansvar selv.

Nå har denne fyren gjort nettopp det. Det kan man tross alt ikke ta ham på. Og det gjør heller ikke de aller, aller fleste her inne, altså, det er virkelig ingen anklage. De aller fleste her er enige i dette, og det er fint å se. Nå mangler det bare at TS og hennes (befriende få) meningsfeller også tar det inn over seg.

Anonymkode: f3238...c9d

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig bra at han tar ansvar over sine egne "potensielle barn" som han ikke ønsker seg (nå?) 👏👏👏👏

Hadde du helt garantert tatt abort dersom du ble gravid nå? Han tørr vel ikke å stole på det og det er faktisk smart av ham. Kvinner kan oppriktig mene at de skal ta abort dersom de blir gravid, men når de faktisk blir det så klarer de det ikke. Morsinstinktet og hormonene er for sterke og de klarer ikke å ta abort.

Anonymkode: 27bab...056

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts, har du tenkt på at det kanskje er du som er problemet ? Han kanskje ønsker barn, bare ikke med deg. At du kanskje er bare kos og hygge, men ingen fremtid. Du skriver og fremstår veldig umodent. Svarer folk frekt. Han er nok glad i deg, men sier det du vil høre og ønsker å høre. 

Har du reflektert over det? Siden han er prinsippfast på kondombruken ? 

Jeg er nok litt kynisk, men jeg vil anta at det er du som er problemet han er redd for svangerskap med.. Han venter nok på den dama som er mors emne og kone emne.. 

Anonymkode: a3dac...287

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Kan hende han bruker kondom for å holde ut lenger. En kondom senker sensitiviteten betraktelig. 

Endret av Meowmere
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dump han. 

jammen, seriøst. Han høres jo nevrotisk ut, og veldig anti- barn dessuten. Er det noe du ønsker å ha?

Anonymkode: cce87...105

Nevrotisk å ønske å bruke kondom? Kjekt å vite 😅

Anonymkode: 3ad11...35a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har du lest HI? Det forteller vel mye av grunnen for at mannen er kondombruker. En annen ting er at vi kvinner sitter med ALL makt om vi blir gravide, da må menn tenke seg om. Helt krise å bli bundet til et kvinnemenneske ut livet fordi man var så uheldig å gjøre henne gravid. ER ikke like krise for oss kvinner med feil menn for vi blir sittende med barnet men sånn er det ikke for alle menn. Det er jo tidvis tråder her inne om kvinner som er blitt gravide etter ons og vurderer å beholde uten å fortelle mannen det. ER ikke kvinnehat at man påpeker visse reelle ting. Det finnes like mye galskap hos begge kjønn.

Jeg kommenterer hovedsakelig på kommentarene til menn her og ikke ts sitt innlegg. Har lest alt, har du? 
Tenker at en hver mann kan bruke kondom som de selv ønsker. Det jeg poengterer er at dere trekker konklusjoner basert på ingenting deres egne antagelser, som om at hun har skjulte intensjoner om å bli gravid når det heller er snakk om følelsen uten kondom. Og direkte anklager hun for å skal lure han. Endelig en tråd der menn kunne få ut litt frustrasjon på feil grunnlag. Hvis dere vil spre kvinnehat gjerne lag en egen tråd enn å spekulere i hva ts egentlig mener enn å forholde dere til hva som faktisk blir skrevet her. Beskylder hun for å svare frekt når dere kommer med beskyldninger og påstander er helt mine blowing. Trodde menn var flinkere til å forholde seg til fakta og være rasjonell, men det dere viser til er emosjonelle utbrudd og virker direkte hysteriske 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

mind blowing*

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Stole på ei som selv her sier at hun ikke har noe i mot å bli gravid?

Forstår godt at han pakker inn pikken. Selv når man har avklart hva man skal gjøre når det blir en uønsket graviditet så endrer tind seg i det man faktisk blir gravid. Nei, vil man ikke ha barn må man som mann og ta ansvar og det gjør denne mannen.

For å gjenta meg selv: TS’ kjæreste skal stole på én person (TS). Generelle tillitsvurderinger har ingen verdi. 

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (4 minutter siden):

For å gjenta meg selv: TS’ kjæreste skal stole på én person (TS). Generelle tillitsvurderinger har ingen verdi. 

TS har ikke noe i mot å bli gravid og vil noen ganger i året ha sex uten kondom. Han bør ikke stole på henne.

Anonymkode: 181cc...5e1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ts, har du tenkt på at det kanskje er du som er problemet ? Han kanskje ønsker barn, bare ikke med deg. At du kanskje er bare kos og hygge, men ingen fremtid. Du skriver og fremstår veldig umodent. Svarer folk frekt. Han er nok glad i deg, men sier det du vil høre og ønsker å høre. 

Har du reflektert over det? Siden han er prinsippfast på kondombruken ? 

Jeg er nok litt kynisk, men jeg vil anta at det er du som er problemet han er redd for svangerskap med.. Han venter nok på den dama som er mors emne og kone emne.. 

Anonymkode: a3dac...287

Hva med at han bare ikke vil ha barn når er 22?? 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I mange år har vi menn fått høre at vi kan gi faen i å klage hvis dama blir uplanlagt gravid på hormonell prevensjon og bestemmer seg for å beholde, for da har vi akseptert risikoen gjennom å overlate ansvaret til henne. Vil vi ikke det får vi ta ansvar selv og bruke kondom. Jeg sier ikke at det er noe galt, det er egentlig en helt grei beskrivelse og holdning, men det har vært gjennomgangsmelodien i alle diskusjoner rundt "dama ble gravid og vil beholde, hva gjør jeg?". Du kan ikke gjøre noe, og det er ikke synd på deg, for da skulle du tatt ansvar selv.

Nå har denne fyren gjort nettopp det. Det kan man tross alt ikke ta ham på. Og det gjør heller ikke de aller, aller fleste her inne, altså, det er virkelig ingen anklage. De aller fleste her er enige i dette, og det er fint å se. Nå mangler det bare at TS og hennes (befriende få) meningsfeller også tar det inn over seg.

Anonymkode: f3238...c9d

☝️👏🏻👏🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS har ikke noe i mot å bli gravid og vil noen ganger i året ha sex uten kondom. Han bør ikke stole på henne.

Har du hørt om breeding fetish? Selvsagt burde det avklares på forhånd, at hva mener du med at du ikke har noe imot med å bli gravid? Ønsker du å bli gravid nå eller tenker du fremtidsmessig? Jeg kan ærlig si at jeg har denne typen fetish, men ønsker ikke å bli gravid. Men dette må selvsagt avklares på forhånd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Syns dette er forferdelig kjedelig, vært sammen i 1 år og vi har ikke hatt sex uten kondom. Tross at jeg går på serial og p piller.

Sier han er livredd for graviditet, greit nok. Jeg har ikke noe imot å bli gravid, men vil ikke strekke grensen heller. Så jeg har gitt opp å spørre om å prøve uten. 

Det er blankt nei hver gang. Og jeg maser ikke, har spurt han maks 3 ganger iløpet av året. 

Noen råd om å få han til å snu?

Jeg er 25 og ham 32

Syns det er bra. Da slipper dere søl. Og flott med en mann som selv tar ansvar for å beskytte seg selv

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da er vi enige. Det er hans tillit til henne som er vurderingen, ingen generelle vurderinger.

Annonse
Skrevet

Fordi jeg klør etter latex som er i kondomet. Prøvd de aller fleste, men blir det samme hver gang. Forferdelig kløe rett etter sex.

Da må du informere han om at han må skaffe latexfrie fordi du er allergisk 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker han i grunnen er smart, men… MEN… kynikeren i meg ville spurt om han er testen for HIV eller andre kjønnssykdommer i det siste, og jeg ville krevd å se resultater. 

jeg er kynisk fordi jeg aldri har møtt eller hørt om en mann som krever å bruke kondom så langt inn i et forhold der kvinnen bruker prevensjon, derfor tenker jeg at det er en annen grunn for det.

Anonymkode: f4f1f...beb

Enig. 

• Liker 2
Skrevet
Even Tuell skrev (13 timer siden):

Tror du er i overkant kynisk, for det ER en del menn som synes kondomer er helt fortreffelig. Ikke bare gir dem mannen kontroll over hva som skjer, men det er andre fordeler også. Noen liker bare følelsen og synes kondom er litt sex. Noen liker at holder lengre under samleie og andre liker følelsen av trygghet og kontroll (ikke bare at det blir graviditet, men at de vet at de vet).
Jeg hadde en tilsvarende opplevelse etter sterilisering. Den vissheten om at det ikke ble barn var som en tung bør som plutselig ble borte. Hadde ikke merkedet den før steriliseringen, men følelsen etter var deilig. Tryggheten gjorde at jeg opplevde sexen og orgasmene som bedre... en slag ørliten seksuell styggen-på-ryggen.

Har vært flere tråder her med menn som foretrekker sex med kondom Riktignok ikke flertallet, men nok til at det ikke kan avskrives som helt utenkelig.

Jeg respekterer ditt synspunkt, men jeg finner det ikke sannsynlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker han i grunnen er smart, men… MEN… kynikeren i meg ville spurt om han er testen for HIV eller andre kjønnssykdommer i det siste, og jeg ville krevd å se resultater. 

jeg er kynisk fordi jeg aldri har møtt eller hørt om en mann som krever å bruke kondom så langt inn i et forhold der kvinnen bruker prevensjon, derfor tenker jeg at det er en annen grunn for det.

Dette må du snakke med han om ts! Har selv aldri opplevd at menn er så påståelig til å bruke kondom, så dette burde du virkelig ta opp med han. Kan være han ønsker å være ansvarlig, ikke ønsker barn osv. Men det kan også være direkte farlige kjønnssykdommer som HIV som kan være grunnen. Off fikk helt frysninger

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

På lik linje som kvinner har sin egenrådige rett til å bestemme selv hva hun vil og ikke vil putte i kroppen sin, så har vel også mannen de samme rettigheter eller? At han vil bruke kondom kan du ikke nekte ham,- ja, de aller fleste kvinner sender ham et ❤️ for at han er en fornuftig og ansvarsfull mann! Vær glad for at du har en ansvarsfull mann!!

Anonymkode: 69760...9bf

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...