Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en del cellulitter på bena. Spesielt frem og baksiden av lår, og også noe på leggene. Jeg har i hvertfall trodd at det er cellulitter... Nå har jeg sett en del klipp på insta om lipødem, og mange av damene har makene ben som meg.

Etter puberteten har jeg alltid hatt kraftige legger og lår i forhold til overkropp, men cellulittene kom ikke før under graviditetene.

Jeg har ikke særlig smerter i bena. Klemmer jeg huden sammen, så blir den jo litt sånn bulkete pga cellulittene?    Eller lipødemet?  Hvordan kjenne forskjell på eventuell cellulitt vs lipødem når man klemmer/stryker over låret?

Anonymkode: afd20...1a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en del cellulitter på bena. Spesielt frem og baksiden av lår, og også noe på leggene. Jeg har i hvertfall trodd at det er cellulitter... Nå har jeg sett en del klipp på insta om lipødem, og mange av damene har makene ben som meg.

Etter puberteten har jeg alltid hatt kraftige legger og lår i forhold til overkropp, men cellulittene kom ikke før under graviditetene.

Jeg har ikke særlig smerter i bena. Klemmer jeg huden sammen, så blir den jo litt sånn bulkete pga cellulittene?    Eller lipødemet?  Hvordan kjenne forskjell på eventuell cellulitt vs lipødem når man klemmer/stryker over låret?

Lipødem er visst smertefullt...

Anonymkode: bf98b...25c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt det samme om meg selv faktisk. Jeg har egentlig alltid hatt sånne "knudrete" lår, men aldri trent så mye da, så jeg har  tenkt det er derfor. Har gått litt opp i vekt de siste årene, men har begynt å trene og spise sunnere nå for å gå ned igjen. Men jeg har heller ikke smerter, så lurer på om det kanskje bare er overvekt som er i mine lår, hehe. 

Anonymkode: 0a6ad...98c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du lipødem, så vet du at du har det. Sosiale medier er ikke alltid gode på å dele nødvendige info om helserelaterte problemer/sykdommer. 
Du får og bein som er så tunge at du er utslitt av tunge bein.

Anonymkode: 30fe2...7e3

Skrevet

Lipødem er forbundet med plager og er ikke bare det synlige.

Anonymkode: cbb0d...847

Skrevet

Er det smertefullt? 

Anonymkode: 934d5...2c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...