Gå til innhold

Ønsker å leie et hus via Airbnb, verten svarer ikke selvom den er sett. Jeg blir litt skeptisk. Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal leie et hus en uke i Sverige og fant et hus vi ønsker å leie via Airbnb. Vi har sendt forespørsel og penger gått ut av konto. Vet vi får disse tilbake hvis ikke får svar innen 24 timer. 

Verten har sett forespørselen og meldingen vår, med litt info om hvem vi er- det var anbefalt å gjøre. Vi er veldig ordentlige folk. Nå er det noen timer siden verten så meldingen og forespørselen.

Når vi ikke får svar eller akseptert forespørselen etter verten har sett det, er ikke det litt useriøst? Er første gang vi bruker Airbnb, så dette er nytt for oss. 

Anonymkode: bbaa2...b64

Skrevet

Noen timer før du får svar, kan være helt normal. Mange leser en mail i løpet av arbeidsdagen, men svarer når de er hjemme fra jobb og har bedre tid.

  • Liker 6
Skrevet
FrkSolsikke skrev (1 minutt siden):

Noen timer før du får svar, kan være helt normal. Mange leser en mail i løpet av arbeidsdagen, men svarer når de er hjemme fra jobb og har bedre tid.

Ok, får satse på at alt er i orden da. Bare sitter med en litt rar magefølelse. 

Anonymkode: bbaa2...b64

Skrevet

Kan legge til at personen som vert ikke har leid ut før virker det som, står som registrert siden februar i år. Personen har bare én god anmeldelse selv som gjest. 

Anonymkode: bbaa2...b64

Skrevet

Altså kun én anmeldelse som gjest mener jeg, og den var god. Så ikke det blir misforstått 😅

Anonymkode: bbaa2...b64

Skrevet

At du ikke får svar umiddelbart er ganske forståelig. Og noen må jo være de første gjestene. 😊

Men jeg er selv litt forsiktig med å leie et sted uten gode anmeldelser. Jeg har leid noen ganger, men kun hatt én dårlig erfaring. Da fikk vi hjelp av Airbnb til å kansellere oppholdet,  men vi sto jo også uten et sted å bo.

Anonymkode: 5ed59...282

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan legge til at personen som vert ikke har leid ut før virker det som, står som registrert siden februar i år. Personen har bare én god anmeldelse selv som gjest. 

Anonymkode: bbaa2...b64

Hadde spurt en gang til jeg. 

Men jeg leier aldri nye objekter som aldri har vært leid ut før på airbnb. Helst Superhost når jeg skal leie. 

Anonymkode: cdbe2...ab2

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde spurt en gang til jeg. 

Men jeg leier aldri nye objekter som aldri har vært leid ut før på airbnb. Helst Superhost når jeg skal leie. 

Anonymkode: cdbe2...ab2

Sier du det, som sagt helt nytt for oss dette. Som en sier, så må jo noen være de første. Jeg sendte en ny melding hvor jeg skrev at det var bare å spørre hvis verten lurer på noe. 

Var akkurat et sånt type hus og den beliggenhet vi var ute etter, men ekkelt når man ikke får svar. 

Anonymkode: bbaa2...b64

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At du ikke får svar umiddelbart er ganske forståelig. Og noen må jo være de første gjestene. 😊

Men jeg er selv litt forsiktig med å leie et sted uten gode anmeldelser. Jeg har leid noen ganger, men kun hatt én dårlig erfaring. Da fikk vi hjelp av Airbnb til å kansellere oppholdet,  men vi sto jo også uten et sted å bo.

Anonymkode: 5ed59...282

Kan jeg spørre om hva som skjedde? Og hvor fort fikk dere pengene tilbake? 

Anonymkode: bbaa2...b64

Skrevet

Synes airbnb var flott når det kom men de siste årene har jeg unngått å leie der grunnet mye snodige folk og snodige krav. Føles ikke som ferie lengre når jeg må stå for full utvask, følge rare regler presentert ved ankomst og rar søppelhåndtering. 

Har kun leid leilighet via booking de siste årene da det er enklere å forholde seg til.

Anonymkode: 0eafa...e68

  • Liker 1
Skrevet

Jeg kom til å tenke på noe, kan det være at verten er skeptisk på oss fordi vi har ny profil og ikke leid noe via Airbnb før? Har verifisert oss. 

Anonymkode: bbaa2...b64

  • Liker 1
Skrevet

Gi nå vedkommende noen timer på å svare. Folk har ett liv utenom utleige.

Anonymkode: c559d...251

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Synes airbnb var flott når det kom men de siste årene har jeg unngått å leie der grunnet mye snodige folk og snodige krav. Føles ikke som ferie lengre når jeg må stå for full utvask, følge rare regler presentert ved ankomst og rar søppelhåndtering. 

Har kun leid leilighet via booking de siste årene da det er enklere å forholde seg til.

Anonymkode: 0eafa...e68

Er det ikke vanlig å vaske ut etter seg? Står at man skal det på det huset vi har booket. Det er jo litt kjedelig, men tenkte det var vanlig. Hva legger man i full utvasket liksom? 

Anonymkode: bbaa2...b64

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Gi nå vedkommende noen timer på å svare. Folk har ett liv utenom utleige.

Anonymkode: c559d...251

Ja, skjønner jo at folk har et liv. Men nå er det flere timer siden, og personen har enda ikke svart. Verten skal vel bare trykke på en knapp om å godkjenne, så kunne han sendt en kort beskjed om at han er litt opptatt og kommer tilbake til kommunikasjon videre litt senere. Er noe med det å gå inn og se forespørselen, men faktisk ikke svare eller godkjenne- det får jo folk til å føle seg usikker. Vil han ikke leie ut likevel eller til oss, kan han jo bare dra en hvit en å si at de dagene så skal han bruke huset selv eller noe i den duren og bare avslå. Så kan vi få sjansen å se på andre hus. Andre hus vi er interessert i som nummer to og tre blir jo uleid fort. Huset vi hadde som nummer to er på noen få timer nå utleid den uka vi skal dra. 

Anonymkode: bbaa2...b64

Skrevet

Han har nå igjen lest siste meldingen min om at han bare må spørre hvis han lurer på noe. Men enda ikke noe svar. Han har da ihvertfall tid å gå inn å lese. 

Anonymkode: bbaa2...b64

Annonse
Skrevet

Hvordan gikk det? Fikk du noe svar? 😀

  • Liker 1
Skrevet
FrkSolsikke skrev (10 timer siden):

Hvordan gikk det? Fikk du noe svar? 😀

Ja til slutt, tror han var litt skeptisk siden jeg har ny profil. Men alt i orden nå 😀

Anonymkode: bbaa2...b64

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er AirBnB-vert. Vi bryr oss ikke om gjesten har anmeldelser fra før. Men gjesten må være verifisert. 

Ofte bruker vi flere timer før vi svarer på en melding. Og ja, det kan godt hende vi ser på meldingen først uten å svare. Vi vil sjekke om personen som vasker er tilgjengelig, om vi planlegger å bruke hytta selv osv. 

Det eneste som gjør oss skeptiske er gjester som maser i forbindelse med bestilling. Vi hadde tenkt på to meldinger som mas. Skrekken er å få krevende gjester som sender meldinger i tide og utide underveis i oppholdet, om alle mulige rare ting. 

Anonymkode: 40456...31b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er AirBnB-vert. Vi bryr oss ikke om gjesten har anmeldelser fra før. Men gjesten må være verifisert. 

Ofte bruker vi flere timer før vi svarer på en melding. Og ja, det kan godt hende vi ser på meldingen først uten å svare. Vi vil sjekke om personen som vasker er tilgjengelig, om vi planlegger å bruke hytta selv osv. 

Det eneste som gjør oss skeptiske er gjester som maser i forbindelse med bestilling. Vi hadde tenkt på to meldinger som mas. Skrekken er å få krevende gjester som sender meldinger i tide og utide underveis i oppholdet, om alle mulige rare ting. 

Anonymkode: 40456...31b

Der er jeg som hyppig AirBnB bruker motsatt. Jeg forventer rask respons. 

"Takk for din interesse! Vi har et-par ting vi må sjekke opp når det kommer til tilgjengelighet. Du hører fra oss." 

Blir det stille over mange timer så stoler jeg heller ikke på dialogen videre dersom det skal være noe. Verste er å komme til et sted, og så er det noe som ikke fungerer, eller noe som er glemt, og så er det NULL respons. Og det at de ikke svarer raskt ved bestilling er en klar indikasjon på at de ikke følger med. 

Anonymkode: 95984...0c8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Der er jeg som hyppig AirBnB bruker motsatt. Jeg forventer rask respons. 

"Takk for din interesse! Vi har et-par ting vi må sjekke opp når det kommer til tilgjengelighet. Du hører fra oss." 

Blir det stille over mange timer så stoler jeg heller ikke på dialogen videre dersom det skal være noe. Verste er å komme til et sted, og så er det noe som ikke fungerer, eller noe som er glemt, og så er det NULL respons. Og det at de ikke svarer raskt ved bestilling er en klar indikasjon på at de ikke følger med. 

Anonymkode: 95984...0c8

Det er artig. Jeg har ulike preferanser som vert og gjest 😆Forventer raskt svar. Men ville aldri sendt mer enn en melding. 

Anonymkode: 40456...31b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...