AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:51 #1 Skrevet mandag kl 16:51 Vi skal leie et hus en uke i Sverige og fant et hus vi ønsker å leie via Airbnb. Vi har sendt forespørsel og penger gått ut av konto. Vet vi får disse tilbake hvis ikke får svar innen 24 timer. Verten har sett forespørselen og meldingen vår, med litt info om hvem vi er- det var anbefalt å gjøre. Vi er veldig ordentlige folk. Nå er det noen timer siden verten så meldingen og forespørselen. Når vi ikke får svar eller akseptert forespørselen etter verten har sett det, er ikke det litt useriøst? Er første gang vi bruker Airbnb, så dette er nytt for oss. Anonymkode: bbaa2...b64
FrkSolsikke Skrevet mandag kl 16:58 #2 Skrevet mandag kl 16:58 Noen timer før du får svar, kan være helt normal. Mange leser en mail i løpet av arbeidsdagen, men svarer når de er hjemme fra jobb og har bedre tid. 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:00 #3 Skrevet mandag kl 17:00 FrkSolsikke skrev (1 minutt siden): Noen timer før du får svar, kan være helt normal. Mange leser en mail i løpet av arbeidsdagen, men svarer når de er hjemme fra jobb og har bedre tid. Ok, får satse på at alt er i orden da. Bare sitter med en litt rar magefølelse. Anonymkode: bbaa2...b64
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:04 #4 Skrevet mandag kl 17:04 Kan legge til at personen som vert ikke har leid ut før virker det som, står som registrert siden februar i år. Personen har bare én god anmeldelse selv som gjest. Anonymkode: bbaa2...b64
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:05 #5 Skrevet mandag kl 17:05 Altså kun én anmeldelse som gjest mener jeg, og den var god. Så ikke det blir misforstått 😅 Anonymkode: bbaa2...b64
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:09 #6 Skrevet mandag kl 17:09 At du ikke får svar umiddelbart er ganske forståelig. Og noen må jo være de første gjestene. 😊 Men jeg er selv litt forsiktig med å leie et sted uten gode anmeldelser. Jeg har leid noen ganger, men kun hatt én dårlig erfaring. Da fikk vi hjelp av Airbnb til å kansellere oppholdet, men vi sto jo også uten et sted å bo. Anonymkode: 5ed59...282 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:11 #7 Skrevet mandag kl 17:11 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan legge til at personen som vert ikke har leid ut før virker det som, står som registrert siden februar i år. Personen har bare én god anmeldelse selv som gjest. Anonymkode: bbaa2...b64 Hadde spurt en gang til jeg. Men jeg leier aldri nye objekter som aldri har vært leid ut før på airbnb. Helst Superhost når jeg skal leie. Anonymkode: cdbe2...ab2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:13 #8 Skrevet mandag kl 17:13 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde spurt en gang til jeg. Men jeg leier aldri nye objekter som aldri har vært leid ut før på airbnb. Helst Superhost når jeg skal leie. Anonymkode: cdbe2...ab2 Sier du det, som sagt helt nytt for oss dette. Som en sier, så må jo noen være de første. Jeg sendte en ny melding hvor jeg skrev at det var bare å spørre hvis verten lurer på noe. Var akkurat et sånt type hus og den beliggenhet vi var ute etter, men ekkelt når man ikke får svar. Anonymkode: bbaa2...b64
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:14 #9 Skrevet mandag kl 17:14 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At du ikke får svar umiddelbart er ganske forståelig. Og noen må jo være de første gjestene. 😊 Men jeg er selv litt forsiktig med å leie et sted uten gode anmeldelser. Jeg har leid noen ganger, men kun hatt én dårlig erfaring. Da fikk vi hjelp av Airbnb til å kansellere oppholdet, men vi sto jo også uten et sted å bo. Anonymkode: 5ed59...282 Kan jeg spørre om hva som skjedde? Og hvor fort fikk dere pengene tilbake? Anonymkode: bbaa2...b64
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:19 #10 Skrevet mandag kl 17:19 Synes airbnb var flott når det kom men de siste årene har jeg unngått å leie der grunnet mye snodige folk og snodige krav. Føles ikke som ferie lengre når jeg må stå for full utvask, følge rare regler presentert ved ankomst og rar søppelhåndtering. Har kun leid leilighet via booking de siste årene da det er enklere å forholde seg til. Anonymkode: 0eafa...e68 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:19 #11 Skrevet mandag kl 17:19 Jeg kom til å tenke på noe, kan det være at verten er skeptisk på oss fordi vi har ny profil og ikke leid noe via Airbnb før? Har verifisert oss. Anonymkode: bbaa2...b64 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:29 #12 Skrevet mandag kl 17:29 Gi nå vedkommende noen timer på å svare. Folk har ett liv utenom utleige. Anonymkode: c559d...251 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:29 #13 Skrevet mandag kl 17:29 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Synes airbnb var flott når det kom men de siste årene har jeg unngått å leie der grunnet mye snodige folk og snodige krav. Føles ikke som ferie lengre når jeg må stå for full utvask, følge rare regler presentert ved ankomst og rar søppelhåndtering. Har kun leid leilighet via booking de siste årene da det er enklere å forholde seg til. Anonymkode: 0eafa...e68 Er det ikke vanlig å vaske ut etter seg? Står at man skal det på det huset vi har booket. Det er jo litt kjedelig, men tenkte det var vanlig. Hva legger man i full utvasket liksom? Anonymkode: bbaa2...b64
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:17 #14 Skrevet mandag kl 18:17 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Gi nå vedkommende noen timer på å svare. Folk har ett liv utenom utleige. Anonymkode: c559d...251 Ja, skjønner jo at folk har et liv. Men nå er det flere timer siden, og personen har enda ikke svart. Verten skal vel bare trykke på en knapp om å godkjenne, så kunne han sendt en kort beskjed om at han er litt opptatt og kommer tilbake til kommunikasjon videre litt senere. Er noe med det å gå inn og se forespørselen, men faktisk ikke svare eller godkjenne- det får jo folk til å føle seg usikker. Vil han ikke leie ut likevel eller til oss, kan han jo bare dra en hvit en å si at de dagene så skal han bruke huset selv eller noe i den duren og bare avslå. Så kan vi få sjansen å se på andre hus. Andre hus vi er interessert i som nummer to og tre blir jo uleid fort. Huset vi hadde som nummer to er på noen få timer nå utleid den uka vi skal dra. Anonymkode: bbaa2...b64
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:25 #15 Skrevet mandag kl 18:25 Han har nå igjen lest siste meldingen min om at han bare må spørre hvis han lurer på noe. Men enda ikke noe svar. Han har da ihvertfall tid å gå inn å lese. Anonymkode: bbaa2...b64
FrkSolsikke Skrevet onsdag kl 19:27 #16 Skrevet onsdag kl 19:27 Hvordan gikk det? Fikk du noe svar? 😀 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:32 #17 Skrevet torsdag kl 05:32 FrkSolsikke skrev (10 timer siden): Hvordan gikk det? Fikk du noe svar? 😀 Ja til slutt, tror han var litt skeptisk siden jeg har ny profil. Men alt i orden nå 😀 Anonymkode: bbaa2...b64 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:33 #18 Skrevet torsdag kl 17:33 Jeg er AirBnB-vert. Vi bryr oss ikke om gjesten har anmeldelser fra før. Men gjesten må være verifisert. Ofte bruker vi flere timer før vi svarer på en melding. Og ja, det kan godt hende vi ser på meldingen først uten å svare. Vi vil sjekke om personen som vasker er tilgjengelig, om vi planlegger å bruke hytta selv osv. Det eneste som gjør oss skeptiske er gjester som maser i forbindelse med bestilling. Vi hadde tenkt på to meldinger som mas. Skrekken er å få krevende gjester som sender meldinger i tide og utide underveis i oppholdet, om alle mulige rare ting. Anonymkode: 40456...31b 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:49 #19 Skrevet torsdag kl 17:49 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er AirBnB-vert. Vi bryr oss ikke om gjesten har anmeldelser fra før. Men gjesten må være verifisert. Ofte bruker vi flere timer før vi svarer på en melding. Og ja, det kan godt hende vi ser på meldingen først uten å svare. Vi vil sjekke om personen som vasker er tilgjengelig, om vi planlegger å bruke hytta selv osv. Det eneste som gjør oss skeptiske er gjester som maser i forbindelse med bestilling. Vi hadde tenkt på to meldinger som mas. Skrekken er å få krevende gjester som sender meldinger i tide og utide underveis i oppholdet, om alle mulige rare ting. Anonymkode: 40456...31b Der er jeg som hyppig AirBnB bruker motsatt. Jeg forventer rask respons. "Takk for din interesse! Vi har et-par ting vi må sjekke opp når det kommer til tilgjengelighet. Du hører fra oss." Blir det stille over mange timer så stoler jeg heller ikke på dialogen videre dersom det skal være noe. Verste er å komme til et sted, og så er det noe som ikke fungerer, eller noe som er glemt, og så er det NULL respons. Og det at de ikke svarer raskt ved bestilling er en klar indikasjon på at de ikke følger med. Anonymkode: 95984...0c8 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:04 #20 Skrevet torsdag kl 18:04 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Der er jeg som hyppig AirBnB bruker motsatt. Jeg forventer rask respons. "Takk for din interesse! Vi har et-par ting vi må sjekke opp når det kommer til tilgjengelighet. Du hører fra oss." Blir det stille over mange timer så stoler jeg heller ikke på dialogen videre dersom det skal være noe. Verste er å komme til et sted, og så er det noe som ikke fungerer, eller noe som er glemt, og så er det NULL respons. Og det at de ikke svarer raskt ved bestilling er en klar indikasjon på at de ikke følger med. Anonymkode: 95984...0c8 Det er artig. Jeg har ulike preferanser som vert og gjest 😆Forventer raskt svar. Men ville aldri sendt mer enn en melding. Anonymkode: 40456...31b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå