Gå til innhold

Da har jeg spist opp restene av snop fra helgen...flere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier altså ikke viljestyrke....akkurat støvsugd alle rester ; potetgull og smågodt og en kakestykke, avsluttet med en kroneis. Koste meg da....men angrer nå. Prøver å spise godt med protein og fett, men hadde ikke planlagt noe middag idag, så ble bare speilegg....prøver igjen i morra

Anonymkode: 115ca...0db

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg eier altså ikke viljestyrke....akkurat støvsugd alle rester ; potetgull og smågodt og en kakestykke, avsluttet med en kroneis. Koste meg da....men angrer nå. Prøver å spise godt med protein og fett, men hadde ikke planlagt noe middag idag, så ble bare speilegg....prøver igjen i morra

Derfor har jeg aldri sånt i huset. Fordi jeg har null viljestyrke. 

En Sørlandschips i helga er det jeg unner meg. Og har ALDRI noe annet tilgjengelig. 

Bor også langt unna nærmeste dagligvare, takk og lov :) 

Anonymkode: a2c08...04b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du dytta inn på egg i tillegg pga proteinene?😅 hva hjelper det for?

Anonymkode: b4f99...06d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaster alle godisrester hver søndag. 

Anonymkode: e3279...5f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den kan vel skje den beste 😆 Ny sjanse og nye muligheter til måtehold fra nå av😁

Anonymkode: c9799...d50

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Derfor har jeg aldri sånt i huset. Fordi jeg har null viljestyrke. 

En Sørlandschips i helga er det jeg unner meg. Og har ALDRI noe annet tilgjengelig. 

Bor også langt unna nærmeste dagligvare, takk og lov :) 

Anonymkode: a2c08...04b

Ja, jeg bør ikke handle inn for mye....ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sikkert lurt....

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg spiste av i helgen var isen, med hjemmelaget karamellsaus og peanøtter. Resten ligger i skapet. Har ikke spist is i dag, men blir vel litt senere i kveld.

Jeg kan ha sånn liggende lenge, nesten så jeg blir overrasket når jeg åpner skapdøra og der ligger det chips og sjokolade.

Anonymkode: 5c7a3...19a

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper ikke inn noe til helgen. 

Problem løst.

Anonymkode: f7bea...5ab

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene, TS :klem:

Anonymkode: a81ea...6d9

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ikke handle inn mer enn du kan tillate deg selv å spise.

Finn ut hvilken mengde godteri som er ok for deg og ditt mål, kjøp inn akkurat det, og spis når det når du vil i løpet av helga.

Anonymkode: c5826...d25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koste du deg faktisk? Eller var det bare trøstespising? 

Jeg kan også spise store mengder usunt i blant. Men jeg ser ikke på det som kos. Kos er når jeg tar meg tid til å nyte det jeg spiser, ikke når jeg stress-spiser. 

Det å anerkjenne forskjellen, det hjalp meg til ett sunnere kosthold. Når jeg får cravings eller ulvehunger, så stopper jeg opp og tenker over hvorfor. Noen ganger forsvinner det fortsatt en stor sjokoladeplate eller en pose potetgull, og det er helt greit. Å jobbe med følelsene, istedet for å prøve spise de bort, har generelt gitt meg mer energi, bedre selvfølelse og ikke minst oppnådd ønsket vektnedgang. 

Anonymkode: a931c...1c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Rester av helgesnop? Det har jeg aldri opplevd før 😅

Anonymkode: ae0e1...e0f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rester av helgesnop? Det har jeg aldri opplevd før 😅

Anonymkode: ae0e1...e0f

Ikke jeg heller :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Spiser det jeg vil, beveger meg mer. Blir lei av alt som er søtt eller salt, så har jeg lengre perioder uten det, utenat jeg nekter meg selv noe. 65kg, 166 høy. Har nettopp gått ned 10kg. 

Anonymkode: eec1b...ce9

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har begynt å gjemme det ett sted i huset 😅 det fungerer overraskende bra! 

Anonymkode: 832db...2db

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2025 den 19.09):

Kaste godis? Er du sprø? 🤣🤣

Anonymkode: 08e36...416

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2025 den 18.09):

Det er vell sløsing med mat, hva med å kjøpe inn litt mindre?

Anonymkode: f8a83...295

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke godteri eller chips i huset, fordi jeg vet hvor vanskelig det er å ikke ta noe. Hvis vi har hatt gjester og det er noe igjen så klarer jeg mange ganger å motstå men ikke alltid. Så jeg ber gjerne mannen om å fjerne det🙈 men nå har jeg slete med overvekt og de siste par årene har jeg ligget stabilt der jeg vil være, så jeg passer meg veldig for usunn mat utenom lørdagene.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke kjøper noe før neste helg, så er det o.k. å gå tom på en mandag tenker jeg.🥰

Et tips er forøvrig å legge det på et litt utilgjengelig sted og så bare ta én av gangen. Ute i garasjen, boden o.l. steder. 😅

Anonymkode: 12fe8...7e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...