Gå til innhold

Han tisset inne i går

Anbefalte innlegg

Gjest *Magdalena*
Skrevet

Hei. Er litt forundret her..

Har en nydelig JRT hann på 4 år, kastrert om det har noe å si.

I går så tisset han inne, på sofaen. Han har aldri gjort noe slikt før, og det var ikke forsi det var lenge siden han hadde vært ute. Kanskje 2 timer siden vi hadde gått tur, om han vil ut sierhan jo alltid fra ellers og.

Kjæresten min har akkuratt flyttet inn, og jeg lurer på om det kan ha noe med det å gjøre. For alltid når han er der trenger han masse oppmerkosmhet og skal leke hele tiden, mens normalt sett så etter at vi har gått tur og lekt litt så legger han seg i sengen sin, eller på magen min også ligger vi sånn til vi skal gå kveldstur. (når jeg bodde alene). Hva tror dere, og hva bør jeg gjøre for at det ikke skjer igjen??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kan være han vil markere seg litt ja, men kan også være en urinveis infeksjon som kastrerte katter svært ofte får.

Vår har heller aldri tissa inne før han plutselig gjorde det i januar. Da det gjentok seg, ringte jeg dyrlegen som sa at mye tydet på infeksjon i urinveiene, og ba meg komme ut med en gang, fordi det vistnok kan bli ganske smertefullt.

Fikk antibiotika og etter to dager var katten så godt som ny.

Jeg hadde sett det litt ann, men dersom det gjentar seg hadde jeg kontaktet dyrlegen for en sjekk.

Gjest *Magdalena*
Skrevet

Bare for å presisere... Det er en hund ikke en katt...

Skrevet

Hunder kan også få urinveisinfeksjon...

Men det har sikkert en sammenheng med at du har ny samboer. Dyr reagerer gjerne med å markere når det kommer noe nytt i huset.

Skrevet

Tror ikke hunden din er syk..

Det er absolutt ikke uvanlig at en hannhund får det for seg en gang eller to i livet at den skal tisse inne.

Dette gjør de for å markere..

Det er fult murlig at han gjorde det pga sammboern din.

Stor forandring for deg....

Stor forandring for hunden din....

Han ser kansje på den nye mannen i familien som en "trussel".

Så med mindre sammboern din tisser på sofaen i dag, skjer det nokk ikke igjenn :ler:

Har flere ganger hat hannhund på besøk, som har tissa på planta mi :sur:

Skrevet

Jeg tror også det han tissa på sofaen for å markere. Hvordan reagerer hunden din på kjæresten din generelt. Så at han ville ha mer oppmerksomhet, men virker det som om hunden din prøver å være sjef over samboeren din?

Gjest *Magdalena*
Skrevet

Tror heller ikke han har urinveisinfeksjon, husker den gamle hunden min hadde det og han har ingen andre symptomer på det. Drikker og tisser normalt.

Tror også det har noe med samboer å gjøre. Slik han har reagert til nå så skal han leke og ha oppmerkosmhet fra samboeren min hele tiden, event kose med han mens han overser meg fullstendig... Nesten som om han prøver å gjøre meg sjalu.. Han har jo vært masse hos meg før han flyttet inn. Han har aldri gjort noe sånt da.

Så dere tror at så lenge sambo ikke tisser på sofaen i dag, så skal det gå greit? Får si det til han da...

Skrevet

Jepp.... :ler:

Hvis ikke har du det gående.....

Skrevet

Tror det kan være lurt av deg å ta med den nye samboeren din på dressur og lek du gjør sammen med hunden, slik at hunden din skjønner at samboeren din også er sjef over hunden. Hvis ikke kan det bli problemer med at hunden ikke lystrer samboeren din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...