Gå til innhold

Vekt og overgangsalder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i 1 år prøvd å gå ned noen kilo, men vekta står på det samme. Går på mysimba og gikk ned 13 kilo før det sa stopp. Jeg spiser mye mindre enn før. Kan overgangsalder være årsaken? Er 51 år. Ta dette opp med legen?

Anonymkode: b6f1d...7ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har i 1 år prøvd å gå ned noen kilo, men vekta står på det samme. Går på mysimba og gikk ned 13 kilo før det sa stopp. Jeg spiser mye mindre enn før. Kan overgangsalder være årsaken? Er 51 år. Ta dette opp med legen?

Jeg synes det ble mye enklere å legge på seg da jeg kom i overgangsalderen. Samtidig gikk jeg også ganske enkelt ned 15 kg i fjor, telte kalorier og trente. 

Og nå har jeg klart å holde vekta også. Bruker et halvt hormonplaster som jeg bytter ut hver tredje/fjerde dag og det eneste jeg føler at det har hjulpet på, er hetetoktene. 

Trening er gull når man er i overgangsalderen :) Gjør godt på alle måter. 

Anonymkode: 23cdf...562

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det ble mye enklere å legge på seg da jeg kom i overgangsalderen. Samtidig gikk jeg også ganske enkelt ned 15 kg i fjor, telte kalorier og trente. 

Og nå har jeg klart å holde vekta også. Bruker et halvt hormonplaster som jeg bytter ut hver tredje/fjerde dag og det eneste jeg føler at det har hjulpet på, er hetetoktene. 

Trening er gull når man er i overgangsalderen :) Gjør godt på alle måter. 

Anonymkode: 23cdf...562

Jeg har fibromyalgi så trener så mye jeg klarer, men det blir max 2 ganger pr uke. Lett styrke 

Skrevet

Jeg er både i overgangsalderen og har lavt stoffskifte, men går ned i vekt - om jeg ønsker. Kaloriunderskuddet må bare være stort nok. 

Du må vite eksakt hva du får i deg. Det er så lett å lure seg selv, eller være uvitende ifht hva maten inneholder. 

Anonymkode: 154a4...7a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er både i overgangsalderen og har lavt stoffskifte, men går ned i vekt - om jeg ønsker. Kaloriunderskuddet må bare være stort nok. 

Du må vite eksakt hva du får i deg. Det er så lett å lure seg selv, eller være uvitende ifht hva maten inneholder. 

Hvordan spiser du? helt vanlig mat eller følger du en diett - typ lavkarbo eller noe? Jeg har også lavt stoffskifte og er i overgangsalder. utrolig vanskelig å gå ned, syns jeg. Men er fast bestemt på å klare det. Kun snakk om 8 kg...det burde jo gå. 

Anonymkode: 924fa...e0f

Skrevet

Jeg er ikke i overgangen helt enda, men har alltid slitt med mye rundt mage, rumpe og lår uansett hva jeg gjør. Lavkarbo har fikset det, trenger nesten ikke trene en gang. 

Anonymkode: a6af8...943

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har også begge deler....syns det er vanskelig å unngå sukker, prøver og prøver og greier det en uke eller to, så er det på an igjen. Lurt å vite hva man får i seg ja...mange skjulte kalorier

Anonymkode: 26bc1...68e

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvordan spiser du? helt vanlig mat eller følger du en diett - typ lavkarbo eller noe? Jeg har også lavt stoffskifte og er i overgangsalder. utrolig vanskelig å gå ned, syns jeg. Men er fast bestemt på å klare det. Kun snakk om 8 kg...det burde jo gå. 

Anonymkode: 924fa...e0f

Følger ingen diett, men veier mat og teller kalorier når jeg skal ned i vekt. Holder meg ganske lavt da jeg ikke trener og har en stillesittende jobb. Spiser all type mat, også sjokolade. Men har som sagt stålkontroll på inntaket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...