AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Skrevet 2. juni Hei, Jeg har en situasjon med lånekassen som jeg lurer på om noen har noen råd til. For å gjøre en kort historie lang. Jeg søkte på stipend august 2024. Fikk avslag. Klagde. Ventet 18 uker (lengre enn fristen) for å få svar, fikk beskjed om at det manglet 1 dokument. Sendte inn dokumentet, måtte vente nye 16 uker. Fikk deretter svar i desember en gang i 2024. Så klaget jeg på dette svaret, da de ikke har tatt med dokumentet jeg ettersendte. Denne klagen ble sendt inn 02.01.25. Det er nå 5 måneder siden, eller 22 uker. Jeg får ikke svar av noen, ingen er interessert i å hjelpe meg på telefonen. Det er 6 uker over fristen som var på klaging, og det er 14 uker det som står som nåværende frist på at man skal få tilbakemelding på klager. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få svar? PS: Trenger ikke spørsmål eller tips om hva saken gjelder. Det er uvesentlig. Jeg har mottatt stipend fra januar 2025 for vårsemesteret, så det er ingenting galt, utover at jeg ønsker å få et svar samt etterbetalt den støtten jeg har krav på for høsten 2024. Anonymkode: 4902f...e51
AnonymBruker Skrevet 2. juni #2 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei, Jeg har en situasjon med lånekassen som jeg lurer på om noen har noen råd til. For å gjøre en kort historie lang. Jeg søkte på stipend august 2024. Fikk avslag. Klagde. Ventet 18 uker (lengre enn fristen) for å få svar, fikk beskjed om at det manglet 1 dokument. Sendte inn dokumentet, måtte vente nye 16 uker. Fikk deretter svar i desember en gang i 2024. Så klaget jeg på dette svaret, da de ikke har tatt med dokumentet jeg ettersendte. Denne klagen ble sendt inn 02.01.25. Det er nå 5 måneder siden, eller 22 uker. Jeg får ikke svar av noen, ingen er interessert i å hjelpe meg på telefonen. Det er 6 uker over fristen som var på klaging, og det er 14 uker det som står som nåværende frist på at man skal få tilbakemelding på klager. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få svar? PS: Trenger ikke spørsmål eller tips om hva saken gjelder. Det er uvesentlig. Jeg har mottatt stipend fra januar 2025 for vårsemesteret, så det er ingenting galt, utover at jeg ønsker å få et svar samt etterbetalt den støtten jeg har krav på for høsten 2024. Anonymkode: 4902f...e51 Offentlig forvaltning jobber etter forvaltningsloven. Kan de ikke svare deg inne rimelig tid, skal du ha midlertidig svar med forventet saksbehandlings tid. Les forvaltningsloven, vis til rett paragraf og send dem en e-post. Anonymkode: ee44f...03d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå