Majer Skrevet 2. juni #1 Skrevet 2. juni (endret) For å ta noen konkrete eksempler: - nesten halvparten av unge norske menn støtter Trump. Hvorfor ender disse mennene opp med sex eller damer? Hadde de blitt boikotta så hadde de sannsynligvis oppført seg annerledes. Det gjør jo at det blir vanskelig å ta kvinner seriøst når de snakker om likestilling osv. Handlinger sier mer enn ord. - menn på byen og tinder oppfører seg gjerne dårlig mot kvinner. De ser på kvinner som sexobjekter og driver med aggressiv sjekking og seksualisert vold. Hvorfor boikottes ikke menn med promille og menn som har datingapper? Jeg har utrolig mange flere eksempler og jeg kjenner jeg blir kraftig provosert når kvinner eller menn rettferdiggjør X samtidig som de selv har gitt støtte til lignende handlinger gjennom flørter osv. Noen som kan forklare meg det rent logisk? Det kunne eks aldri falt meg inn å ikke kartlegge en partner sin fortid Endret 2. juni av Majer Skriveleif 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #2 Skrevet 2. juni Joda, ser poenget om at man bør se på hva noen gjør fremfor det de sier. Men jeg ser ikke helt hvordan jeg som mann skal kunne endre andre menn sin oppførsel? Med mindre jeg f. eks. ser en kompis gjøre noe riv ruskende galt, så kan jeg ikke styre hvordan menn oppfører seg generelt. De færreste er dessuten villige til å forandre seg, og vil man ikke selv ha en endring er det ingen andre utenfra som klarer å hjelpe noen til å endre noe. Anonymkode: af18e...eda 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #3 Skrevet 2. juni Tro det eller ikke, men damer flest ønsker ikke en ja-mann med Støre-plakat på soverommet. Tro det eller ikke, men hvordan man blir behandlet avhenger av hvor mye selvrespekt man har. Ekstremisten Majer med siste episode av Litt For Sterk Dose Anonymkode: 666e7...816
AnonymBruker Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni Lurer på om du blander en del ting her ts. Og tror ikke en kan ha en diskusjon uten at du snevrer ned litt. Tenker du på bevegelsen i Sør-Korea som velger bort menn, og etterlyser lignende i Norge? hvordan menn i Amerika holder skjult hva de stemmer på for å få en sjanse i dating? hvordan kvinner over hele verden ber om at menn skal bli en del av kampen mot seksuell vold, og legge bort «ikke alle menn» kortet, og tenke det ikke gjelder dem? Hvor du snur det til at kvinner skal gjøre mer? Anonymkode: 55d59...302 1
Daria Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni Fordi det også finnes damer som liker Trump, damer med promille, damer som liker å bli sett som sexobjekter, damer som bruker sjekkeapper, damer som har fokus på andre ting i en mann enn hans utenrikspolitiske preferanser. Kort sagt, damer er forskjellige. Ikke minst er det forskjell på teori og praksis og på politiske prinsipper og det kjente enkeltmenneskets kompleksitet. Det er lettere å akseptere feil og mangler hos mennesker man kjenner og også ser de gode sidene hos - jeg avfeier ikke umiddelbart alle menn som ikke deler alle mine meninger (men en potensiell partner som så det som sin selvfølgelige rett å kartlegge min fortid kunne satt fart i varselklokkene...). 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni Majer skrev (25 minutter siden): For å ta noen konkrete eksempler: - nesten halvparten av unge norske menn støtter Trump. Hvorfor ender disse mennene opp med sex eller damer? Hadde de blitt boikotta så hadde de sannsynligvis oppført seg annerledes. Det gjør jo at det blir vanskelig å ta kvinner seriøst når de snakker om likestilling osv. Handlinger sier mer enn ord. - menn på byen og tinder oppfører seg gjerne dårlig mot kvinner. De ser på kvinner som sexobjekter og driver med aggressiv sjekking og seksualisert vold. Hvorfor boikottes ikke menn med promille og menn som har datingapper? Jeg har utrolig mange flere eksempler og jeg kjenner jeg blir kraftig provosert når kvinner eller menn rettferdiggjør X samtidig som de selv har gitt støtte til lignende handlinger gjennom flørter osv. Noen som kan forklare meg det rent logisk? Det kunne eks aldri falt meg inn å ikke kartlegge en partner sin fortid Du, jeg tror kvinner vanligvis ikke ønsker sånne trumpister og beundrere av Tate og Peterson og sånn, men endel menn TROR at mangelen på suksess med damene skyldes at de ikke er sånn som Tate. Damer vil gjerne ha velutdanna menn, selvfølgelig ikke høyreekstreme menn, litt glupe menn som leser bøker og sånn (fordi vi gjør det selv), menn som ser noenlunde velholdte og jevngamle ut + menn som er solide nok til å stå i hverdagen (som oss selv). Tate og trumpistene har lurt mange menn, de har søkt råd hos disse "forbildene" og fått usannsynlig dårlige tips. Det skapes det bitre og dameløse menn av. Anonymkode: 84fb4...ef6 5 1
BeeKind Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni Vi kan gjerne snakke om hvordan kvinner kan bli bedre, men ikke hvordan kvinner kan få menn til å oppføre seg bedre. Vi er ikke ansvarlig for dem. 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni #8 Skrevet 3. juni Jeg har en sønn på 18 år, og ingen av hans venner liker Trump eller Andrew Tate. Han ene hadde en liten Tate periode siste året på ungdomsskolen, men da han kom på videregående forsto han raskt, at det var ikke så kult. Anonymkode: 5e577...ace 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #9 Skrevet 3. juni Majer skrev (14 timer siden): For å ta noen konkrete eksempler: - nesten halvparten av unge norske menn støtter Trump. Hvorfor ender disse mennene opp med sex eller damer? Hadde de blitt boikotta så hadde de sannsynligvis oppført seg annerledes. Det gjør jo at det blir vanskelig å ta kvinner seriøst når de snakker om likestilling osv. Handlinger sier mer enn ord. - menn på byen og tinder oppfører seg gjerne dårlig mot kvinner. De ser på kvinner som sexobjekter og driver med aggressiv sjekking og seksualisert vold. Hvorfor boikottes ikke menn med promille og menn som har datingapper? Jeg har utrolig mange flere eksempler og jeg kjenner jeg blir kraftig provosert når kvinner eller menn rettferdiggjør X samtidig som de selv har gitt støtte til lignende handlinger gjennom flørter osv. Noen som kan forklare meg det rent logisk? Det kunne eks aldri falt meg inn å ikke kartlegge en partner sin fortid Nå henviser du til en "undersøkelse" der de har spurt 110 unge menn, og i det utrolig lille utvalget så har 47 prosent sagt at de ville stemt på Trump ved et valg. Det er et utrolig lite grunnlag å kunne dra slutninger ut av. Hvis jeg og mine venner hadde fått samme spørsmål som tenåring/unge menn kunne nok flere på kødd svart at de stemte Trump. På lik linje med at Pensjonistpartiet og Piratpartiet får så mye stemmer ved skolevalg. https://www.nrk.no/norge/47-prosent-av-unge-norske-menn-ville-stemt-pa-trump-1.17097282 Anonymkode: 4e209...013 3
Majer Skrevet 4. juni Forfatter #10 Skrevet 4. juni Daria skrev (På 2.6.2025 den 17.57): Fordi det også finnes damer som liker Trump, damer med promille, damer som liker å bli sett som sexobjekter, damer som bruker sjekkeapper, damer som har fokus på andre ting i en mann enn hans utenrikspolitiske preferanser. Kort sagt, damer er forskjellige. Ikke minst er det forskjell på teori og praksis og på politiske prinsipper og det kjente enkeltmenneskets kompleksitet. Det er lettere å akseptere feil og mangler hos mennesker man kjenner og også ser de gode sidene hos - jeg avfeier ikke umiddelbart alle menn som ikke deler alle mine meninger (men en potensiell partner som så det som sin selvfølgelige rett å kartlegge min fortid kunne satt fart i varselklokkene...). Ja, men det et interessant. Mange synes feks det er akseptabelt å ha vært med en person som bruker illegale rusmidler og dermed finansierer menneskehandel. Men så fort partneren kjøper sex fra en selvstendig prostituert eller ligger med en vanlig dame så blir det stor ståhei. Det henger jo ikke på greip. Det er viktig at ord og handlinger passer sammen
Gorgonzola Skrevet 9. juni #11 Skrevet 9. juni BeeKind skrev (På 2.6.2025 den 23.30): Vi kan gjerne snakke om hvordan kvinner kan bli bedre, men ikke hvordan kvinner kan få menn til å oppføre seg bedre. Vi er ikke ansvarlig for dem. Eeeeh, ta "motsatt testen" på denne så skjønner du kanskje hvor tåpelig det blir å hevde dette. Kvinner er jo møkk lei den påståtte kjønnskrigen, så utsagn som dette bidrar vel ikke akkurat til "våpenhvile" i så måte.
BeeKind Skrevet 10. juni #12 Skrevet 10. juni Gorgonzola skrev (18 timer siden): Eeeeh, ta "motsatt testen" på denne så skjønner du kanskje hvor tåpelig det blir å hevde dette. Kvinner er jo møkk lei den påståtte kjønnskrigen, så utsagn som dette bidrar vel ikke akkurat til "våpenhvile" i så måte. Nå forstår jeg ikke hva du mener. Menn er ikke ansvarlig for å få kvinner til å oppføre seg heller. Voksne mennesker er ansvarlige for seg selv. Det innebærer også å sette grenser, men vi kan ikke forandre andre.
AnonymBruker Skrevet 10. juni #13 Skrevet 10. juni Majer skrev (På 2.6.2025 den 17.29): For å ta noen konkrete eksempler: - nesten halvparten av unge norske menn støtter Trump. Hvorfor ender disse mennene opp med sex eller damer? Hadde de blitt boikotta så hadde de sannsynligvis oppført seg annerledes. Det gjør jo at det blir vanskelig å ta kvinner seriøst når de snakker om likestilling osv. Handlinger sier mer enn ord. - menn på byen og tinder oppfører seg gjerne dårlig mot kvinner. De ser på kvinner som sexobjekter og driver med aggressiv sjekking og seksualisert vold. Hvorfor boikottes ikke menn med promille og menn som har datingapper? Jeg har utrolig mange flere eksempler og jeg kjenner jeg blir kraftig provosert når kvinner eller menn rettferdiggjør X samtidig som de selv har gitt støtte til lignende handlinger gjennom flørter osv. Noen som kan forklare meg det rent logisk? Det kunne eks aldri falt meg inn å ikke kartlegge en partner sin fortid Det er mye frustrasjon i det du skriver, men logikken henger ikke helt sammen. Du gjør noen grove generaliseringer, blander politikk, vold og datingvaner, og ender opp med å virke mer sint på kvinner enn interessert i en faktisk diskusjon. “Halvparten av unge norske menn støtter Trump” – Dette er en påstand uten kilde, og selv om det var sant, er det et ekstremt sprang å si at kvinner som dater noen dermed støtter all politikken deres. Mennesker er komplekse, og tiltrekning skjer ikke nødvendigvis basert på stemmesedler. “Kvinner boikotter ikke menn på Tinder eller med promille” – Du skriver som om kvinner kollektivt har ansvar for å oppdra menn gjennom seksuell sanksjonering. Det er et ganske gammeldags og nedlatende syn på både kvinner og relasjoner. “Jeg blir provosert når folk flørter med noen som har gjort noe jeg ikke liker” – Det høres ut som om du forventer moralsk renhet i alle andres romantiske valg, samtidig som du setter deg til doms over dem uten å kjenne kontekst eller relasjoner. “Kartlegge partnerens fortid” – Du står fritt til å gjøre det i egne forhold, men å forvente at alle andre skal følge dine moralske krav og «boikotte» mennesker på samme grunnlag som deg, er ikke logisk – det er kontrollbehov. Du spør etter logikk, men det du skriver er drevet av følelser og antakelser. Om du vil diskutere disse tingene seriøst, må du skille mellom systemisk kritikk og personlig bitterhet forkledd som analyse. Anonymkode: 36abd...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #14 Skrevet 10. juni Majer skrev (På 2.6.2025 den 17.29): - nesten halvparten av unge norske menn støtter Trump. Hvorfor ender disse mennene opp med sex eller damer? Hadde de blitt boikotta så hadde de sannsynligvis oppført seg annerledes. Det gjør jo at det blir vanskelig å ta kvinner seriøst når de snakker om likestilling osv. Handlinger sier mer enn ord. Det er ikke de samme kvinnene som snakker om likestilling som ligger med disse mennene. Vi har nesten 3 millioner kvinner i dette landet. Mange av de snakker om likestilling, mens noen av de er for Trump. Kvinner er i likhet med menn – ulike. Anonymkode: 5b080...7ab 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå