AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Skrevet 2. juni På fredag får vi vite om hunden vår er alvorlig syk. Denne ventetiden er grusom, men dyrlegen mistenker svulst på hjernen hos vår 4 år gammel hund 🐕 Vi må kanskje forberede oss på å ta farvel. Jeg gruer meg så sykt… det er så vondt. Hele familien er berørt av dette. Barnet vårt på 8 år vet ikke så mye ennå, vi vet ikke hvordan vi skal si det heller. Hun blir helt knust… noen som vet om det er lang ventetid når man skal bestille time til avliving? Er det vanlig at hunden kan bli avlivet på klinikken hvor undersøkelsen skal foregå? Det ble rekvirert MR av hode og dersom det er dårlige nyheter så vil ikke vi at han skal lide unødvendig selv om det blir helt grusomt… Anonymkode: a6168...48a 2
hvaduikkeser Skrevet 2. juni #2 Skrevet 2. juni Jeg måtte avlive hunden min for noen uker siden og jeg gikk inn på kalenderen på hjemmesiden til klinikken og fant en time som passa. Måtte ikke vente lenge. 1
Gjest jegerrinne Skrevet 2. juni #3 Skrevet 2. juni Her ble hunden avlivet samme dag som vi fikk se hvordan bildene var. Vi fortalte barna at hunden var syk. Og at den var så syk at den ikke ville få det bra ved å leve videre. Og at vi som mennesker er pålagt å se til at dyr ikke har det vondt.
Anciol Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni Gikk fort med begge mine tok ikke mer enn noen dager, de fikk ligge i fanget mitt og sovne inn! Mistet to hunder og en katt på to år! 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni De prioriterer dyr som lider. Anonymkode: 16920...554 1
Sniff76 Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni ❤️ Vi har fått time til avliving på dagen. Eller etter en dag eller to hvis vi heller har ønsket det. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni Måtte avlive min nå i januar. Han ble avlivet 2 timer etter det ble bestemt av dyrlegen og oss. Helt grusomt trist. Men egentlig godt jeg ikke visste det lenge. Vil nok anbefale dere å avlive med en gang dersom det er dårlige nyheter. Hjelper ikke å vente. Anonymkode: 3a472...750 1
Gentleman59 Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): På fredag får vi vite om hunden vår er alvorlig syk. Denne ventetiden er grusom, men dyrlegen mistenker svulst på hjernen hos vår 4 år gammel hund 🐕 Vi må kanskje forberede oss på å ta farvel. Jeg gruer meg så sykt… det er så vondt. Hele familien er berørt av dette. Barnet vårt på 8 år vet ikke så mye ennå, vi vet ikke hvordan vi skal si det heller. Hun blir helt knust… noen som vet om det er lang ventetid når man skal bestille time til avliving? Er det vanlig at hunden kan bli avlivet på klinikken hvor undersøkelsen skal foregå? Det ble rekvirert MR av hode og dersom det er dårlige nyheter så vil ikke vi at han skal lide unødvendig selv om det blir helt grusomt… Anonymkode: a6168...48a M65: Først av alt; det er en grusom opplevelse, jeg har selv måttet avlive to settere, men de ble begge 11 år og hadde hatt rike og gode liv i skogen, på fjellet og som familiemedlemmer. Begge hundene fikk livmorkreft og dyrlegens anbefaling var avlivinig fordi de ikke ville kunne leve og klare et fullverdig liv, det rådet fulgte vi, men tårene rant. Ved begge tilfeller gikk det kun et par dager før klinikken (den jeg brukte hele tiden) kunne gjennomføre avlivingen. Å gi råd til hvorledes andre skal involvere egne barn i slike sammenhenger er vanskelig, fordi barn er forskjellige, men mitt råd er å fortelle at hunden er syk og at den kanskje ikke lenger blir i familien. Vær ærlig, men på barnets premisser. Det er, efter min erfaring, best å være ærlig, omtenksom og informerende på en måte som barn forstår. Varme tanker - jeg vet hvor vondt dere har det. Lykke til med det hele og ta vare på de gode minnene. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #9 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): På fredag får vi vite om hunden vår er alvorlig syk. Denne ventetiden er grusom, men dyrlegen mistenker svulst på hjernen hos vår 4 år gammel hund 🐕 Vi må kanskje forberede oss på å ta farvel. Jeg gruer meg så sykt… det er så vondt. Hele familien er berørt av dette. Barnet vårt på 8 år vet ikke så mye ennå, vi vet ikke hvordan vi skal si det heller. Hun blir helt knust… noen som vet om det er lang ventetid når man skal bestille time til avliving? Er det vanlig at hunden kan bli avlivet på klinikken hvor undersøkelsen skal foregå? Det ble rekvirert MR av hode og dersom det er dårlige nyheter så vil ikke vi at han skal lide unødvendig selv om det blir helt grusomt… Anonymkode: a6168...48a Huff så trist, føler med dere❤️ Avlivning blir gjort på dagen, det får dere gjort med det samme. Anonymkode: d2baf...68a
NinaLisa Skrevet 3. juni #10 Skrevet 3. juni Vi har nylig avlivet vår hund som har vært syk en stund. Vi fikk time dagen etter. Selve avlivingen var en opplevelse så vil sitte i kroppen lenge. Vi ble behandlet med verdighet og respekt på veterinærkontoret og hunden sovnet rolig inn.
AnonymBruker Skrevet 3. juni #11 Skrevet 3. juni Da vi måtte avlive vår hund, så fikk vi avtale om at veterinær kom hjem til oss. Avliving skjedde ute i hagen vår, der hunden elsket å være, slik at hunden var trygg og rolig hele tiden. Vet ikke om dette er mulig alle steder da. Anonymkode: 19f8c...d38 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #12 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da vi måtte avlive vår hund, så fikk vi avtale om at veterinær kom hjem til oss. Avliving skjedde ute i hagen vår, der hunden elsket å være, slik at hunden var trygg og rolig hele tiden. Vet ikke om dette er mulig alle steder da. Anonymkode: 19f8c...d38 Ååååå.... det minner meg om denne. https://www.robynarouty.com/blog/i-died-today Gråter hver gang jeg leser den. Anonymkode: 57080...f34 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni Det gjøres med en gang om det er alvorlige funn og eier godtar at det er til det beste. Lykke til. Anonymkode: ed2b8...b54
PITTY Skrevet 4. juni #14 Skrevet 4. juni Noen klinikker gjør seg bemerket positivt med å legge godt til rette for en så skånsom og empatisk avlivning som mulig. Det gjør de lurt i. Jeg har måttet avlive to hunder på klinikk. Hos den ene fikk jeg følelse av et mekanisk samlebånds prinsipp, rett opp på det kliniske stellebordet, og hvor du nærmest kunne forvente en søppelsekk på vei ut døra. Den andre klinikken hadde diverse pledd klare og ferdig slik at både hund og eier kunne lide i så kort tid som mulig. Som noe.. Det er brutalt nok i seg selv å måtte skilles med dyret ditt om ikke en klinikk skal forverre det med et totalt fravær av engasjement. Gjør research, det er store forskjeller. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni Hos oss går avlivning av syke dyr foran alt av timer til vaksiner o.l. Ofte kommer de inn med en gang de kommer å spør om time eller så får de time samme dag om de vil det. Jeg kan ikke si hvor jeg jobber fordi det er ikke lov her inne, men måten dyrene blir avlivet på er svært, svært humant. Jeg har vært med på mange, jeg ønsker jeg kunne gå på samme måte den dagen det er min tur som gammel og grå. Anonymkode: b9fc8...ad3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå