Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei damer :)  Har prøvd i 3 år nå, 1 SA, 2 kjemisk (1 naturlig, 1ferske forsøk) totalt 8 mislykket forsøk. Har brukt opp offentlig forsøk og nå vurderer å gå til privat igjen. Vil ha utredning for endometriose men jeg blir ikke tatt på alvor mtp at jeg ikke har kraftig smerter. Kjenner noen som har hatt 8 SA før hun ble utredet for endometriose. Vil helst gjøre dette før vi begynne med nytt forsøk privat. Er det noen her som kan anbefale en klinikk jeg kan gå til for å få utredning? 

Anonymkode: d5b8b...619

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig ingen vits i "utredning," som i en serie gynekologtimer. Sikker diagnose stilles kirurgisk og da kan de også fikse på eventuelle funn.

Volvat og CMedical gjør dette privat, sistnevnte er mer spesialiserte på kvinnehelse. 

Anonymkode: 8e181...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Upopulær mening, men endometriose er fortsatt en såpass misforstått og vanskelig sykdom at jeg ville vurdert å faktisk bare faket noen symptomer bare for å bli tatt seriøst. Kjedelig at man må gjøre det i Norge, men sånn er det bare. 

Husk å be om diagnostisk lapraskopi, og ingenting annet. Jeg skulle egentlig få en lapraskopi, men da legen foreslo å ta en MR først, så fikk jeg ikke lapraskopi allikevel. MR bildene så nemlig fine ut. Men ikke all type endometriose vises på MR. Så ikke gjør samme feil som meg. (Jeg har flere symptomer på endometriose).

Anonymkode: 4987c...64f

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 14.50):

Upopulær mening, men endometriose er fortsatt en såpass misforstått og vanskelig sykdom at jeg ville vurdert å faktisk bare faket noen symptomer bare for å bli tatt seriøst. Kjedelig at man må gjøre det i Norge, men sånn er det bare. 

Husk å be om diagnostisk lapraskopi, og ingenting annet. Jeg skulle egentlig få en lapraskopi, men da legen foreslo å ta en MR først, så fikk jeg ikke lapraskopi allikevel. MR bildene så nemlig fine ut. Men ikke all type endometriose vises på MR. Så ikke gjør samme feil som meg. (Jeg har flere symptomer på endometriose).

Anonymkode: 4987c...64f

Kan jeg spørre om du har vært på en privat eller offentlige? 

Anonymkode: d5b8b...619

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...