Gå til innhold

Får man flere høyere utdannede matcher, hvis man legger inn jobb og utdanning i profilen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lagt inn jobb og utdanning i profilen. Litt fordi jeg vil være inkognito og fordi jeg ikke vil bli målt etter utdanning og yrke. 

Men jeg får matcher nesten bare menn uten utdanning, livets harde skole, truckførere, taxi sjåfører, navere.. 

Blir man mer interessant for menn med utdanning, hvis man viser at man har utdanning og jobb? 

Anonymkode: d6b18...56a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I hvilken profil? 

Anonymkode: 01871...f32

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har ikke lagt inn jobb og utdanning i profilen. Litt fordi jeg vil være inkognito og fordi jeg ikke vil bli målt etter utdanning og yrke. 

Men jeg får matcher nesten bare menn uten utdanning, livets harde skole, truckførere, taxi sjåfører, navere.. 

Blir man mer interessant for menn med utdanning, hvis man viser at man har utdanning og jobb? 

Ja det tror jeg. Det er mitt inntrykk. Mange menn har en kynisk tankegang, når det kommer til muligheten for å skaffe seg materielle ting. Dessverre. 

Man kan ha mange gode kvaliteter selv om man ikke er i jobb eller har utdanning. Noen ganger har jeg inntrykk av at det er de med høyest utdanning som ser ned på andre. Det er ikke en god kvalitet synes jeg. Jeg bryr meg nada om titler eller materielle goder. 

Lykke kan ikke måles i penger. 

Så om du blir avvist så bli det med verdens beste samvittighet. Vær tro mot de verdiene du selv besitter. Bare det er en styrke i seg selv. 

Anonymkode: 6e926...d25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo du som har lika disse mennene?

Anonymkode: bd8ea...af6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser aldri på hva slags jobb eller utdanning damer har, det er ikke viktig for meg. 

Anonymkode: e9ffe...0b9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja det tror jeg. Det er mitt inntrykk. Mange menn har en kynisk tankegang, når det kommer til muligheten for å skaffe seg materielle ting. Dessverre. 

Man kan ha mange gode kvaliteter selv om man ikke er i jobb eller har utdanning. Noen ganger har jeg inntrykk av at det er de med høyest utdanning som ser ned på andre. Det er ikke en god kvalitet synes jeg. Jeg bryr meg nada om titler eller materielle goder. 

Lykke kan ikke måles i penger. 

Så om du blir avvist så bli det med verdens beste samvittighet. Vær tro mot de verdiene du selv besitter. Bare det er en styrke i seg selv. 

Du tar feil i dette, menn bryr seg ikke så mye om dette mens damer er mye mer interessert i at menn har det.

personlig synes jeg det er fint om en dame har en god utdannelse , men det er lang i fra det viktigste. Har selv en kone som jobber på butikk mens jeg er ingeniør.

Anonymkode: 7018c...b72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er advokat og som skrev det i profilen sin. Det var samme type menn (som du beskriver) som likte henne selv om de visste det. Så tror ikke det har så mye å si for menn. Hvis det er viktig for deg at en mann har høyere utdanning tror jeg du må sile i din ende.

Anonymkode: a0588...8cb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge de ikke trenger å forsørge henne, bryr generelt ikke menn seg så voldsomt mye om hva dama jobber med. Det er ikke som om taxisjåfører og arbeidsledige kommer til å sveipe deg til venstre hvis du skriver at du er molekylærbiolog.

Anonymkode: 47a50...de5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høyere utdanning handler ikke bare om at man har en utdannelse i seg selv, men også mye om danning av mennesket. 

Anonymkode: 4b3e7...dc9

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høyere utdanning handler ikke bare om at man har en utdannelse i seg selv, men også mye om danning av mennesket. 

Anonymkode: 4b3e7...dc9

Det er tull.. I beste fall selvbedrag. Jeg kjenner flotte folk uten utdanning og udannede folk med utdanning. 

3 år med et eller annet rør på Blindern med middels minus karakterer er slett ikke det som skaper dannede mennesker. 

Anonymkode: 55f0d...365

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du tar feil i dette, menn bryr seg ikke så mye om dette mens damer er mye mer interessert i at menn har det.

personlig synes jeg det er fint om en dame har en god utdannelse , men det er lang i fra det viktigste. Har selv en kone som jobber på butikk mens jeg er ingeniør.

Anonymkode: 7018c...b72

Det er godt mulig, men det er dette inntrykket jeg sitter med. Jeg er mest interessert i en mann som er blid og fornøyd med seg selv. Det er viktig for meg. Jeg verdsetter emosjonell trygghet over alt annet. 

Finnes nok av menn med titler osv. For meg er det helt uinteressant. At han har et reflektert forhold til seg selv, og har selvinnsikt derimot synes jeg er mye viktigere. 

Man er ikke automatisk en god person, bare for at man har en god jobb å vise til. Det er det ikke alle som forstår virker det som. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk knapt en, eneste match da jeg hadde yrke mitt i bio. Slettet det og fikk fått jevnt med matcher etter det.

Virker som å mange kvinner ser på det som en type skryt eller arroganse å ha yrke i bio. Kan selvfølgelig ha noe med type yrke å gjøre også.

Hun jeg nå er forlovet med, ante ikke hva jeg jobbet med før vi «havnet til sengs» heller.

Anonymkode: a85e3...0b0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sånn generelt så ender vi opp med folk som ligner på oss selv innenfor mange områder.

Fordi da har man mer til felles i gjennomsnitt.

"Anonym" tror jeg uansett ikke er lurt hvis målet ditt er å finne noen seriøst på app/nettdating.

PS. Er litt typisk menn å prøve seg først på apper, og så velge bort hvis dem får napp. Som gjør at du nok fortsatt kommer å få disse mennene som du får idag i din inboks, men ved å være mindre anonym så vil sannsynligheten øke for at det kommer noe i tillegg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør alenemor.

Jeg fikk matcher med direktører, leger, psykologer, sivilingeniører, økonomer, IT folk osv.

Skrev null om utdanning. Hadde en veldig bra bio og profilbilder da. 

De jeg chattet med fikk vite med én gang situasjonen min, men det brydde de seg ikke om 🤷

Anonymkode: bbc9b...070

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får flere matcher om du ser fysisk attraktiv ut, og jo yngre du er. 

Anonymkode: 10cd0...03c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Om det er bare de mannfolka du matcher med så er det jo de mannfolka du har sjangs på. Har ingenting med jobben din å gjøre. 

Hvorfor ser du ned på menn i transportyrker eller som ikke har formenn utdanning? Kanskje noe feil med menneskesynet ditt også. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen problemer på Tinder, og fått andre dater stort sett alltid(sett bort fra helt i starten, da jeg var litt ivrig).

Du gikk til venstre om det sto vgs eller kjedelig jobb, og du generelt hadde en kjedelig profil. Profil som viste kreativitet eller passion i livet kunne bøte på! 

Møtte noen unntak, men de bekreftet normalt det jeg trodde. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Om det er bare de mannfolka du matcher med så er det jo de mannfolka du har sjangs på. Har ingenting med jobben din å gjøre. 

Hvorfor ser du ned på menn i transportyrker eller som ikke har formenn utdanning? Kanskje noe feil med menneskesynet ditt også. 

Hei, jeg har over 5 år med høyere utdanning. Jeg har nå prøvd å date diverse, uten og med lav utdanning. 

Jeg forstår det fremstår som snobbete, men jeg klarer ikke å ha slike samtaler jeg ønsker med de uten særlig utdanning. De oppfatter ofte ikke poenget, henger ikke med eller har ikke noe å bidra med i samtalen. Vi bare snakker forbi hverandre, og ofte kjenner jeg at jeg rett og slett kjeder meg. .

Exen min hadde samme utdannings nivå som meg selv, og jeg følte dette aldri som problem da. Så tenker jeg ønsker noen med høyere utdanning....

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei, hvorfor skulle du bli mer attraktiv av at du har utdanning?

Mennene som både er kjekke og har høy utdanning er populær. Det er tydelig du ikke er attraktiv nok selv, så du må velge, vil du ha en kjekk mann eller en mann med høy utdanning? Dersom du vil ha en mann med høy utdanning som ikke er kjekk må du sveipe lenge, siden tinderalgoritmen putter menn som ikke er kjekke langt bak i køen.

Endret av Sykkelkopp
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hei, jeg har over 5 år med høyere utdanning. Jeg har nå prøvd å date diverse, uten og med lav utdanning. 

Jeg forstår det fremstår som snobbete, men jeg klarer ikke å ha slike samtaler jeg ønsker med de uten særlig utdanning. De oppfatter ofte ikke poenget, henger ikke med eller har ikke noe å bidra med i samtalen. Vi bare snakker forbi hverandre, og ofte kjenner jeg at jeg rett og slett kjeder meg. .

Exen min hadde samme utdannings nivå som meg selv, og jeg følte dette aldri som problem da. Så tenker jeg ønsker noen med høyere utdanning....

Tipper de uten utdanning føler det samme om deg. At deres bare snakket forbi hverandre og at du ikke klarte å bidra i samtalen om ting som de var opptatt av.... Tipper en del av de kjedet seg i samtalen med deg. 

Anonymkode: 55f0d...365

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...