AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Skrevet 2. juni Skriver bare nedstemthet istedenfor å skrive hva jeg egentlig tenker og føler- for da blir tråden bare stengt med engang.. Uansett! Hva kan jeg gjøre? Er 43 år, nyforlovet, økonomstabil, har venner, friske og hærlig barn. Aldri før vært plaget med PMS og nedstemthet. Men altså ila det siste året har jeg merket en markant forverring!!! Dagene før mens er så tunge!! Jeg vil bare sove. Klarer ikke smile eller være sosial. Føler alt er et ork, og jeg vil helst bare bli borte..! De første episodene for ca 1-2 år siden skremte meg veldig!! Da hadde jeg faktisk lyst å bare dø. Men etter å ha lest litt, og begynt å «tracke» syklusen min- så ser jeg jo klare sammenhenger, så nå er det mer at jeg bare må komme meg igjennom det.. Selv om det enda kan være som svarte natta.. Jeg har ikke vært i kontakt med gynekolog. Var i kontakt med en lege (en ung mannlig turnuslege) men han mente jeg selvfølgelig var for ung for å være i overgangsalderen.. Har startet på p-piller for å øke hormonene (både østrogen og progrestoron), og tar magnesium for både humør og energi. Har merket stor forbedring etter dette, men likevel kommer mørket over meg (i varierende grad da) hver mnd i dagene før mensen. Jeg er i en slik periode nå, og bare venter til å få mensen om 2-3 dager. For da vet jeg alt blir lettere. Problemet er bare at disse dagene kan ødelegge meg helt..! Både krangling konflikter kan oppstå. Jeg er trist og lei og likegyldig. Slite og trøtt, og vil helst bare sove bort disse dagene! Og i de verste tilfellene har jeg kranglet stygt med familiemedlemmer, og jeg har da seriøst vurdert å hoppe utfor en bro..! Noe jeg overhode ikke tenker ellers i mnd! Noen tips? Erfaringer? Vet det er bareå være bevist og «å holde ut», men skulle gjerne hatt en quickfix..! Anonymkode: 36631...24c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #2 Skrevet 2. juni Jeg tenker at du bør over på hormonbehandling så fort som mulig! Du trenger ikke å ha det sånn. Den nedstemtheten og det tunge du kjenner på og alt som kommer i kjølvannet av dette, kan bedre seg enormt med hormonbehandling. Anonymkode: f84f8...f35
AnonymBruker Skrevet 2. juni #3 Skrevet 2. juni Vil bare si at jeg hadde lignende problemer når jeg gikk på p-piller. Prøvde forskjellige varianter og på den ene så følte jeg neste at jeg ville ta livet av meg selv. Var progrestronet som skapte trøbbel for meg. Anonymkode: bee06...432
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå