AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Skrevet 2. juni Leder sa noe som var lite hyggelig, kan jeg ta det opp med verneombudet? Anonymkode: 67d2e...fe0
AnonymBruker Skrevet 2. juni #2 Skrevet 2. juni Du kan gjøre akkurat som du sjøl vil, men om det faktisk er noe å ta opp er en annen sak. Anonymkode: 14750...2f3 6 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni #3 Skrevet 2. juni Vil si det kommer an på hva hun/han sa. Anonymkode: 44cbc...316
AnonymBruker Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil si det kommer an på hva hun/han sa. Anonymkode: 44cbc...316 Ny leder, som sa til meg som er nyutdannet. Jeg vet ikke om du er flink nok. Anonymkode: 67d2e...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ny leder, som sa til meg som er nyutdannet. Jeg vet ikke om du er flink nok. Anonymkode: 67d2e...fe0 Si at h*n bør lære seg å ordlegge seg bedre. Anonymkode: 1c15e...ae8 3 1
Summeer Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni Det at du muligens ikke har nødvendig kompetanse (enda) er ikke noe å ta med verneombud. Du må gå i dialog med leder om hva du skal bli bedre på. 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni Du må gå hardere inn for å vise at du ER flink nok istedet for å klage. Leder har jo mest sannsynlig en skepsis mot deg av en grunn. Anonymkode: 057df...759 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #9 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ny leder, som sa til meg som er nyutdannet. Jeg vet ikke om du er flink nok. Anonymkode: 67d2e...fe0 Uten ytterligere kontekst er det vanskelig å vurdere denne kommentaren. Som nyutdannet har man gjerne veldig mye mer å lære, og vil ikke ha tilstrekkelig kompetanse til å utføre alle oppgaver (eller ikke være flink nok). Verneombudet kan ikke fortelle hva du bør bli bedre på. Du må spørre lederen din hva han/hun mente med dette, og hva du skal fokusere på videre. Anonymkode: 8adba...7c5 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #10 Skrevet 2. juni Noe du som nyutdannet kan lære deg er å ikke bli krenket av alt. Skal du fly til verneombud om alt så får du ikke gjort annet Anonymkode: e2f81...c99 12 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni #11 Skrevet 2. juni Jeg ville heller bedt leder om konkret tilbakemelding på hva han/hun mener du ikke er flink nok på, enn å gå til verneombud. Var en klønete formulering av leder, men ikke noe å ta med et verneombud. Anonymkode: 00664...1f0 6 2
AprilLudgate Skrevet 2. juni #12 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ny leder, som sa til meg som er nyutdannet. Jeg vet ikke om du er flink nok. Anonymkode: 67d2e...fe0 Den er litt hårsår å ta opp - du får heller tenke at leder ikke er den dyktigste der ite og gjøre en god jobb. Litt resilient må man være. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #13 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ny leder, som sa til meg som er nyutdannet. Jeg vet ikke om du er flink nok. Anonymkode: 67d2e...fe0 Flink nok til hva da? Jobben generelt? En oppgave? Mener du at du er "flnk nok", eller føler du deg bare fornærmet? Anonymkode: 7bbb2...651 3
Luckiness Skrevet 2. juni #14 Skrevet 2. juni Jeg tror det meste løses når man tar det med den det gjelder. Det kan være så enkelt som å gå innom kontoret eller be om en prat og si «du, det du sa til meg forrige uke angående…Jeg har tenkt over det og synes at prestasjonen min ble undervurdert på grunn av…» (bytt ut med det som måtte passe). Men først av alt: Tenk deg om og tenk over om det som ble sagt med stor sannsynlighet var ment slik du tolket det. Eller om du kan ha mistolket det. Nå er det den som sier noe som bør sørge for at noe ikke mistolkes. Men man kommer litt lenger ved å ikke henge seg opp i småting. Enkelte kan virke litt sure, ikke helt fornøyde, men så er de kanskje bare stresset og det de formidlet kom ikke like positivt ut som de tenkte feks. 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni #15 Skrevet 2. juni Du er jo antagelig ikke flink nok. Jf den fraværende evnen til å stille et konkret spørsmål med relevant kontekst nok til at det kan besvares. Anonymkode: 446ca...faa 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni #16 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ny leder, som sa til meg som er nyutdannet. Jeg vet ikke om du er flink nok. Anonymkode: 67d2e...fe0 Det er da ikke noe å ta opp. Dårlig formulert av leder, javel, men er du flink nok da? Jeg sa til en som jobbet i samme konsern, i en serviceavdeling, at jeg måtte prate med noen som hadde «mer kompetanse» enn han. Da var jeg bra oppgitt, men han drev og insisterte på noe jeg visste var feil. Så jeg måtte få avklart noe med lederen hans. Jeg beklaga meg seinere til lederen hans, men han hadde feil (lederen var enig), så jeg var ikke helt på jordet. Anonymkode: a2591...0e7 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #17 Skrevet 2. juni En praksisveileder sa til meg i praksisperioden at vi lærer mye i studiet, men vi kan egentlig ingenting om jobben når ve begynner å jobbe. At det ikke var noen som forventet at vi noe særlig, men at vi hadde knaggene som behøvdes for å lære jobben raskt og å kunne bruke skolekunnskapene på en relevant måte. Poenget var nok at vi skulle tilkate oss å være nye og ikke bli tatt av flink pike syndromet første måned. Anonymkode: 5ab14...408 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni #19 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Rødt flagg. Bytt jobb❣️ Anonymkode: 9968d...4e0 Bli trygda Anonymkode: e2f81...c99
Daria Skrevet 2. juni #20 Skrevet 2. juni Hvis målet ditt er å få et vanskelig forhold til leder og i tillegg bli kjent som den hårsåre, konfliktsøkende dramadama på jobb, er det absolutt veien å gå. En lurere løsning er å ta opp med leder hva det er hen er usikker på om du er flink nok til, og/eller gå i deg selv og tenke på om det er et område hvor du har forbedringspotensiale. Som nyutdannet er det mye man ikke kan og vet og er flink til ennå - det var en klønete formulering av leder, men det stemmer for de fleste av oss når vi er ferske i faget. En annen ting man blir flinkere til med tid og erfaring er å skille de genuint problematiske overtrampene fra de klønete korttenkte og ubetydelige tingene det er enklest å overhøre og som alle gjør seg skyldige i av og til. 2 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå