AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Skrevet 2. juni Har en jente på 9 år. Hun likte godt å sykle helt til hun fikk ny sykkel for et år siden. Opplever at hun føler det utrygg uten bakbrems på pedalene. Vi kjøpte den sykkelen brukt på finn, og jeg tror litt av problemet er sykkelen. Den er for tung, litt i overkant slitt og derfor litt treg på brems og lignende. Vil derfor kjøpe ny sykkel. Enten en god sykkel brukt eller helt ny, men er redd for bomkjøp. Dere som har peiling, hva tenker dere om denne? https://www.xxl.no/white-xc-240-lite-25-terrengsykkel-junior/p/1226944_1_Style?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=paid_search&utm_campaign=&utm_campaignid=21257771888&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=21261648418&gclid=CjwKCAjwl_XBBhAUEiwAWK2hzi7AJpWM5mSDxh6fkpYmiLoJytPfD-NNiDLscSW7iMYaA0EIaN9gNxoC7PQQAvD_BwE Anonymkode: 7dbeb...59b
AnonymBruker Skrevet 2. juni #2 Skrevet 2. juni Barnesykler fra Frog er veldig gode, og lette . Anonymkode: d6b75...71a
I Grosny Skrevet 2. juni #3 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har en jente på 9 år. Hun likte godt å sykle helt til hun fikk ny sykkel for et år siden. Opplever at hun føler det utrygg uten bakbrems på pedalene. Vi kjøpte den sykkelen brukt på finn, og jeg tror litt av problemet er sykkelen. Den er for tung, litt i overkant slitt og derfor litt treg på brems og lignende. Vil derfor kjøpe ny sykkel. Enten en god sykkel brukt eller helt ny, men er redd for bomkjøp. Dere som har peiling, hva tenker dere om denne? https://www.xxl.no/white-xc-240-lite-25-terrengsykkel-junior/p/1226944_1_Style?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=paid_search&utm_campaign=&utm_campaignid=21257771888&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=21261648418&gclid=CjwKCAjwl_XBBhAUEiwAWK2hzi7AJpWM5mSDxh6fkpYmiLoJytPfD-NNiDLscSW7iMYaA0EIaN9gNxoC7PQQAvD_BwE Anonymkode: 7dbeb...59b Jeg tror det er best om hun får låne sykler til noen venner for å finne ut hva hun liker. Hun må iallfall prøve den nye sykkelen selv for å kjenne om den passer henne godt. Gode bremser er viktig , både for godfølelse / trygghetsfølelse og sikkerhet. Kjøp en sykkel som er passe stor. Det frister å kjøpe noe man kan vokse i men det blir ikke bra, bedre å bytte oftere. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni Kanskje på tide å sende sykkelen på service for å få justert gear og bremser? Anonymkode: 1dab5...ead
AnonymBruker Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni Hei. Takk for svar. Skal sjekke ut Frog, der var et ukjent merke for meg. Anonymkode: 7dbeb...59b
AnonymBruker Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni 8-åringen er godt fornøyd med woom. Hun er forsiktig av seg og har god kontroll på den sykkelen, så vi holder oss til merket. Men den har ikke pedalbrems, den har bakbrems på ene håndtaket og frambrems på andre håndtaket. Jeg er avhengig av bakbrems selv, så har en "kjerringsykkel" fra biltema, med kurv 😅 Har ikke erfaring med terrengsykkel dessverre. Ser at det er in nå hos barna. Anonymkode: a555f...f61
AnonymBruker Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni Vår er 8 og har Frog. Men den er vrien å gire med...Så vi vurderer nå Woom. Anonymkode: 1a2e7...fbb
AnonymBruker Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni Det viktigste jeg så etter ved kjøp av sykkel til barn var at sykkelen var lett og at den hadde gode skivebremser. Hatt god erfaring med blandt annet gekko. Vi kjøpte brukt et år og da hadde jeg lest meg opp på vekt og bremser for den modellen i forkant. Anonymkode: 91f0a...edb 1
I Grosny Skrevet 3. juni #9 Skrevet 3. juni (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): 8-åringen er godt fornøyd med woom. Hun er forsiktig av seg og har god kontroll på den sykkelen, så vi holder oss til merket. Men den har ikke pedalbrems, den har bakbrems på ene håndtaket og frambrems på andre håndtaket. Jeg er avhengig av bakbrems selv, så har en "kjerringsykkel" fra biltema, med kurv 😅 Har ikke erfaring med terrengsykkel dessverre. Ser at det er in nå hos barna. Anonymkode: a555f...f61 Barnesykler kommer ofte med felgbremser, enten gode eller dårlige. De dårlige har for mykt materiale slik at ting bøyer seg og det skal mer kraft til å få klemt bremsen skikkelig inn. Det er ikke uvanlig å selge syklene med dårlige bremser fordi dårligst er billigst. Felgbrems bremser bra nok hvis den er god nok.' Gode skivebremser bremser bedre enn felgbremser. Skivebrems-sykkelen min kan låse hjulet på flekken, og den kan også porsjonere bremsetrykket passe mykt. Endret 3. juni av I Grosny
AnonymBruker Skrevet 3. juni #10 Skrevet 3. juni Vk er veldig fornøyd med White. Lette sykler😃 Anonymkode: 146ee...866
AnonymBruker Skrevet 3. juni #11 Skrevet 3. juni Ville gått for Xeed. Begge ungene mine har det og de er fornøyde. Yngste er liten for alderen, men har ingen problemer med den nye sykkelen sin. Anonymkode: df27f...1c3
AnonymBruker Skrevet 3. juni #12 Skrevet 3. juni Vi har en White med vri-gir, slik du vrir på greie ved håndtaket for å gire, og det anbefaler jeg sterkt. Hadde det faktisk selv på forrige sykkel, og det var så mye bedre enn de greie som skal trykkes på. Men å lære seg til håndbremser er en god ide, for det er fremtiden strengt tatt. Men er problemet tyngde ville jeg investert i en Frog eller en Whoom for å øve på syklingen og bli trygg. Vi startet med Frog-syklene fra de var 4 år, og de har alltid mestret sykling kjempebra fra første tråkk faktisk, på 4-års dagen. Så nå har de tyngre sykler, de er 7 og 9 år, og det går superfint. Men de lette syklene er GULL for å finne tryggheten, mestringsgleden og å få syklet masse. Anonymkode: 839e1...826 1
solsolsol Skrevet 3. juni #13 Skrevet 3. juni Mine unger har ikke likt frog, kjøpte i tre størrelser da alle trengte sykkel samtidig, skikkelig bom 😐 Men jeg ville tatt med ungen på butikken så hun får prøvd selv. De siste årene har vi hatt alle de "vanlige" merkene sportsbutikkene har, merker veldig liten forskjell på dem.
solsolsol Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har en White med vri-gir, slik du vrir på greie ved håndtaket for å gire, og det anbefaler jeg sterkt. Hadde det faktisk selv på forrige sykkel, og det var så mye bedre enn de greie som skal trykkes på. Men å lære seg til håndbremser er en god ide, for det er fremtiden strengt tatt. Men er problemet tyngde ville jeg investert i en Frog eller en Whoom for å øve på syklingen og bli trygg. Vi startet med Frog-syklene fra de var 4 år, og de har alltid mestret sykling kjempebra fra første tråkk faktisk, på 4-års dagen. Så nå har de tyngre sykler, de er 7 og 9 år, og det går superfint. Men de lette syklene er GULL for å finne tryggheten, mestringsgleden og å få syklet masse. Anonymkode: 839e1...826 Mine unger hater også sånne gir, kanskje de bare er rare 😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå