AnonymBruker Skrevet 2. juni #1 Skrevet 2. juni Er det noen som vet hvorfor ikke sensur publiseres i Studentweb selv om den er klar? Har et fag der sensuren er ferdig, men i Studentweb, under resultater, står det at sensur ikke publiseres før 10.6.2025. I alle andre fag har sensuren blitt publisert innen et døgn etter at foreleser har gitt beskjed om at sensur er ferdig og at karakterene er lagt inn i systemet. Irriterende å måtte gå i ti dager og vente på resultatet 😝 Anonymkode: db6a4...886
AnonymBruker Skrevet 2. juni #2 Skrevet 2. juni Jeg venter ennå på resultatet fra en eksamen jeg tok den 16. mai… de har vel 8 uker på seg eller noe sånn før det må publiseres? Og så skal alle resultatene publiseres på likt, derfor det står en dato der. Syns ikke 10 dager var så mye å vente Anonymkode: 08078...814
AnonymBruker Skrevet 2. juni #3 Skrevet 2. juni Fordi det ikke er sensor som legger det i studentweb. Sensurfrist står der, men plutselig kan resultatet dukke opp. Ville bare sjekket hver dag Anonymkode: bcb96...d01 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg venter ennå på resultatet fra en eksamen jeg tok den 16. mai… de har vel 8 uker på seg eller noe sånn før det må publiseres? Og så skal alle resultatene publiseres på likt, derfor det står en dato der. Syns ikke 10 dager var så mye å vente Anonymkode: 08078...814 Sensurfrist hos oss er tre uker. Jeg bare lurer på hvorfor ikke resultatet blir publisert selv om det er klart. Vi har fått e-post fra foreleser om at sensuren er ferdig og at karakterene er lagt inn i systemet, men i studentweb står det at resultatet ikke publiseres før 10.6. Anonymkode: db6a4...886
AnonymBruker Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi det ikke er sensor som legger det i studentweb. Sensurfrist står der, men plutselig kan resultatet dukke opp. Ville bare sjekket hver dag Anonymkode: bcb96...d01 Sensurfristen står oppgitt i aktive emner, den er grei. Men under «resultater», står det at sensuren i dette faget ikke publiseres før 10.6. Altså faget er lagt inn i fanen resultater, men vi får ikke se karakteren før 10.6 I alle andre fag har sensuren blitt publisert når den er ferdig selv om det er lenge til sensurfristen utløper. Anonymkode: db6a4...886
AnonymBruker Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Sensurfrist hos oss er tre uker. Jeg bare lurer på hvorfor ikke resultatet blir publisert selv om det er klart. Vi har fått e-post fra foreleser om at sensuren er ferdig og at karakterene er lagt inn i systemet, men i studentweb står det at resultatet ikke publiseres før 10.6. Anonymkode: db6a4...886 At foreleser sier den er lagt inn i "systemet" betyr ikke nødvendigvis at det ligger i Studentweb, men at det er videresendt til de som har ansvar for å legge inn karakterer etc. Og jeg vil tro de jobber på spreng i disse tider, og kanskje har satt 10.6 som en dato som er garantert publisert? Anonymkode: 52c9c...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni Sensurfrist er fristen sensor har til å rette besvarelsene og sende de inn. Men det kan ta lenger tid før de kommer inn i Studentweb. Anonymkode: ab121...44c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At foreleser sier den er lagt inn i "systemet" betyr ikke nødvendigvis at det ligger i Studentweb, men at det er videresendt til de som har ansvar for å legge inn karakterer etc. Og jeg vil tro de jobber på spreng i disse tider, og kanskje har satt 10.6 som en dato som er garantert publisert? Anonymkode: 52c9c...cf0 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sensurfrist er fristen sensor har til å rette besvarelsene og sende de inn. Men det kan ta lenger tid før de kommer inn i Studentweb. Anonymkode: ab121...44c Men den er lagt inn i Studentweb. Når jeg logger inn i Studentweb, åpner menyen «resultater» ligger faget der sammen med alle andre resultater som er publisert, men i feltet der karakteren fremgår står det i stedet for karakter «resultatet publiseres 10.6.2025». Før sensur er ferdig ligger ikke emnene som ikke er karaktersatt under «resultater». Anonymkode: db6a4...886
AnonymBruker Skrevet 2. juni #9 Skrevet 2. juni Aner ikke, men synes dette er en skikkelig uting. Var sånn på forrige høyskole jeg gikk på (HVL), da kom aldri sensuren før fristen uansett når tid de var ferdig å sensurere. Husker ett år sensurfrist var andre juledag, da kom karakteren i studentweb andre juledag. Jeg tror ikke et halvt sekund på at noen på skolen var på jobb og publiserte sensurer andre juledag, den var nok klar lenge før - men sikkert automatisk lagt inn med publisering 26.12. Synes det er veldig dårlig gjort. Skolen jeg studerer ved nå (UINN) publiserer sensurer når de er klare. De kan komme både én og to uker før fristen, har alltid kommet samme dag eller dagen etter foreleser informerer om at de er klar. Mye bedre! Hvorfor holde oss på pinebenken for moro skyld liksom. Anonymkode: e5cb1...f6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå