Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gjøre sånne tester for jobbintervju. Jeg øver meg på matrigma på gratis steder på nettet, men scorer bare gjennomsnittlig.
Det er snakk om en lederstilling. Da er det vel veldig dumt å ikke gjøre det bra på disse modigste testene? Erfaringer? Råd?

Anonymkode: 107cd...cd7

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 107cd...cd7

AnonymBruker
Skrevet

Både avdelingslederen min og HR-sjefen fortalte på intervjuet at de begge hadde scoret gjennomsnittlig, og at de var godt fornøyde med det. Det er mange kvaliteter som er viktigere for en leder enn veldig høy intelligens, og det vet de. Antar at testen består av en personlighetsdel også.

Anonymkode: 4924a...c81

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at disse testene betyr svært lite

Anonymkode: e537c...404

AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarte middels på en og under middels på en annen en.  Fikk jobben for det, så det inngår bare som en del av en total vurdering.  

Anonymkode: 417ae...953

Skrevet

Jeg har tatt denne typen tester og opplevde prosessen som god. Selv om jeg ikke ser helt poenget.

Det de sa om testen var at gjennomsnittlig i så måte er innenfor den typen mennesker som tar testen. Altså andre med høy utdanning, som har ganske like evner, har vært tilsvarende i arbeidslivet osv. Det er altså et annet utvalg enn f.eks en IQ-test i den generelle befolkningen.

Jeg scoret også gjennomsnittlig og fikk jobben. 

Skrevet (endret)

Jeg scorer som de sa "en del over middels; alt rett men bruker litt mer tid pr oppgave i snitt enn de fleste". Så ble jeg bedt om å reflektere rundt det.

Endret av Summeer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...