AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:11 #1 Skrevet mandag kl 06:11 Er i utlandet og tenkte å kjøpe Johannesurt som jeg kan ta med hjem. Vet det ikke er lov å bestille på nettet, men husker jeg leste at det er lov å kjøpe selv og ta med. Husker jeg det riktig? Anonymkode: 0e725...19e
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:27 #3 Skrevet mandag kl 06:27 Aner ikke, men bare vær obs på at det kan påvirke flere forskjellige typer medisiner og p piller. Anonymkode: 7b3ca...633 3
Bælfeit Skrevet mandag kl 06:33 #4 Skrevet mandag kl 06:33 Ja det kan du.Det er ikke tillatt å importere legemidler per post.
Fru Uperfekt Skrevet mandag kl 06:36 #5 Skrevet mandag kl 06:36 NinaLisa skrev (17 minutter siden): Hvorfor ikke bare kjøpe det her? En får ikke kjøpt pulveret i Norge, kjøper i utlandet selv er gull å ha i hus om en har bla problemer med å få sove
NinaLisa Skrevet mandag kl 06:40 #6 Skrevet mandag kl 06:40 (endret) Fru Uperfekt skrev (5 minutter siden): En får ikke kjøpt pulveret i Norge, kjøper i utlandet selv er gull å ha i hus om en har bla problemer med å få sove Jeg mener det fås kjøpt i alle varianter her til lands. Både på apotek og helsekost. Et enkelt søk gav mange treff. Men likevel ikke svar på spørsmålet ditt. Endret mandag kl 06:42 av NinaLisa
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:49 #7 Skrevet mandag kl 06:49 NinaLisa skrev (8 minutter siden): Jeg mener det fås kjøpt i alle varianter her til lands. Både på apotek og helsekost. Et enkelt søk gav mange treff. Men likevel ikke svar på spørsmålet ditt. Brukte fra norsk apotek før, det produktet finnes ikke lenger. Anonymkode: 0e725...19e
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:51 #8 Skrevet mandag kl 06:51 Bælfeit skrev (16 minutter siden): Ja det kan du.Det er ikke tillatt å importere legemidler per post. Er du sikker? Hvor kan jeg lese om det? Finner ikke info. Har ikke lyst å få problemer. Anonymkode: 0e725...19e
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:12 #9 Skrevet mandag kl 07:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er i utlandet og tenkte å kjøpe Johannesurt som jeg kan ta med hjem. Vet det ikke er lov å bestille på nettet, men husker jeg leste at det er lov å kjøpe selv og ta med. Husker jeg det riktig? Anonymkode: 0e725...19e Hvorfor kjøper du det ikke bare i norge? Anonymkode: 7b3ca...633 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:34 #10 Skrevet mandag kl 07:34 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er du sikker? Hvor kan jeg lese om det? Finner ikke info. Har ikke lyst å få problemer. Anonymkode: 0e725...19e Import av legemidler til personlig bruk ved forsendelse - Direktoratet for medisinske produkter Import av legemiddel og urter - Tolletaten kanskje lære seg å bruke en søkemotor, og ev kutte ut google som begynner å bli elendig. importere legemiddel pr post - Ecosia 3 første treffene er alle offentlige nettsider (toll og departement) som sier at det ikke er lov. Ser også at det er enkelt å få johannesurt i norge. Fant 4 helsekostbutikker som har pulver på første søk. Anonymkode: 312c7...271
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:36 #11 Skrevet mandag kl 07:36 Fru Uperfekt skrev (57 minutter siden): En får ikke kjøpt pulveret i Norge, kjøper i utlandet selv er gull å ha i hus om en har bla problemer med å få sove Et enkelt søk gav meg 4 "helsekostbutikker" i norge (kjeder med fysiske butikker) som har johannesurt i pulverform. Fant også en hel haug av butikker som sender fra Norge. Både pulver og oljer. Anonymkode: 312c7...271 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:46 #12 Skrevet mandag kl 07:46 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Import av legemidler til personlig bruk ved forsendelse - Direktoratet for medisinske produkter Import av legemiddel og urter - Tolletaten kanskje lære seg å bruke en søkemotor, og ev kutte ut google som begynner å bli elendig. importere legemiddel pr post - Ecosia 3 første treffene er alle offentlige nettsider (toll og departement) som sier at det ikke er lov. Ser også at det er enkelt å få johannesurt i norge. Fant 4 helsekostbutikker som har pulver på første søk. Anonymkode: 312c7...271 Leste flere ganger at man ikke kan stole helt på de som man kan bestille på nettet fra Norge. Disse produktene er dessverre ikke kontrollert. Kjøpte før i Norge på apoteket som var veldig bra produkt fra Tyskland, men det produseres ikke lenger. Nå er jeg i utlandet hvor jeg kan kjøpe Johannesurt på apoteket som er akreditert. Derfor spør jeg om det er greit å ta med hjem. Vil ikke betale bot. Anonymkode: 0e725...19e
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:46 #13 Skrevet mandag kl 07:46 Du kan ta md deg piller til 3 mnders personlig forbruk til Norge når du reiser fysisk til utlandet og kjøper det. Det er ikke tillatt å kjøpe det på nett, da kan det bli stoppet i tollen og konfiskert da det er ulovlig import. Jeg kjøpte det selv på apotek i Norge før det ble forbudt - de forbød det pga det interakterte med visse legemidler inkl p-piller. Det øker metabolismen i kroppen slik at p-piller får mindre effekt og visse blodfortynnende - dvs de går fortere utav kroppen pga den økte metabolismen. Jeg bruker Johannesurt selv - kjøpt på DM i Tyskland hver dag - er over 50 år så slipper å tenke på p-piller etc. Det fungerer mot flere ting - ADHD'en roer seg bittelitt og den er også antiflammatorisk så har mindre vondter i muskler og ledd. Mulig det påvirker hormonene også derav mindre muskel/leddplager. Anonymkode: d2cca...9e6
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:50 #14 Skrevet mandag kl 07:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan ta md deg piller til 3 mnders personlig forbruk til Norge når du reiser fysisk til utlandet og kjøper det. Det er ikke tillatt å kjøpe det på nett, da kan det bli stoppet i tollen og konfiskert da det er ulovlig import. Jeg kjøpte det selv på apotek i Norge før det ble forbudt - de forbød det pga det interakterte med visse legemidler inkl p-piller. Det øker metabolismen i kroppen slik at p-piller får mindre effekt og visse blodfortynnende - dvs de går fortere utav kroppen pga den økte metabolismen. Jeg bruker Johannesurt selv - kjøpt på DM i Tyskland hver dag - er over 50 år så slipper å tenke på p-piller etc. Det fungerer mot flere ting - ADHD'en roer seg bittelitt og den er også antiflammatorisk så har mindre vondter i muskler og ledd. Mulig det påvirker hormonene også derav mindre muskel/leddplager. Anonymkode: d2cca...9e6 Tar du de fra Tyskland til Norge? Ble du noen ganger stoppet? Tre måneder er ganske kort periode, jeg leste om et år når du handler i EØS land. Anonymkode: 0e725...19e
Fru Uperfekt Skrevet mandag kl 07:54 #15 Skrevet mandag kl 07:54 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Et enkelt søk gav meg 4 "helsekostbutikker" i norge (kjeder med fysiske butikker) som har johannesurt i pulverform. Fant også en hel haug av butikker som sender fra Norge. Både pulver og oljer. Anonymkode: 312c7...271 Eneste jeg fant var til te, jeg baker det inn i brød så te typen fungerer ikke like bra.
Fru Uperfekt Skrevet mandag kl 07:56 #16 Skrevet mandag kl 07:56 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Import av legemidler til personlig bruk ved forsendelse - Direktoratet for medisinske produkter Import av legemiddel og urter - Tolletaten kanskje lære seg å bruke en søkemotor, og ev kutte ut google som begynner å bli elendig. importere legemiddel pr post - Ecosia 3 første treffene er alle offentlige nettsider (toll og departement) som sier at det ikke er lov. Ser også at det er enkelt å få johannesurt i norge. Fant 4 helsekostbutikker som har pulver på første søk. Anonymkode: 312c7...271 https://www.dmp.no/tilvirkning-import-og-salg/import-av-legemidler-til-personlig-bruk/legemidler-pa-reise-inn-til-norge Er lov om en tar det med selv, men ikke pr post
Fru Uperfekt Skrevet mandag kl 07:57 #17 Skrevet mandag kl 07:57 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tar du de fra Tyskland til Norge? Ble du noen ganger stoppet? Tre måneder er ganske kort periode, jeg leste om et år når du handler i EØS land. Anonymkode: 0e725...19e Stemmer jmf https://www.dmp.no/tilvirkning-import-og-salg/import-av-legemidler-til-personlig-bruk/legemidler-pa-reise-inn-til-norge Så 1 år
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:02 #18 Skrevet mandag kl 08:02 Fru Uperfekt skrev (4 minutter siden): Stemmer jmf https://www.dmp.no/tilvirkning-import-og-salg/import-av-legemidler-til-personlig-bruk/legemidler-pa-reise-inn-til-norge Så 1 år Trenger man virkelig å ha resept fra Norge som dokumentasjon? Tviler på at fastlegen min gir meg resept på urter. Anonymkode: 0e725...19e
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:05 #19 Skrevet mandag kl 08:05 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tar du de fra Tyskland til Norge? Ble du noen ganger stoppet? Tre måneder er ganske kort periode, jeg leste om et år når du handler i EØS land. Anonymkode: 0e725...19e Dette er jo kosttilskudd - så kan ikke sammenligne med legemidler. Det er ihvertfall lov å ta med når man reiser fysisk - om det er 3 mnder eller 1 år kan du sikkert finne ut.... Anonymkode: d2cca...9e6 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:17 #20 Skrevet mandag kl 08:17 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tar du de fra Tyskland til Norge? Ble du noen ganger stoppet? Tre måneder er ganske kort periode, jeg leste om et år når du handler i EØS land. Anonymkode: 0e725...19e Har noen tyske venner som kjører bil til Tyskland som kjøper for meg. Sert nå at 1 år gjelder fra EØS-land/Tyskland - så det er greit. Det syke er at disse pillene koster kun ca 5 euro for en pakke med 60 kapsler som er høydoserte med 500mg per kapsel. Var nettopp i Spania og kjøpte med meg B12 piller fra apoteket der - disse kostet også 7 euro for 30 kapsler og er på 1000mg B12 per kapsel, dvs 2-3 ganger(?) så mye B12 som TrioB man får på resept i Norge - som koster 300kr.......... Anonymkode: d2cca...9e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå