Gå til innhold

Hva er hovedforskjellene på disse to kaffemaskinene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den umiddelbare forskjellen.... ut over prisen er at:

Phillips har en EGEN BEHOLDER for melk, mens Siemens har ET SUGERØR,  som kan settes i hvilken som helst beholder.... 

Jeg ville ikke hatt en slik maskin selv, men synes Siemens med sugerøret er en bedre funksjon, da du har færre deler som MÅ rengjøres... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Haldrup skrev (46 minutter siden):

Jeg ville ikke hatt en slik maskin selv

Hvordan argumenter har du for å ikke velge en slik maskin? 

Jeg ser på av ulemper at det virker mye mer innviklet å holde vedlike, rengjøre, smøre kvern og greier. 

Men det skal også være sunnere å drikke kvernet kaffe, enn fettet som man får av kapselkaffe?

Anonymkode: e9b9b...899

Skrevet

Jeg liker kaffe og bruker selv en Nespresso Vertuo maskin på nåværende tidspunkt, og vi hadde engang en melke skummer, vi har hatt mange forskjellige maskiner men hver gang.... var det gøy i begynnelsen men ble kjedelig etter hvert...

Uansett hvilken maskin du kjøper kommer du ikke til å lage kaffe slik de gjør på Starbucks eller cafeer rundt i landet.... De har utdanning i kaffe og utgjør HELE FORSKJELLEN... 

Jeg ville heller valgt en ENKEL maskin med et brett utvalg av kaffesorter.... For før eller siden blir du lei og ønsker å prøve noe nytt... og du får veldig mye kaffe for de pengene, du betaler for en av disse maskinene... 

Poenget er at trenger du koffein på morgenen så funker ALLE MASKINER uansett størrelse og utforming....

Vil du ha fantastisk kaffe, så kjøp den på cafeer eller barer hvor de KAN KAFFE.... 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår poenget ditt. Det er sånn at vi har Nespresso maskin vi også, hatt flere i mange år. Bestiller online og får mange ulike kaffetyper og ulike smaker. Så klager ikke på det.

Men det var dette med at det er sunnere med kvernet bønner i stedet for kapsel kaffe. 
ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forstår poenget ditt. Det er sånn at vi har Nespresso maskin vi også, hatt flere i mange år. Bestiller online og får mange ulike kaffetyper og ulike smaker. Så klager ikke på det.

Men det var dette med at det er sunnere med kvernet bønner i stedet for kapsel kaffe. 
ts

La oss slå fast heller før enn siden at kaffe..... IKKE ER SUNT og det verken hele bønner eller finmalt.... 

Det sagt så vil jeg påstå at 1 kopp kaffe er sunnere enn 10 kopper kaffe ;) 

Om noen påstår at hele bønner som du selv kverner for hånd eller i maskin er sunnere enn ferdig malt fra butikken.... Da er de ganske påståelige.... Jeg tror i beste fall at forskjellen er mikroskopisk.... 

Jeg hadde beholdt Nespresso maskinen, og kanskje kjøpt en melke skummer for litt gøyere oppskrifter... Enn å skifte hele maskinen på bakgrunn av en veldig tilfeldig påstand om sunnheten av bønner eller malt kaffe... 

Om du har ESSPRESSO VARIANTEN av Nespresso og ikke VERTUO, da er det helt innenfor å bytte til VERTUO, for du får flere muligheter med den.... Men har du VERTUO allerede, da ville jeg beholdt den... Og kanskje heller redusert mengden kaffe du drikker pr dag, i sunnhetens perspektiv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal du få svaret som avgjør ALT:

Jeg kjøpte den fra Phillips og den var helt ræva. Har aldri smakt så dårlig og utvannet kaffe før, selv da jeg stilte den inn på sterkest mulig. Da jeg kjørte en steeming uten noe i den skjønte jeg hvorfor da den spytter ut enormt mye vann i prosessen. Kranglet lenge med butikken, men fikk tilslutt hevet kjøpet. De hadde den først inne på service, men fant ingenting og syntes selv den var tipp topp. Denne er også ofte på tilbud til 50% noe jeg i ettertid skjønner godt.

Så etter mye titting og lesing gikk jeg for den andre du har linket til fra Siemens og er kjempe fornøyd. Er du kaffe-kjenner får du bedre kaffe ved gjøre alt manuelt, men til helautomatisk å være er denne fantastisk. Så enkelt å bruke og det å putte slangen rett i kartongen funker som bare det. Tørker av den på utsiden med fuktig papir etter bruk og lar maskinen ta seg av rengjøring inni. Vasker heller skikkelig nå og da.

Det eneste jeg finner litt negativt er at du kan ikke lage akkurat den str du ønsker på koppene. Du kan tilpasse litt i innstillinger, men det er bittelitt begrenset. Siemens har også 100dager fornøyd garanti hvis du registrer maskinen hos dem, så det er null risiko.

Anonymkode: 1cb43...516

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte bort kompliserte maskiner som krever mye vedlikehold til fordel for en enkel men god kvern og V60+areropress. Jeg har også en Mocapot til de gangene jeg vil ha mye espresso.
Da slipper du rengjøring, får filter og livet smiler med bedre kaffe enn det slike maskiner greier å lage.

Anonymkode: ce47a...65f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

ts

Det har ikke noe å si om det er kvernete bønner eller fra kapsel, det ene er ikke sunnere enn noe annet.

Det "sunneste"  er å trakte via filter.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en Moccamaster og eventuelt en kvern hvis du ønsker å kverne bønnene selv

Anonymkode: 6783f...712

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har ikke noe å si om det er kvernete bønner eller fra kapsel, det ene er ikke sunnere enn noe annet.

Det "sunneste"  er å trakte via filter.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en Moccamaster og eventuelt en kvern hvis du ønsker å kverne bønnene selv

Moccamaster egner seg ikke til å lage melkedrikker, noe TS tydelig er ute etter ved å se på slike maskiner. Ikke alle drikker vanlig svart kaffe.

Skrevet

Kan ikke svare så mye ift forskjellene på eventuelt smak el på de to maskinene, men vi har en innbygget Siemens med sikkert mye tilsvarende egenskaper som denne, og den var virkelig verdt hver krone! Elsker kaffen den lager, både vanlig svart og med melk - og syns kaffen jeg lager selv hjemme er mye bedre enn noen som helst Starbucks eller Espresso House får til i hvert fall 😉 Gode bønner og melketype betyr mye selvsagt. Jeg bruker melkeskummeren hver dag nesten og det er kjempeenkelt å rengjøre - er egen rengjøringsfunksjon på den så det gjør seg nesten selv. Er ellers enkelt å holde ren og veldig kjapp og praktisk å bruke - lager kaffe langt over nivå med noen som helst kapselkaffer jeg har smakt i hvert fall (syns IKKE kapsel kaffe er godt).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Moccamaster egner seg ikke til å lage melkedrikker, noe TS tydelig er ute etter ved å se på slike maskiner. Ikke alle drikker vanlig svart kaffe.

Hvor har TS skrevet at hun skal lage melke drikker? Hun har skrevet at hun ønsker sunnere alternativ en kapsler

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor har TS skrevet at hun skal lage melke drikker? Hun har skrevet at hun ønsker sunnere alternativ en kapsler

Kun logisk sans når hun vipper mellom to maskiner som har melkedrikker som spesialitet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2025 den 1.27):

Jeg har den Simens maskinen.  Jeg er veldig fornøyd med den 😊. Aldri hatt eller prøvd Philips maskinen. 

Anonymkode: 4d331...9b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...