Gå til innhold

Hvor lenge kan man forvente å bli behandlet ok av partner, selv om man ikke har hatt sex på lange tider?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Det er lurt å ha samtaler om hvor ofte man ønsker å ha sex. Gjerne før man lager barn. Det er også lurt å desfinere unntakssituasjoner  at kona har født for eksempel. 

Vel. En slik samtale gir kun et «snapshot». Det er «gyldig» den dagen man har samtalen og det er det. For å sette det på spissen.

En samtale om «seksuelt behov» den dagen jeg møtte min kone, har null validitet og resonans i dag, 20 år senere.

Da vi møttes ville jeg gjerne ha sex 4 ganger om dagen. Nå er jeg mer en fornøyd med 4 ganger i året. 

For mange er ikke seksualitet en statisk komponent livet igjennom. Seksuell lyst kan ha enorme svingninger mange ganger igjennom livet.

Ikke bare hvor ofte man vil ha sex. Men også hvordan sex man vil ha. Den sexen jeg var fornøyd med for 20 år siden, er sex jeg ikke hadde giddet i det hele tatt å ha den dag i dag.

Ser noen ganger folk her nevne hvor viktig det er å «avklare sex» på date nr 1 eller 2. for mange vil det være totalt unyttig, Nettop da det ikke gir noe predikasjon på fremtidig seksualitet, over hode.

Anonymkode: 05e6b...9e6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vel. En slik samtale gir kun et «snapshot». Det er «gyldig» den dagen man har samtalen og det er det. For å sette det på spissen.

En samtale om «seksuelt behov» den dagen jeg møtte min kone, har null validitet og resonans i dag, 20 år senere.

Da vi møttes ville jeg gjerne ha sex 4 ganger om dagen. Nå er jeg mer en fornøyd med 4 ganger i året. 

For mange er ikke seksualitet en statisk komponent livet igjennom. Seksuell lyst kan ha enorme svingninger mange ganger igjennom livet.

Ikke bare hvor ofte man vil ha sex. Men også hvordan sex man vil ha. Den sexen jeg var fornøyd med for 20 år siden, er sex jeg ikke hadde giddet i det hele tatt å ha den dag i dag.

Ser noen ganger folk her nevne hvor viktig det er å «avklare sex» på date nr 1 eller 2. for mange vil det være totalt unyttig, Nettop da det ikke gir noe predikasjon på fremtidig seksualitet, over hode.

Jeg tror på ingen måte at sexlysten og behovet er konstant, men jeg tror at det er viktig å ha en god kjemi, og en felles forventning av intimitet. Da mener jeg hvor tafsete man er. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (19 timer siden):

Jeg tror at om man vurderer å være utro eller slem, men ikke terapi, er det over. Terapi fungerer kun om begge vil jobbe i og for forholdet. 

Greit nok, men hvorfor siterer du meg? Jeg har da ikke forsvart hverken utroskap eller å være slem noe sted.

Anonymkode: 6dee4...485

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Enig med deg. Men da må man jo ta denne samtalen opp til flere ganger i forholdet. Ikke bare en gang og så har man bestemt at slik skal det være resten av livet. Det endrer seg så derfor må det tas opp når behovene endrer seg

• Liker 1
Skrevet
Flintis skrev (På 2.6.2025 den 3.13):

Når en er i et forhold så regner en vel med at partneren har lyst på sex med seg. En definisjon på et seksløst forhold er sex skjeldnere enn 10 ganger pr år. Har det gått en 4-5 uker nærmer en seg dette og lurer vel litt på forholdet. En bør selvfølgelig da prate om hvorfor det er sånn og hva som kan gjøres for å bedre dette og ha en god tone.

Imidlertid er dette vanskelig, mange menn har ikke tilgang på sex uten å være i forhold og vil jo ikke ødelegge den tilgangen som er på sex med sin elskede. Samtidig kan kvinnen ha lyst, men ikke på mannen. 

Frustrasjon kan det skapes, men tonen bør være ærlig og god

Er jo tragisk dersom menn er i forhold kun pga tilgang til sex. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke det er så mange som er det. Det at det er så håpløst å ha sex som singel mann er litt overdrevet. 

Det er klart om man kjører rullings, tresko og "cleanest dirty shirt" varianten så byr det på noen utfordringer. Men eier man dusj, joggesko og noenlunde sosial kompetanse så er det fullt mulig. Det er tross alt mange single kvinner som også ønsker sex. 

Selv så er jeg i et forhold på tross av sexlivet, og ikke på grunn av. Hadde nok hatt mer sex som singel.

Anonymkode: 6dee4...485

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2025 den 12.47):

Ja såklart kan det være en nedtur. Men når man bestemte seg for å få barn så gikk man med på slike konsekvenser. Og når man har fått de barna så må man stå ved den beslutningen, selv om det involverer nedturer for deg

Anonymkode: 7de54...681

Vi hadde masse sex selv om vi hadde barn. Så ble det mindre ettersom vi var eldre. Nå fikk vi barn i 20 - årene, så kanskje vi var mindre sliten enn dagens foreldre. Vi hadde vel ikke telefon å skrelle på osv...

Det er vel mer jobb, pendling, masse stress som ødelegger for sex...og ikke barn. 

Vi er 50 nå, og barna er voksne. Vi hadde sex i går...og helga før. Da barna var små var det oftere.

Anonymkode: 6a14d...9f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2025 den 5.33):

Har man et sexløst forhold, bør det aksepteres at partner ønsker å åpne forholdet.

Anonymkode: d8a00...a74

Nei. Det bør aksepteres at partner ønsker å forlate forholdet om partner trenger sex. Man skal ikke trenge å finne seg i noe man ikke vil og åpne forholdet fordi man ikke vil ha sex. Men partner bør selvfølgelig stå helt fri til å takke for seg og finne en med samme prioriteringer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2025 den 22.30):

Kanskje det er problemet, at man tenker på sexlivet som noe som bare sitter i tissen, og ikke i hjernen, blikket, leppene, hendene og energien mellom to som er tiltrukket av hverandre? 

Anonymkode: 63a29...4fc

Jeg klarer ikke å forstå at dette er så vanskelig å skjønne:

Den som ikke lenger vil ha sex tenner ikke på den andre! Man blir like kåt av å sette inn i oppvaskmaskinen som når en person du overhodet ikke tenner på sutrer og maser om sex!

Det har som regel vært årevis med pliktsex involvert  og så kommer det til et punkt hvor kroppen stritter så intenst imot at man ikke klarer det lenger. 

Det finnes mange sexløse forhold som fungerer. Dersom man mener at eget sexliv er viktigere enn egne barns ve og vel (alt av forskning og statistikk viser at skilsmissebarn sliter mye mer psykisk enn barn fra hele familier), så er det jo bare å forlate. Bruke et års tid på å selge boligen med tap og kjøpe en leilighet hvor alle barna må dele rom. Så kan man dra inn en annen person med egne særkullsbarn og samværsavtaler, og så er sirkuset virkelig i gang. 

Anonymkode: 3f1f0...514

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
annabæxe skrev (17 minutter siden):

Nei. Det bør aksepteres at partner ønsker å forlate forholdet om partner trenger sex. Man skal ikke trenge å finne seg i noe man ikke vil og åpne forholdet fordi man ikke vil ha sex. Men partner bør selvfølgelig stå helt fri til å takke for seg og finne en med samme prioriteringer.

Signerer denne. Det må være lov å nekte partner å knulle rundt mens man selv må forsvare partnerens fravær ovenfor barna "nei da barn, eh, mamma bare jobber sent!" Dra med seg kjønnssykdommer hjem og kanskje uønskede svangerskap, forelske seg i den man er utro med, osv. 

Anonymkode: 3f1f0...514

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er svangerskapskvalme eller alvorlig sykdom er det ok med inntil en måned.

Anonymkode: 45468...ccc

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo helt på grunnene til det, og kommunikasjonen rundt det. 

Man kan ikke sammenligne kreftsykdom med for eksempel en som bare helt plutselig avviser kaldt, og ikke gidder snakke om det.

Jeg kan fint overleve tørke i perioder på grunn av det ene eller andre, stress eller sykdom etc. Jeg blir ikke grinete av lite sex. 

Men jeg hadde blitt lei meg og sur om vi ikke kunne snakket om det, om jeg bare hadde følt meg avvist og ikke visste hvorfor, om jeg ikke visste om partner ønsket noe bedre osv. 

Anonymkode: c791e...116

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (På 8.6.2025 den 12.13):

Forholdet kan jo ha oppstått pga seksuell tiltrekning og utvidet seg med andre aspekter også mister kvinnen lysten på mannen og er fortsatt i forholdet. Mens mannen er i forholdet og ønsker sex med den han elsker. 

Samtidig vil singellivet for mange menn ikke inneholde noe sex.

Noe er sikkert tragisk og noe komisk.

• Liker 1
Skrevet
Flintis skrev (På 9.6.2025 den 20.24):

Forholdet kan jo ha oppstått pga seksuell tiltrekning og utvidet seg med andre aspekter også mister kvinnen lysten på mannen og er fortsatt i forholdet. Mens mannen er i forholdet og ønsker sex med den han elsker. 

Samtidig vil singellivet for mange menn ikke inneholde noe sex.

Noe er sikkert tragisk og noe komisk.

Det er jo som regel seksuell tiltrekning i første. Og så utvikler det seg til forelskelse. Men så er det jo noe med at lysten ofte er mindre sterk etter et langt forhold. Man er ikke nyforelsket hele livet.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 25 år.

Har pga sykdom gått uten sex i 9 mnd, så 1 år, så nå 2 år. 

Ingen sure miner eller stemning.

Har aktiv/kall det slutty sex mellom der 😅

Anonymkode: 196b9...615

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2025 den 12.39):

Jeg tenker man må regne med at det blir ganske magert med sex etter man har fått barn. Da går forholdet over til å handle om barna, ikke paret 

Anonymkode: 7de54...681

Helt til man "kjeder seg i forholdet" og "følelsene bare forsvant" som gjerne skjer hos kvinnene. 

Anonymkode: 53f5b...064

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...