Gå til innhold

Hvor lenge kan man forvente å bli behandlet ok av partner, selv om man ikke har hatt sex på lange tider?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff, én ting er hvis partneren kan ignorere eller bære over med at du tenner på henne, men å bli sur på det... En mer knusende avvisning kan knapt tenkes. 

Du glemmer en ting. Det er ikke sånn at du blir avvist én gang. Det skurer og går i årevis, ca 10 år i mitt tilfelle. Det er på slutten at de dårlige følelsene kommer og forholdet blir slutt. 

Anonymkode: 6ace1...dcf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er ulike årsaker til at folk ikke har sex på lange tider. Sykdom, medisiner, behandling, smerter, fravær fra hverandre pga reise, graviditet/småbarnstilværelse, osv.

Hvor lenge kan man forvente god tone paret i mellom? Hvor lenge kan det gå uten sex før det blir sure miner? 

Jeg kjenner flere par som ikke har hatt sex på flere år pga kreft, psykisk sykdom, små barn, osv. men likevel hatt ett fantastisk godt forhold og god tone. Kunne aldri tenke meg at de levde uten sex om jeg ikke ble fortalt det.

Men så fikk jeg vite av en venninne før helgen, at hun og mannen ikke hadde hatt sex på noen uker, der han er sint og aggressiv, kommer med spydige kommentarer. Og bare dager før hun fortalte meg det, hadde han prøvd seg på henne i søvne. Det kan ikke være normalt eller?

Anonymkode: c25b6...9e1

Man trenger ikke å bli sur og barnslig på grunn av mangel på nærhet. 

Skikkelige menneske behandler hverandre med respekt uansett forhold. Er det et problem tar man seg en prat. 

Her skal vi liksom lære barna våre at sutring og dårlig oppførsel ikke hjelper, at de skal snakke om problemene sine. Men hva gjør de når de blir voksen og kommer hjem fra sin greit betalte "voksenjobb"? 

Ikke rart jeg er redd for å gå inn i nytt forhold...

Anonymkode: 55aca...50d

Skrevet

Tenker at man skal behandle hverandre fint, med eller uten sex. Dersom man ikke trives i forholdet og det ikke skjer endringer, så kan man gå.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har man et sexløst forhold, bør det aksepteres at partner ønsker å åpne forholdet.

Anonymkode: d8a00...a74

Ja det er bedre, før den som har mistet lysten på partneren sin er utro.

• Hjerte 1
Skrevet

Sex eller ikke forventes det at mannen og jeg behandler hverandre med respekt! Hadde han prøvde seg/tvunget seg på meg mens jeg sov hadde forholdet vært over.

Vi har vært sammen i snart 20 år og vi har hatt bøttevis med utfordringer som til tider har tatt all overskudd og tidvis har sexlivet vårt lidd under dette. Men vi har allikevel respektert hverandre og behandlet hverandre pent. Selv om det ikke blir sex går det fremdeles ann å si noe pent til hverandre, holde hender, ligge i hverandre armer osv. Om mannen hadde blitt sint og aggressiv 😳 så hadde jeg faktisk revurdert forholdet. Her er vel kommunikasjon nøkkelen, hvorfor vil ikke denne ene ha sex ? Sliten , nettopp født, travelt på jobb, sykdom, lite søvn osv. Men om den som ikke får sex blir forbanna, sint, aggresiv, utro ol så tipper jeg den andre mister fullstendig lysten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har man et sexløst forhold, bør det aksepteres at partner ønsker å åpne forholdet.

Anonymkode: d8a00...a74

Nei.

Anonymkode: 011a3...4ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja hører bare pick me egentlig, ut ifra det du sier

Anonymkode: 4c876...a7e

Trenger ikke at noen "velger meg", jeg har mann og vi ser likt på sex, heldigvis. Har gått hele livet og håpt at jeg kunne møte noen som så sex på samme måte som meg. For selv om mange menn er kåte som single og drømmer om tilganger på ons, så betyr det ikke at de verdsetter sex i hverdagen.  Eller blir lett kåt onsdag mellom 20 og 22. 

Finnes både kvinner og menn som synes sex er sånn passe viktig til uviktig, og hvis de er sammen med hverandre og fornøyde med å gå inntil 2 år uten sex, så er jo ingenting bedre. 

Men jeg vet at jeg selv ville blitt helt knust av det. Har tålmodighet med mye i et forhold, men sexlivet skal sitte. Med mindre det er et konkret problem, da kommer vi til bunns av det og finner vi ut av det. Sammen. Jeg trenger ikke bare å snakke med ham, men også mye kroppskontakt og regelmessig sex. Er heldig som har en mann som aldri slipper opp for idéer til vårt sexliv. Var veldig rart å ha sex etter at svigerfar døde og jeg var trist og min kjære var i dyp sorg, men begge var sånn: Dette gjør vi. Vi skal tilbake på den hesten. 

Anonymkode: 63a29...4fc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sykt å være så opptatt av sex.

Det viktige i livet, er familien, barna, hobbyer.

Tissen burde liksom komme veldig langt bak.

Anonymkode: 13557...cfb

Kanskje det er problemet, at man tenker på sexlivet som noe som bare sitter i tissen, og ikke i hjernen, blikket, leppene, hendene og energien mellom to som er tiltrukket av hverandre? 

Anonymkode: 63a29...4fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for forståelse.

Ja det gjør utrolig vondt. Også det å bli oppfattet som sur og sint "bare fordi man ikke får sex"

Sannheten er jo at man bare er så uendelig trist og såret fordi den man elsker og har valgt å dele livet med, ikke vil ha deg lenger. 

Anonymkode: 6dee4...485

Så enkelt er det. Samtidig umulig å forstå for mange.

Noen insisterer på at avvisning ikke betyr noen ting. De vil aldri få forstå.

Det betyr ikke at det mannen til TS gjør er greit. Det er bare naivt å tro at man i praksis kan avslutte kjæresteforholdet uten at det påvirker stemningen. Du har alltid rett til å dumpe noen. Bare ikke tro at alt blir som før.

Anonymkode: 69abd...ac3

AnonymBruker
Skrevet

Når man har barn er det ikke bare å gjøre det slutt uten videre. Så er man helt avsindig egoistisk i såkalt 

Anonymkode: 7de54...681

Alle som skiller seg er egoistiske da, mener du, mulig du har rett..

Anonymkode: 09d4c...923

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sykt å være så opptatt av sex.

Det viktige i livet, er familien, barna, hobbyer.

Tissen burde liksom komme veldig langt bak.

Anonymkode: 13557...cfb

Det er greit at du ikke er opptatt av sex. Problemet er at du stempler alle som syke.

Hva synes du om omskjæring av jenter? Er det ikke så farlig om man fratar folk evnen til å nyte sex? Bør de få seg en hobby og holde kjeft?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Alle som skiller seg er egoistiske da, mener du, mulig du har rett..

Anonymkode: 09d4c...923

Alle som "bare gjør det slutt" er egoistiske. Det kan finnes mange legitime grunner til å skille/slå opp seg og jeg er ikke imot skilsmisse. Men jeg synes påstanden om at det er jo bare å gjøre det slutt, når du har barn sammen, er et tåpelig argument. Når man har barn er det ikke bare å gjøre det slutt, da må det være absolutt siste alternativ etter å ha forsøkt og forsøkt

Skrevet

Nei, det er ikke greit. 
Det er lov til å bli frustrert, man føler det man føler. Men voksne er likevel ansvarlige for handlingene sin og hvordan de oppfører seg mot andre. 

Skrevet

Man skal alltid bli behandlet ok av partner samme f… uavhengig av kjønn. Det skal uten unntak gå begge veier, det være seg med eller uten sex og er det slik at den ene ikke ønsker sex er det normalt en grunn til det. Sånt skal man da finne ut av🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Merker at mannen blir mye mer sur, stresset og glemsk/nærmest smådement hvis det går mer enn et par uker. Han har sagt at han godt kan ha sex med andre kvinner enn meg  men da ønsker jeg heller at han forlater meg. Orker ikke at han drar inn kjønnssykdommer, fare for uønskede graviditeter, drama og å måtte forsvare fraværet hans ovenfor barna med at "pappa må bare jobbe veldig lenge i kveld" når jeg vet at han knuller en annen.

Anonymkode: 3f1f0...514

Flere uker uten sex???? Stakkars.....! og jeg er kvinne!

Anonymkode: 7ae02...246

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er ikke dermed sagt at det alltid er den mest fornuftige løsningen. 

Det er den mest fornuftige løsningen når du sammenligner den med å være utro. For når man da blir tatt, så skaper man sinne, sorg og bitterhet som ikke løser seg på år. Barna og hele ytterlig familie blir involvert i dette drama. 

På denne måten skaper man en situasjon som setter demper for samarbeidet. Kom ikke å fortell meg at det er mer positivt for barna, enn å gjøre det slutt og gå videre på en respektabel måte. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alle som "bare gjør det slutt" er egoistiske. Det kan finnes mange legitime grunner til å skille/slå opp seg og jeg er ikke imot skilsmisse. Men jeg synes påstanden om at det er jo bare å gjøre det slutt, når du har barn sammen, er et tåpelig argument. Når man har barn er det ikke bare å gjøre det slutt, da må det være absolutt siste alternativ etter å ha forsøkt og forsøkt

Er utroskap et forsøk mener du? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så enkelt er det. Samtidig umulig å forstå for mange.

Noen insisterer på at avvisning ikke betyr noen ting. De vil aldri få forstå.

Det betyr ikke at det mannen til TS gjør er greit. Det er bare naivt å tro at man i praksis kan avslutte kjæresteforholdet uten at det påvirker stemningen. Du har alltid rett til å dumpe noen. Bare ikke tro at alt blir som før.

Men hvem forventer at alt skal bli som før? Livet skjer mens man går. Hva er galt med at livet får en annen form? Bedre enn å være ulykkelig i ett forhold 

AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (20 minutter siden):

Men hvem forventer at alt skal bli som før? Livet skjer mens man går. Hva er galt med at livet får en annen form? Bedre enn å være ulykkelig i ett forhold 

Jeg forventet faktisk at vi skulle ha et slags kjæresteforhold livet ut. Ikke akkurat som i starten, men noe mer enn å være som et søskenpar.

For andre betyr det ingenting, og det respekterer jeg. Jeg forventer bare den samme respekten tilbake. For meg er en kvinnelig kjæreste en viktig del av et godt liv. Det er ikke mer sykt eller overfladisk enn andre ting. Det står ikke i motsetning til å ta vare på barna.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (1 time siden):

Det er den mest fornuftige løsningen når du sammenligner den med å være utro. For når man da blir tatt, så skaper man sinne, sorg og bitterhet som ikke løser seg på år. Barna og hele ytterlig familie blir involvert i dette drama. 

På denne måten skaper man en situasjon som setter demper for samarbeidet. Kom ikke å fortell meg at det er mer positivt for barna, enn å gjøre det slutt og gå videre på en respektabel måte. 

Jeg har ikke sagt noe om at utroskap er mer fornuftig. 

Det jeg sa var at å gå fordi forholdet ikke fungerer helt, ikke alltid er den mest fornuftige løsningen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...