AnonymBruker Skrevet 2. juni #81 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har man et sexløst forhold, bør det aksepteres at partner ønsker å åpne forholdet. Anonymkode: d8a00...a74 Sykt å være så opptatt av sex. Det viktige i livet, er familien, barna, hobbyer. Tissen burde liksom komme veldig langt bak. Anonymkode: 13557...cfb 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni #82 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sykt å være så opptatt av sex. Det viktige i livet, er familien, barna, hobbyer. Tissen burde liksom komme veldig langt bak. Anonymkode: 13557...cfb Da regner jeg med du ikke er spesielt opptatt av om partneren din har sex med andre heller? Det viktigste er jo tross alt familien, barna og hobbyer.. Om partneren puler litt på si kommer jo veldig langt bak... Anonymkode: 6dee4...485 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #83 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble jevnlig avvist ja... men det har såret meg så mye over så lang tid at jeg helt har sluttet å ta noe initiativ.. Å ta på hverandre er fint.. men jeg er nå engang sånn skrudd sammen at jeg får ståpikk av kroppskontakt. Og da blir hun regelrett sur, og en hyggelig kveld er bare å glemme... Anonymkode: 6dee4...485 Huff, én ting er hvis partneren kan ignorere eller bære over med at du tenner på henne, men å bli sur på det... En mer knusende avvisning kan knapt tenkes. Og på den andre siden, den som ikke har noe større ønske enn å få føle seg begjært og i stand til å tenne sin kjære. Og så får man høre at forventningen er at man skal være like blid og positiv etter de samme virtuelle ballesparkene gang på gang. At man skal være like glad. At man skal være likeglad - overfor det faktum at man er blitt alene om å ønske intimitet og sex med sin partner, som om det ikke fantes noe mer uhørt enn at det skulle kunne gå på psyken og parforholdet løs etter hvert. Hverken kvinner eller menn kan påberope seg å "eie" dette problemet på vegne av sitt kjønn om det har oppstått: Ser man på hvordan kvinner såvel som menn beskriver hvordan det føles å bli avvist av partneren over tid - lett å finne på sexologiske blogger osv der ute - så beskriver de omtrent den eksakt samme emosjonelle og psykiske belastningen dette kan være. Men her da, skal løsningen være å stikke fingre i ørene og hodet i sanden og overbevise seg selv om at man har det akkurat like fint sammen på tross av elefanten som tramper rundt i rommet sent og tidlig. Been there, done that. Aldri mer. Anonymkode: 75de9...537 1
Hmmmmmm Skrevet 2. juni #84 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi er mange som aksepterer at det blir en lang tørkeperiode ifm graviditet og spedbarnstid. Men så bare går det år etter år uten, og da skaffer man seg sex andre steder. Barna skal ikke trenge å lide for at kvinnen ikke gidder å ha et vanlig forhold. Anonymkode: 891be...412 Så dårlig unnskyldning. Trives du ikke i forholdet dit, så gjør du det slutt. Punktum 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #85 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Huff, én ting er hvis partneren kan ignorere eller bære over med at du tenner på henne, men å bli sur på det... En mer knusende avvisning kan knapt tenkes. Og på den andre siden, den som ikke har noe større ønske enn å få føle seg begjært og i stand til å tenne sin kjære. Og så får man høre at forventningen er at man skal være like blid og positiv etter de samme virtuelle ballesparkene gang på gang. At man skal være like glad. At man skal være likeglad - overfor det faktum at man er blitt alene om å ønske intimitet og sex med sin partner, som om det ikke fantes noe mer uhørt enn at det skulle kunne gå på psyken og parforholdet løs etter hvert. Hverken kvinner eller menn kan påberope seg å "eie" dette problemet på vegne av sitt kjønn om det har oppstått: Ser man på hvordan kvinner såvel som menn beskriver hvordan det føles å bli avvist av partneren over tid - lett å finne på sexologiske blogger osv der ute - så beskriver de omtrent den eksakt samme emosjonelle og psykiske belastningen dette kan være. Men her da, skal løsningen være å stikke fingre i ørene og hodet i sanden og overbevise seg selv om at man har det akkurat like fint sammen på tross av elefanten som tramper rundt i rommet sent og tidlig. Been there, done that. Aldri mer. Anonymkode: 75de9...537 Takk for forståelse. Ja det gjør utrolig vondt. Også det å bli oppfattet som sur og sint "bare fordi man ikke får sex" Sannheten er jo at man bare er så uendelig trist og såret fordi den man elsker og har valgt å dele livet med, ikke vil ha deg lenger. Anonymkode: 6dee4...485 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #86 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tror du har litt forutinntatte holdninger om at menn som ikke liker å bli avvist, alltid har mast seg til årevis med pliktsex og generelt blir sinte og lager kjip stemning i huset helt til de får pult. Sannheten er langt mer nyanser enn som så i mange tilfeller tror jeg. Selv var jeg nok ingen drøm å leve med etter at jeg skjønte at hun rett og slett ønsket et forhold der vi hadde minst mulig sex. Men ikke så mye sur, selv om hun sikker tror og mener det. I realiteten har jeg bare vært uendelig trist og lei meg i årevis fordi kvinnen jeg elsker ikke vil ha meg som noe annet enn roomie, kokk og generelt andre praktiske formål. Anonymkode: 6dee4...485 Jeg viste bare til det han skrev selv. Jeg har full forståelse for at det ikke er godt å leve i forhold der ting har skåret seg. Jeg har selv forlatt mann som kansellerte vårt sexliv. Mitt utbytte av det iallefall. Jeg kunne fint få æren av å tilfredsstille ham ensidig ca annenhver uke, men han orket ikke om han måtte yte noe. Da ble han brått for trøtt om jeg antydet det. Så lærte det forholdet meg heldigvis mye om hva som bør fungere betydelig bedre, og jeg skydde tilsvarende menn som pesten videre. Jeg slo meg ikke til ro før jeg fant mann jeg matchet godt med seksuelt, OG som hadde gode holdninger til at utfordringer prater man om og løser. Det finnes mange nyanser, men klokskap angående valg av partner og egen rolle som partner er det ikke til å komme bort fra. Jeg ble heller ikke sur, men jeg var fortvilet, seksuelt frustrert og generelt frustrert, og det påvirket meg nok på mange måter. Anonymkode: 41e8c...3c8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #87 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg ble jevnlig avvist ja... men det har såret meg så mye over så lang tid at jeg helt har sluttet å ta noe initiativ.. Å ta på hverandre er fint.. men jeg er nå engang sånn skrudd sammen at jeg får ståpikk av kroppskontakt. Og da blir hun regelrett sur, og en hyggelig kveld er bare å glemme... Anonymkode: 6dee4...485 Først blir hun spurt og sier nei. Du viser at du ikke tar nei for et nei, for så å bli gretten. Hvem hadde ikke følt seg trygg og kåt av den reaksjonen? Tenk å være så egosentrert. Er det rart hun blir sur? Går ikke an å ha litt kroppskontakt uten at du får ståpikk. Hadde faen blitt kvalm og følt meg trakassert i eget hjem Anonymkode: 4c876...a7e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #88 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Først blir hun spurt og sier nei. Du viser at du ikke tar nei for et nei, for så å bli gretten. Hvem hadde ikke følt seg trygg og kåt av den reaksjonen? Tenk å være så egosentrert. Er det rart hun blir sur? Går ikke an å ha litt kroppskontakt uten at du får ståpikk. Hadde faen blitt kvalm og følt meg trakassert i eget hjem Anonymkode: 4c876...a7e Hvor står det at jeg blir gretten og at jeg ikke har tatt et nei for et nei? Anonymkode: 6dee4...485 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #89 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg viste bare til det han skrev selv. Jeg har full forståelse for at det ikke er godt å leve i forhold der ting har skåret seg. Jeg har selv forlatt mann som kansellerte vårt sexliv. Mitt utbytte av det iallefall. Jeg kunne fint få æren av å tilfredsstille ham ensidig ca annenhver uke, men han orket ikke om han måtte yte noe. Da ble han brått for trøtt om jeg antydet det. Så lærte det forholdet meg heldigvis mye om hva som bør fungere betydelig bedre, og jeg skydde tilsvarende menn som pesten videre. Jeg slo meg ikke til ro før jeg fant mann jeg matchet godt med seksuelt, OG som hadde gode holdninger til at utfordringer prater man om og løser. Det finnes mange nyanser, men klokskap angående valg av partner og egen rolle som partner er det ikke til å komme bort fra. Jeg ble heller ikke sur, men jeg var fortvilet, seksuelt frustrert og generelt frustrert, og det påvirket meg nok på mange måter. Anonymkode: 41e8c...3c8 Beklager, ser at jeg svarte deg men svaret skulle vært til en av de andre kommentarene. Anonymkode: 6dee4...485 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #90 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg ble jevnlig avvist ja... men det har såret meg så mye over så lang tid at jeg helt har sluttet å ta noe initiativ.. Å ta på hverandre er fint.. men jeg er nå engang sånn skrudd sammen at jeg får ståpikk av kroppskontakt. Og da blir hun regelrett sur, og en hyggelig kveld er bare å glemme... Anonymkode: 6dee4...485 Klart hun føler at hun må være sur og holde deg på en armlengdes avstand når du skriver at du får ståpikk bare av å være borti henne. For da er jo nærhet og en koselig kveld mellom dere to helt umulig uten at det blir sexmas og dårlig samvittighet. Hun skulle helt sikkert ha gitt en formue for å kunne klare å føle seg seksuell og kåt igjen. Anonymkode: 3f1f0...514 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #91 Skrevet 2. juni Hmmmmmm skrev (11 minutter siden): Så dårlig unnskyldning. Trives du ikke i forholdet dit, så gjør du det slutt. Punktum Når man har barn er det ikke bare å gjøre det slutt uten videre. Så er man helt avsindig egoistisk i såkalt Anonymkode: 7de54...681 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #92 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klart hun føler at hun må være sur og holde deg på en armlengdes avstand når du skriver at du får ståpikk bare av å være borti henne. For da er jo nærhet og en koselig kveld mellom dere to helt umulig uten at det blir sexmas og dårlig samvittighet. Hun skulle helt sikkert ha gitt en formue for å kunne klare å føle seg seksuell og kåt igjen. Anonymkode: 3f1f0...514 Jeg maser ikke om sex. Har ikke tatt initiativ på flere år. Og nei, hun sier hun helst vil ha et forhold uten sex. Anonymkode: 6dee4...485 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #93 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det som skiller kjærester fra å være venner er sex, vil ikke mannen min ha sex, og det ikke er sykdom i bildet, finner han meg ikke attraktiv lenger, da skal forholdet avsluttes. Anonymkode: 09d4c...923 Så kjærester er bare venner som har sex?😆 fantastisk. Om sex er det eneste som skiller forholdet ditt til kjæresten din forholdet til vennene dine, så har du enten et særdeles merkelig forhold til vennene dine, kjæresten din eller til begge. Tenker det beste er å la folk selv få definere hva de er, uavhengig av sex/ikke sex. Anonymkode: 05e6b...9e6 2 2
Hmmmmmm Skrevet 2. juni #94 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Når man har barn er det ikke bare å gjøre det slutt uten videre. Så er man helt avsindig egoistisk i såkalt Anonymkode: 7de54...681 Nå er du dramatisk. Folk gjør det hele tiden. Vi lever i 2025 1
Queen19 Skrevet 2. juni #95 Skrevet 2. juni Vi har også av helsemessige årsaker, gått i lange perioder uten sex. Om en av oss hadde behandlet den andre dårligere, eller blitt negativt påvirket mtp. humør og oppførsel, så måtte vi tatt oss en alvorsprat. Heldigvis har vi ikke sluttet å behandle hverandre med respekt og kjærlighet, selvom vi har gått i perioder uten sex. For vår del har vi visst at det kommer en tid hvor helsen vil tillate at sexlivet vårt ble som normalt, da er det fryktelig dumt om man har ødelagt lyst og trygghet, fordi man har oppført seg som et rasshøl. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #96 Skrevet 2. juni Queen19 skrev (7 minutter siden): . Heldigvis har vi ikke sluttet å behandle hverandre med respekt og kjærlighet, selvom vi har gått i perioder uten sex. Som nok er det normale 😊👍🏻 Anonymkode: 05e6b...9e6 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #97 Skrevet 2. juni Hmmmmmm skrev (13 minutter siden): Nå er du dramatisk. Folk gjør det hele tiden. Vi lever i 2025 Det er ikke dermed sagt at det alltid er den mest fornuftige løsningen. Anonymkode: 6dee4...485 1
Nonstop1 Skrevet 2. juni #98 Skrevet 2. juni Supermerry skrev (19 timer siden): Vi har alle vårt som vi er opptatt av. For noen - ofte menn - er én av disse tingene et seksuelt forhold. Hvis dette er veldig viktig - som andre ting er viktige i livet for andre mennesker - kan det være bedre å avslutte forholdet. Å ha "rett" på sex med noen har ingen, men alle har rett til å inngå eller avslutte forhold, etter hva som er viktig for dem. Som gammel feminist synes jeg iblant at kvinnekravene har gått altfor langt. Menn er ikke våre kjæledyr; de er mennesker med krav på samme autonomi og respekt for egen person som alle andre mennesker. Hvis en mann oppfatter sex som svært viktig i et forhold, og ikke får det, har han like stor rett som alle andre til å velge å gjøre noe annet, når forholdet gjør at han hele tiden savner noe som er viktig for ham. Kvinner forlater menn som ikke vil "snakke med dem": hvorfor skulle mennes behov for sex være annerledes? Ikke helt uenig. Men jeg synes at da er det viktig at han forlater forholdet. Ikke greit å behandle hverandre dårlig og være spydig og aggressiv. Er det ett så stort problem å være uten sex noen uker at man mister besinnelsen og blir ekkel så gå. Det er ikke bra for noen av partene å leve i en sånn situasjon. 2
Doolittle Skrevet 2. juni #99 Skrevet 2. juni Spiller ingen rolle hvor lenge det er siden man hadde sex, man bør kunne oppføre seg og behandle hverandre ordentlig likevel. Å være kåt er ikke noen unnskyldning for å være drittsekk. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #100 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Først blir hun spurt og sier nei. Du viser at du ikke tar nei for et nei, for så å bli gretten. Hvem hadde ikke følt seg trygg og kåt av den reaksjonen? Tenk å være så egosentrert. Er det rart hun blir sur? Går ikke an å ha litt kroppskontakt uten at du får ståpikk. Hadde faen blitt kvalm og følt meg trakassert i eget hjem Anonymkode: 4c876...a7e Jeg kjenner igjen denne litt siden jeg selv har en mann som får ståpikk hver gang jeg rører han eller han får ett lite glimt av en av mine kroppsdeler på en måte han synes er sexy. Det er slitsomt å være kvinne i den situasjonen i perioder man selv ikke har lyst på sex. Og ja jeg har reagert negativt på det fordi jeg har følt meg presset og også blitt såret fordi "sex er alt han tenker på". Men med årene har vi heldigvis hatt god dialog og begge fått større forståelse for hverandre. Som min mann så fint har sagt betyr ikke ståpikk nødvendigvis at han forventer eller en gang ønsker å ha sex. Så en del av presset har vært i mitt eget hode. Det er en fysiologisk reaksjon som enkelte menn har møtt utfordringer med og opplevd skam for siden de kom i puberteten og fikk reisning helt vilkårlig i gymmen. Mener absolutt en mann skal respektere sin kones nei. Og synes han det blir for ille får han heller forlate henne. Men jeg synes også at vi bør vise forståelse og ikke påføre menn skam for noe de i mange settinger ikke får kontrollert med egen kropp. Ihvertfall så lenge de ikke presser det på noen andre. Anonymkode: 591db...db2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå