AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:58 #41 Skrevet mandag kl 10:58 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Forskning viser at småbarnsforeldre er misfornøyde med sexlivet helt opp til barna er 8 år gamle (så langt forskningen har fulgt parene så ikke data utover 8 år). Gjennomsnittlig har foreldre med barn 0-8 år sex 1-2 ganger I mnd og er generelt misfornøyde. https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/smabarnsforeldre-misfornoyd-med-sexlivet/mindre-tid-til-kos Anonymkode: 7de54...681 Vi hadde mer sex da barna var små og la seg tidlig, enn nå som de er tenåringer og legger seg samtidig med eller seinere enn oss. Klarer stort sett å få til en gang i uka, men da ungene var mindre, kunne det ofte være 2-4 ganger. Anonymkode: 7ef26...48d 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:59 #42 Skrevet mandag kl 10:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der er ikke annet enn weaponized incompetence. Kvinner må seriøst våkne opp og lese litt litteratur angående dette her. Anonymkode: 4c876...a7e Ja jeg forstår jo veldig godt at han gjør det for å straffe meg. Jeg har hatt pliktsex med ham i godt over ti år og fullstendig rasert forholdet til min egen seksualitet i prosessen. Når barna flytter ut skal jeg flytte for meg selv. Gleder meg enormt til en ren og ryddig leilighet uten gamle urinrester under wc og ukesgamle matflekker på kjøkkendørene. Så får han får finne seg en annen hushjelp/vaskehjelp/koordinator/barnevakt. Kan tenke meg at damene vil stå i kø for en lett overvektig, skilt, tynnhåret 50-åring som sover i seigt sengetøy som ikke har vært skiftet på månedsvis. Anonymkode: 3f1f0...514 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:00 #43 Skrevet mandag kl 11:00 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Forskning viser at småbarnsforeldre er misfornøyde med sexlivet helt opp til barna er 8 år gamle (så langt forskningen har fulgt parene så ikke data utover 8 år). Gjennomsnittlig har foreldre med barn 0-8 år sex 1-2 ganger I mnd og er generelt misfornøyde. https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/smabarnsforeldre-misfornoyd-med-sexlivet/mindre-tid-til-kos Anonymkode: 7de54...681 Hvis de er misfornøyde så er de ikke fornøyde. Eller? Jeg synes personlig ikke at 1- 2x i måneden er helt krise. Da har man et sexliv. Hvis partneren sa at hun ville levd fint med å droppe all sex så ville det vært krise. Da ville vi ikke vært på samme planet. Anonymkode: 69abd...ac3 2
Fjellmannover190 Skrevet mandag kl 11:04 #44 Skrevet mandag kl 11:04 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er ulike årsaker til at folk ikke har sex på lange tider. Sykdom, medisiner, behandling, smerter, fravær fra hverandre pga reise, graviditet/småbarnstilværelse, osv. Men så fikk jeg vite av en venninne før helgen, at hun og mannen ikke hadde hatt sex på noen uker, der han er sint og aggressiv, kommer med spydige kommentarer. Og bare dager før hun fortalte meg det, hadde han prøvd seg på henne i søvne. Det kan ikke være normalt eller? Anonymkode: c25b6...9e1 Jeg har et 20 år pluss forhold bak meg, og i i dette forholdet har det vært perioder der sex ikke har vært mulig. Da er det en del av parforholdet, og i et forhold så er kommunikasjon og respekt viktig, og vi har pratet oss gjennom dette. På slutten av forholdet hadde vi ikke sex, men det var på grunn av at kommunikasjon og respekt var borte. Det mannen du henviser til gjør, viser at han ikke forstår eller respekterer partneren over hodet. Det er ikke normalt å prøve seg på noen i søvne, om ikke dette spesifikk er avtalt. Og bruke psykisk terror for å få seg sex er vel kanskje den dårligste strategien som finnes... 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:07 #45 Skrevet mandag kl 11:07 Mange menn ser på sex som en del av deres selvfølelse, egen verdi i forholdet og nærhet. Er som de mister seg selv og er følelsmessig umodne siden de reagerer med aggresjon. Dette er noe mange menn ikke har nok innsikt til å se selv, men må ha hjelp for å innse. For de må lære seg å finne en annen verdi enn sex. Har selv hatt forhold der menn er sånn, min nåværende kjæreste er ikke sånn. Vi er rimelig lik når det kommer til sex. Så kan fint gå 2 måneder uten sex. Ikke opptimalt, men det tar seg opp igjen. Ingen som blir behandlet dårlig pga det. Hvert sammen I 10 år 🙂 Anonymkode: acb0c...a62 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:17 #46 Skrevet mandag kl 11:17 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mange menn ser på sex som en del av deres selvfølelse, egen verdi i forholdet og nærhet. Er som de mister seg selv og er følelsmessig umodne siden de reagerer med aggresjon. Dette er noe mange menn ikke har nok innsikt til å se selv, men må ha hjelp for å innse. For de må lære seg å finne en annen verdi enn sex. Har selv hatt forhold der menn er sånn, min nåværende kjæreste er ikke sånn. Vi er rimelig lik når det kommer til sex. Så kan fint gå 2 måneder uten sex. Ikke opptimalt, men det tar seg opp igjen. Ingen som blir behandlet dårlig pga det. Hvert sammen I 10 år 🙂 Anonymkode: acb0c...a62 Det å ikke ønske et forhold der man går uten sex i to måneder har ikke noe med selvfølelse å gjøre. Det er et valg man tar for hvilket liv man ønsker å leve. Anonymkode: 6dee4...485 3
Resignert Skrevet mandag kl 11:47 #47 Skrevet mandag kl 11:47 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Svaret er vel at det aldri er greit å bli "sur" på mangelen på sex. Selv gikk vi rundt 2,5 år uten sex/noe seksuelt da min kone var gravid med, samt fødte vårt siste barn. Hadde aldri noe sur tone mot henne Anonymkode: 7de54...681 Gikk hun gravid i over 2 år? Hvor finner dere disse (etter min mening) aseksuelle hespetreene? Har to barn med ekskona, og der var det vel max 3 måneder før/ etter fødsel uten sex. Men så var hun da også en særdeles kåt, deilig og seksuelt velfungerende ung kvinne. Handler dette kanskje om at dagens nybakte mødre får første barn når de allrede er middelaldrende, og nærmest på tur inn i overgangsalderen?
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:58 #48 Skrevet mandag kl 11:58 Resignert skrev (8 minutter siden): Gikk hun gravid i over 2 år? Hvor finner dere disse (etter min mening) aseksuelle hespetreene? Har to barn med ekskona, og der var det vel max 3 måneder før/ etter fødsel uten sex. Men så var hun da også en særdeles kåt, deilig og seksuelt velfungerende ung kvinne. Handler dette kanskje om at dagens nybakte mødre får første barn når de allrede er middelaldrende, og nærmest på tur inn i overgangsalderen? Nei hun gikk naturlig nok gravid i 9 mnd og ønsket da ikke å gjøre noe seksuelt. Og så gikk det et sted mellom halvannet- og to år før vi gjorde noe seksuelt etter fødsel Anonymkode: 7de54...681 2 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:59 #49 Skrevet mandag kl 11:59 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei hun gikk naturlig nok gravid i 9 mnd og ønsket da ikke å gjøre noe seksuelt. Og så gikk det et sted mellom halvannet- og to år før vi gjorde noe seksuelt etter fødsel Anonymkode: 7de54...681 Ble gravid i slutten av 20-årene Anonymkode: 7de54...681
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:08 #50 Skrevet mandag kl 15:08 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja jeg forstår jo veldig godt at han gjør det for å straffe meg. Jeg har hatt pliktsex med ham i godt over ti år og fullstendig rasert forholdet til min egen seksualitet i prosessen. Når barna flytter ut skal jeg flytte for meg selv. Gleder meg enormt til en ren og ryddig leilighet uten gamle urinrester under wc og ukesgamle matflekker på kjøkkendørene. Så får han får finne seg en annen hushjelp/vaskehjelp/koordinator/barnevakt. Kan tenke meg at damene vil stå i kø for en lett overvektig, skilt, tynnhåret 50-åring som sover i seigt sengetøy som ikke har vært skiftet på månedsvis. Anonymkode: 3f1f0...514 Jeg forstår ikke at det går an å snakke sånn om partneren sin uten å ta konsekvensen av det og gå. Anonymkode: 69abd...ac3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:16 #51 Skrevet mandag kl 15:16 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor lenge kan man forvente god tone paret i mellom? Hvor lenge kan det gå uten sex før det blir sure miner? Anonymkode: c25b6...9e1 Sex har ingen verdens ting med «sure miner» og «dårlig stemning» å gjøre. Om man blir sint og aggressiv av å ikke på pult når man vil, så har man et stort problem man burde oppsøke hjelp for. Det er ikke normal. At noen syntes det er kjipt og kanskje til og med vanskelig å ikke kunne ha sex i et forhold på langt tid skjønner jeg selvfølgelig. Det er mye i livet som er kjipt og kanskje ikke akkurat som man skulle ønske. Men man går ikke rundt å er sint og lager dårlig stemning av den grunn. Da er man fjern i hode. Anonymkode: 05e6b...9e6 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:22 #52 Skrevet mandag kl 15:22 Supermerry skrev (15 timer siden): Kvinner forlater menn som ikke vil "snakke med dem": hvorfor skulle mennes behov for sex være annerledes? Hvorfor snakke og sex ikke er det samme? Anonymkode: 05e6b...9e6
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:25 #53 Skrevet mandag kl 15:25 Resignert skrev (3 timer siden): Gikk hun gravid i over 2 år? Hvor finner dere disse (etter min mening) aseksuelle hespetreene? Har to barn med ekskona, og der var det vel max 3 måneder før/ etter fødsel uten sex. Men så var hun da også en særdeles kåt, deilig og seksuelt velfungerende ung kvinne. Handler dette kanskje om at dagens nybakte mødre får første barn når de allrede er middelaldrende, og nærmest på tur inn i overgangsalderen? Tenker du at alle kvinner er like? Eller at fordi din kone var heldig og hadde sexlyst etter to sannsynligvis normale graviditeter og fødsler, så gjelder dette for alle? Kvinnekroppen går gjennom utrolig mye i forbindelse med graviditet og fødsel. Menns ingenting. Husk det. Anonymkode: 916f6...11a 4 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:31 #54 Skrevet mandag kl 15:31 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Menn må gjerne være opptatt av hva de vil, så lenge det ikke går utover respekten for meg/kvinner og min/vår autonomi. Tror de fleste har skjønt at menn fremdeles tenker på kvinner/forhold som en kilde til å få sex, men det er ikke det et forhold skal basere seg på. Der tror jeg menn og kvinner baserer forhold på svær ulike grunnlag. Helt enig, alle har rett til å inngå og avslutte et forhold om de ønsker det. Om menn avslutter et forhold pga mangel på sex, understreker det hele poenget mitt. Selv om noe er viktig for noen, betyr det ikke at man må innfri det og ha «pliktsex» med dem. Det er veldig dobbelt moralsk, menn ønsker sex, men på andre siden er det ofte slik at de ikke bidrar til trygghet og støtte i relasjonen. Det er jo mest sannsynlig noe menn gjør i forhold som gjør at sexlysten på den andre siden minker. Om de har så høy sexlyst og respekterer den de er sammen med, ordner de seg selv. Men det er jo fritt frem å gå også, men da var det vel ikke så bra i utgangspunktet. Sex er ikke alt i et forhold. Det er forskjell på sex og en som ikke klarer å opprettholde en relasjon på en ordentlig måte gjennom kommunikasjon. Anonymkode: 4c876...a7e Jeg er kvinne og tenker på forhold blant annet som en kilde til å kunne dele et sexliv. Kunne aldri gått sånn som flere beskriver i tråden flere år uten sex. Selv da forholdet mellom min eksmann og jeg var på vei ut stupet, så hadde vi månedlig sex og ingen av oss var fornøyd med det. Jeg er ikke for pliktsex men å virkelig finne ut hvorfor ting har stoppet opp. Ofte handler det jo om forholdet. Kanskje må man skjære gjennom og ikke bare være høflige. Anonymkode: 63a29...4fc 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:39 #55 Skrevet mandag kl 15:39 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke akkurat mange som lever godt sammen uten sex. Det noen, og det er så klart greit. Det at noen kan leve godt uten sex er ikke en norm som andre må følge. Det er ikke noe argument for at partneren bør være fornøyd. Anonymkode: 69abd...ac3 Mange lever godt uten sex i perioder av samlivet der annet tar fokus og krefter, og ødelegger ikke relasjon og sexliv på at sex ikke bestandig kan ha høyeste prioritet. Det sagt, i vårt forhold hadde vi med,største selvfølge snakket om dette, fra å forklare årsaken til å diskutere løsninger på hva som sto i veien for sex, eller om vi bare måtte akseptere at sex ikke hadde høy prioritet en periode. Vet at de fleste par som faktisk holder sammen og har et sexliv over år ofte løser slikt på dem måten, for dette har vært oppe til diskusjon mellom venninner, og de som det gikk galt for var dem som ikke klarte å ha gode samtaler, men istedenfor ble dette større problemer med distanse på grunn av ugrei håndtering. Å ikke ønske sex en periode, av diverse årsaker, er normalt, og bør takles greit. Å ikke takle slikt greit blir ofte større og mer vedvarende problemer. Anonymkode: 41e8c...3c8 1 3
Stoltskeiv Skrevet mandag kl 15:41 #56 Skrevet mandag kl 15:41 Man skal forvente en god tone uansett hva. Ingen fortjener noe mindre fordi man ikke vil ha sex 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:44 #57 Skrevet mandag kl 15:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange lever godt uten sex i perioder av samlivet der annet tar fokus og krefter, og ødelegger ikke relasjon og sexliv på at sex ikke bestandig kan ha høyeste prioritet. Anonymkode: 41e8c...3c8 Absolutt. Erfart det selv igjennom et langt samliv. Vi har hatt 2 perioder uten sex på ca 1.5 år. Hadde over hode ingen negativ påvirkning på vår relasjon, rett og slett fordi sex over hode ikke var en prioritet for noen av oss i de periodene. Om man ikke klarer perioder uten sex i et langt samliv, så syntes jeg det høres ut som om at sex nærmest kan bli en tvangstrøye. Anonymkode: 05e6b...9e6 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:48 #58 Skrevet mandag kl 15:48 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er ulike årsaker til at folk ikke har sex på lange tider. Sykdom, medisiner, behandling, smerter, fravær fra hverandre pga reise, graviditet/småbarnstilværelse, osv. Hvor lenge kan man forvente god tone paret i mellom? Hvor lenge kan det gå uten sex før det blir sure miner? Jeg kjenner flere par som ikke har hatt sex på flere år pga kreft, psykisk sykdom, små barn, osv. men likevel hatt ett fantastisk godt forhold og god tone. Kunne aldri tenke meg at de levde uten sex om jeg ikke ble fortalt det. Men så fikk jeg vite av en venninne før helgen, at hun og mannen ikke hadde hatt sex på noen uker, der han er sint og aggressiv, kommer med spydige kommentarer. Og bare dager før hun fortalte meg det, hadde han prøvd seg på henne i søvne. Det kan ikke være normalt eller? Anonymkode: c25b6...9e1 Det som skiller kjærester fra å være venner er sex, vil ikke mannen min ha sex, og det ikke er sykdom i bildet, finner han meg ikke attraktiv lenger, da skal forholdet avsluttes. Anonymkode: 09d4c...923 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:59 #59 Skrevet mandag kl 15:59 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det som skiller kjærester fra å være venner er sex, vil ikke mannen min ha sex, og det ikke er sykdom i bildet, finner han meg ikke attraktiv lenger, da skal forholdet avsluttes. Anonymkode: 09d4c...923 Hva om dere har 2-3 barn sammen? Er du klar for å ikke se barna dine 50 % av tiden, og å bare feire annenhver julaften og 17. mai med dem? At de får en stemor som kanskje ikke liker dem, samt halvsøsken? To hjem med vidt forskjellige regler, og ikke minst å akseptere at forskning og statistikk tydelig viser at skilsmissebarn har mye høyere sannsynlighet for å utvikle psykiske lidelser som angst? Er ditt sexliv viktigere enn barnas helse og livskvalitet? Dette da forutsatt at du og din mann er venner som samarbeider godt, men hvor sexlysten er borte. Anonymkode: 3f1f0...514 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:08 #60 Skrevet mandag kl 16:08 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja jeg forstår jo veldig godt at han gjør det for å straffe meg. Jeg har hatt pliktsex med ham i godt over ti år og fullstendig rasert forholdet til min egen seksualitet i prosessen. Når barna flytter ut skal jeg flytte for meg selv. Gleder meg enormt til en ren og ryddig leilighet uten gamle urinrester under wc og ukesgamle matflekker på kjøkkendørene. Så får han får finne seg en annen hushjelp/vaskehjelp/koordinator/barnevakt. Kan tenke meg at damene vil stå i kø for en lett overvektig, skilt, tynnhåret 50-åring som sover i seigt sengetøy som ikke har vært skiftet på månedsvis. Anonymkode: 3f1f0...514 Hvilket eksempel er det du setter for barna? Ønsker du at barna dine skal gjøre det samme? Også ødelegger du deg selv i samme slengen? Kan ikke fatte og begripe hvordan du rettferdiggjør dette. Anonymkode: 4b76a...053 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå