AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:16 #1 Skrevet søndag kl 23:16 Det er ulike årsaker til at folk ikke har sex på lange tider. Sykdom, medisiner, behandling, smerter, fravær fra hverandre pga reise, graviditet/småbarnstilværelse, osv. Hvor lenge kan man forvente god tone paret i mellom? Hvor lenge kan det gå uten sex før det blir sure miner? Jeg kjenner flere par som ikke har hatt sex på flere år pga kreft, psykisk sykdom, små barn, osv. men likevel hatt ett fantastisk godt forhold og god tone. Kunne aldri tenke meg at de levde uten sex om jeg ikke ble fortalt det. Men så fikk jeg vite av en venninne før helgen, at hun og mannen ikke hadde hatt sex på noen uker, der han er sint og aggressiv, kommer med spydige kommentarer. Og bare dager før hun fortalte meg det, hadde han prøvd seg på henne i søvne. Det kan ikke være normalt eller? Anonymkode: c25b6...9e1 10
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:25 #2 Skrevet søndag kl 23:25 Hvis han blir sur fordi han ikke «får sex», respekterer han deg egentlig som sin partner? Er du en sexdukke? Ingen har rett på sex fra noen, ikke engang de vi har et forhold til. Det er nok mange menn som ser på kvinner som et objekt til å gi de sex. Sånn er det ikke. Anbefaler deg å teste det ut, så får du svaret fort Anonymkode: 4c876...a7e 25 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:28 #3 Skrevet søndag kl 23:28 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ulike årsaker til at folk ikke har sex på lange tider. Sykdom, medisiner, behandling, smerter, fravær fra hverandre pga reise, graviditet/småbarnstilværelse, osv. Hvor lenge kan man forvente god tone paret i mellom? Hvor lenge kan det gå uten sex før det blir sure miner? Jeg kjenner flere par som ikke har hatt sex på flere år pga kreft, psykisk sykdom, små barn, osv. men likevel hatt ett fantastisk godt forhold og god tone. Kunne aldri tenke meg at de levde uten sex om jeg ikke ble fortalt det. Men så fikk jeg vite av en venninne før helgen, at hun og mannen ikke hadde hatt sex på noen uker, der han er sint og aggressiv, kommer med spydige kommentarer. Og bare dager før hun fortalte meg det, hadde han prøvd seg på henne i søvne. Det kan ikke være normalt eller? Anonymkode: c25b6...9e1 Er sex en belønning for at partner skal behandle deg med respekt? Alle mennesker skal behandles med respekt uansett sex eller andre ting. Blir man ikke behandlet med respekt, så er forholdet så skadet at det er best å avslutte alt. Anonymkode: b8039...988 23 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:49 #4 Skrevet søndag kl 23:49 Hvorfor er småbarn alltid en grunn til lite sex?små barn er nå lette, de er i seng kl. 19, gi meg en tenåring der, de klarer seg uten, kjør på Anonymkode: 2568e...741 3 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:53 #5 Skrevet søndag kl 23:53 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er småbarn alltid en grunn til lite sex?små barn er nå lette, de er i seng kl. 19, gi meg en tenåring der, de klarer seg uten, kjør på Anonymkode: 2568e...741 Vi er forskjellig, men for mange er det en ny tilværelse med små barn og det tar på. Trenger ikke ha en grunn heller, å ikke ha lyst er en god nok grunn Anonymkode: 4c876...a7e 9 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl 00:05 #6 Skrevet mandag kl 00:05 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi er forskjellig, men for mange er det en ny tilværelse med små barn og det tar på. Trenger ikke ha en grunn heller, å ikke ha lyst er en god nok grunn Anonymkode: 4c876...a7e Uansett i foreldrelivet, det du har barn boende hjemme i opp mot 20 år, så er nok sex livet best den tiden ungene faktisk sover Anonymkode: 2568e...741 6
Supermerry Skrevet mandag kl 00:18 #7 Skrevet mandag kl 00:18 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvis han blir sur fordi han ikke «får sex», respekterer han deg egentlig som sin partner? Er du en sexdukke? Ingen har rett på sex fra noen, ikke engang de vi har et forhold til. Det er nok mange menn som ser på kvinner som et objekt til å gi de sex. Sånn er det ikke. Anbefaler deg å teste det ut, så får du svaret fort Anonymkode: 4c876...a7e Vi har alle vårt som vi er opptatt av. For noen - ofte menn - er én av disse tingene et seksuelt forhold. Hvis dette er veldig viktig - som andre ting er viktige i livet for andre mennesker - kan det være bedre å avslutte forholdet. Å ha "rett" på sex med noen har ingen, men alle har rett til å inngå eller avslutte forhold, etter hva som er viktig for dem. Som gammel feminist synes jeg iblant at kvinnekravene har gått altfor langt. Menn er ikke våre kjæledyr; de er mennesker med krav på samme autonomi og respekt for egen person som alle andre mennesker. Hvis en mann oppfatter sex som svært viktig i et forhold, og ikke får det, har han like stor rett som alle andre til å velge å gjøre noe annet, når forholdet gjør at han hele tiden savner noe som er viktig for ham. Kvinner forlater menn som ikke vil "snakke med dem": hvorfor skulle mennes behov for sex være annerledes? 8 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 01:04 #8 Skrevet mandag kl 01:04 Det hele kommer jo an på hvorfor de ikke har sex, og hva slags tone de har seg imellom. Selv synes jeg at å ikke ha sex på flere ÅR pga x grunn høres ut som et mareritt. Men ofte er det vel mer enn 1 grunn til tørken, og det spiller vel inn med de andre grunnene. Anonymkode: 63a29...4fc 2
Flintis Skrevet mandag kl 01:13 #9 Skrevet mandag kl 01:13 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ulike årsaker til at folk ikke har sex på lange tider. Sykdom, medisiner, behandling, smerter, fravær fra hverandre pga reise, graviditet/småbarnstilværelse, osv. Hvor lenge kan man forvente god tone paret i mellom? Hvor lenge kan det gå uten sex før det blir sure miner? Jeg kjenner flere par som ikke har hatt sex på flere år pga kreft, psykisk sykdom, små barn, osv. men likevel hatt ett fantastisk godt forhold og god tone. Kunne aldri tenke meg at de levde uten sex om jeg ikke ble fortalt det. Men så fikk jeg vite av en venninne før helgen, at hun og mannen ikke hadde hatt sex på noen uker, der han er sint og aggressiv, kommer med spydige kommentarer. Og bare dager før hun fortalte meg det, hadde han prøvd seg på henne i søvne. Det kan ikke være normalt eller? Anonymkode: c25b6...9e1 Når en er i et forhold så regner en vel med at partneren har lyst på sex med seg. En definisjon på et seksløst forhold er sex skjeldnere enn 10 ganger pr år. Har det gått en 4-5 uker nærmer en seg dette og lurer vel litt på forholdet. En bør selvfølgelig da prate om hvorfor det er sånn og hva som kan gjøres for å bedre dette og ha en god tone. Imidlertid er dette vanskelig, mange menn har ikke tilgang på sex uten å være i forhold og vil jo ikke ødelegge den tilgangen som er på sex med sin elskede. Samtidig kan kvinnen ha lyst, men ikke på mannen. Frustrasjon kan det skapes, men tonen bør være ærlig og god 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 03:33 #10 Skrevet mandag kl 03:33 Har man et sexløst forhold, bør det aksepteres at partner ønsker å åpne forholdet. Anonymkode: d8a00...a74 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:07 #11 Skrevet mandag kl 04:07 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ulike årsaker til at folk ikke har sex på lange tider. Sykdom, medisiner, behandling, smerter, fravær fra hverandre pga reise, graviditet/småbarnstilværelse, osv. Hvor lenge kan man forvente god tone paret i mellom? Hvor lenge kan det gå uten sex før det blir sure miner? Jeg kjenner flere par som ikke har hatt sex på flere år pga kreft, psykisk sykdom, små barn, osv. men likevel hatt ett fantastisk godt forhold og god tone. Kunne aldri tenke meg at de levde uten sex om jeg ikke ble fortalt det. Men så fikk jeg vite av en venninne før helgen, at hun og mannen ikke hadde hatt sex på noen uker, der han er sint og aggressiv, kommer med spydige kommentarer. Og bare dager før hun fortalte meg det, hadde han prøvd seg på henne i søvne. Det kan ikke være normalt eller? Anonymkode: c25b6...9e1 Nei dette er ikke normalt. Han prøver å voldta henne. Vi kan gå lenge mellom hver gang av forskjellige grunner, men ikke en eneste gang har han vist aggressive tendenser eller prøvd seg på meg i søvne. I går spurte jeg han hvor ofte han kunne tenke seg å ha sex og svaret var hver dag men at han skjønner at det er urealistisk. Anonymkode: 9458a...c56 6 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:42 #12 Skrevet mandag kl 04:42 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ulike årsaker til at folk ikke har sex på lange tider. Sykdom, medisiner, behandling, smerter, fravær fra hverandre pga reise, graviditet/småbarnstilværelse, osv. Hvor lenge kan man forvente god tone paret i mellom? Hvor lenge kan det gå uten sex før det blir sure miner? Jeg kjenner flere par som ikke har hatt sex på flere år pga kreft, psykisk sykdom, små barn, osv. men likevel hatt ett fantastisk godt forhold og god tone. Kunne aldri tenke meg at de levde uten sex om jeg ikke ble fortalt det. Men så fikk jeg vite av en venninne før helgen, at hun og mannen ikke hadde hatt sex på noen uker, der han er sint og aggressiv, kommer med spydige kommentarer. Og bare dager før hun fortalte meg det, hadde han prøvd seg på henne i søvne. Det kan ikke være normalt eller? Anonymkode: c25b6...9e1 Svaret er vel at det aldri er greit å bli "sur" på mangelen på sex. Selv gikk vi rundt 2,5 år uten sex/noe seksuelt da min kone var gravid med, samt fødte vårt siste barn. Hadde aldri noe sur tone mot henne Anonymkode: 7de54...681 2 1 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:52 #13 Skrevet mandag kl 04:52 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ulike årsaker til at folk ikke har sex på lange tider. Sykdom, medisiner, behandling, smerter, fravær fra hverandre pga reise, graviditet/småbarnstilværelse, osv. Hvor lenge kan man forvente god tone paret i mellom? Hvor lenge kan det gå uten sex før det blir sure miner? Anonymkode: c25b6...9e1 I overskriften spør du: Hvor lenge kan man forvente å bli behandlet ok av partner, selv om man ikke har hatt sex på lange tider? Svaret på det er selvsagt alltid. Blir man ikke behandlet ok, uansett av hvilken grunn, er det ikke et bra forhold å være i. I innlegget ditt spør du derimot om «god tone». Det kan vel være litt mer individuelt. Noen blir grinete av mangel på sex, og forstår ikke at de kan løse problemet selv og at de må ta ansvar for egne følelser. Man kan være grinete/påvirket og likevel behandle partner ok. Men gjør man det ikke, så igjen, er ikke forholdet noe å satse på. Anonymkode: 55437...f55 8 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:53 #14 Skrevet mandag kl 04:53 Hvis man ikke klarer å være ok mot partner er det på tide å slå opp. Anonymkode: e25a5...188 6 12
Hmmmmmm Skrevet mandag kl 05:06 #15 Skrevet mandag kl 05:06 Supermerry skrev (4 timer siden): Vi har alle vårt som vi er opptatt av. For noen - ofte menn - er én av disse tingene et seksuelt forhold. Hvis dette er veldig viktig - som andre ting er viktige i livet for andre mennesker - kan det være bedre å avslutte forholdet. Å ha "rett" på sex med noen har ingen, men alle har rett til å inngå eller avslutte forhold, etter hva som er viktig for dem. Som gammel feminist synes jeg iblant at kvinnekravene har gått altfor langt. Menn er ikke våre kjæledyr; de er mennesker med krav på samme autonomi og respekt for egen person som alle andre mennesker. Hvis en mann oppfatter sex som svært viktig i et forhold, og ikke får det, har han like stor rett som alle andre til å velge å gjøre noe annet, når forholdet gjør at han hele tiden savner noe som er viktig for ham. Kvinner forlater menn som ikke vil "snakke med dem": hvorfor skulle mennes behov for sex være annerledes? Hva er det du prater om? Menn har like rettigheter til å forlate det han ikke liker. Hva slags kvinnekrav bruker vi i denne settingen? 2 6
Hmmmmmm Skrevet mandag kl 05:12 #16 Skrevet mandag kl 05:12 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Svaret er vel at det aldri er greit å bli "sur" på mangelen på sex. Selv gikk vi rundt 2,5 år uten sex/noe seksuelt da min kone var gravid med, samt fødte vårt siste barn. Hadde aldri noe sur tone mot henne Anonymkode: 7de54...681 You Are like a breath of fresh air. 8
Kargo Skrevet mandag kl 06:42 #17 Skrevet mandag kl 06:42 Man skal selvfølgelig behandle hverandre bra, uansett. Hvis du nærmest voldtar partneren din for å ha sex er det en total mangel på respekt, men også hvis du velger bort sex bare for at du kan er det mangel på respekt. Du velger også bort sex for din partner, et valg som denne partneren ikke har vært med på å ta. Det er jo selvfølgelig mange årsaker til at noen ikke har sex, men hvis årsaken er at man ikke har sex "just for fun" så tenker jeg at det kanskje er på tide å komme seg ut av det forholdet. 1 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:13 #18 Skrevet mandag kl 08:13 Supermerry skrev (7 timer siden): Vi har alle vårt som vi er opptatt av. For noen - ofte menn - er én av disse tingene et seksuelt forhold. Hvis dette er veldig viktig - som andre ting er viktige i livet for andre mennesker - kan det være bedre å avslutte forholdet. Å ha "rett" på sex med noen har ingen, men alle har rett til å inngå eller avslutte forhold, etter hva som er viktig for dem. Som gammel feminist synes jeg iblant at kvinnekravene har gått altfor langt. Menn er ikke våre kjæledyr; de er mennesker med krav på samme autonomi og respekt for egen person som alle andre mennesker. Hvis en mann oppfatter sex som svært viktig i et forhold, og ikke får det, har han like stor rett som alle andre til å velge å gjøre noe annet, når forholdet gjør at han hele tiden savner noe som er viktig for ham. Kvinner forlater menn som ikke vil "snakke med dem": hvorfor skulle mennes behov for sex være annerledes? Menn må gjerne være opptatt av hva de vil, så lenge det ikke går utover respekten for meg/kvinner og min/vår autonomi. Tror de fleste har skjønt at menn fremdeles tenker på kvinner/forhold som en kilde til å få sex, men det er ikke det et forhold skal basere seg på. Der tror jeg menn og kvinner baserer forhold på svær ulike grunnlag. Helt enig, alle har rett til å inngå og avslutte et forhold om de ønsker det. Om menn avslutter et forhold pga mangel på sex, understreker det hele poenget mitt. Selv om noe er viktig for noen, betyr det ikke at man må innfri det og ha «pliktsex» med dem. Det er veldig dobbelt moralsk, menn ønsker sex, men på andre siden er det ofte slik at de ikke bidrar til trygghet og støtte i relasjonen. Det er jo mest sannsynlig noe menn gjør i forhold som gjør at sexlysten på den andre siden minker. Om de har så høy sexlyst og respekterer den de er sammen med, ordner de seg selv. Men det er jo fritt frem å gå også, men da var det vel ikke så bra i utgangspunktet. Sex er ikke alt i et forhold. Det er forskjell på sex og en som ikke klarer å opprettholde en relasjon på en ordentlig måte gjennom kommunikasjon. Anonymkode: 4c876...a7e 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:18 #19 Skrevet mandag kl 08:18 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har man et sexløst forhold, bør det aksepteres at partner ønsker å åpne forholdet. Anonymkode: d8a00...a74 Antar du er mann. Altså det er en helt syk verden vi lever i. Hvis man ikke føler for sex, så skal man ha et åpent forhold fordi han har så behov for sex. Mens på andre siden har hun i forholdet kanskje behov for støtte og trygghet i relasjonen, men som hun ikke får fordi han ikke føler for det. Som bidrar til mindre sexlyst og lysten på han. Så han skal få kaken og spise den også. Være i en trygg relasjon og pule på andre. Hvis folk tror det er normalt og går for denne type propaganda som er i samfunnet, så er det mangel på selvrespekt. Hvis menn hadde vært så «logiske vesner av natur» og så «redelige» hadde de gjort det som var roten til problemet. Dette minner mer om behov for kontroll Anonymkode: 4c876...a7e 1 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:25 #20 Skrevet mandag kl 08:25 Man skal behandle hverandre pent uansett. Men husk at det er noe som heter å være seksuelt frustrert. Sex er en naturlig drift som ligger i oss. I en familiesituasjon er det noen ganger vanskelig å få onanert også. Jeg er en godt voksen kvinne, som syns sex, kyss, klemmer og nærhet er viktig i et kjærlighetsforhold. Noen går over til å leve bare som venner, men da må jo det være ok for begge to. Man kan ikke forvente/kreve at f.eks en 40-åring skal leve uten resten av livet. Og husk at det er en kjennsgjerning at om sexlivet dabber av og forsvinner i løpet av en lang periode, så er det vanskelig å komme i gang igjen. Sikkert derfor vi som fikk barn på 90-tallet ble oppfordret til å komme i gang igjen innen et par mnd etter fødsel. Anonymkode: 5f559...d78 2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå