Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fant ut for ca 2-3 år siden at jeg har en tendens til å bli utrolig tørr på hender (oppå hånda liksom, ikke i håndflata) og i ansiktet enkelte steder. Da smørte jeg meg selvfølgelig, og jeg reagerte med masse sviende blemmer. Da fant jeg ut etterhvert at jeg ikke tåler alt mulig av kremer og slikt.

Jeg gikk på Apoteket og spurte om hjelp, og de kunne anbefale Locobase Repair. Den fungerte veldig fint i fjor, men i år er den ikke helt bra.. Pluss at den er jo så EKSTREMT feit! Føles nesten som jeg har smurt henda med smør.. Og i ansiktet.

En annen "problemstilling" er at jeg er jo tørr ellers på kroppen og, men LANGT ifra så tørr som på hendene og ansiktet (har sprekt på hendene). Og da har jeg en del spm.

1: Finnes det en annen god krem, som kanskje er litt naturlig (som man stort sett ikke skal reagere på) som ikke er altfor dyr for en student, når det gjelder ekstremt tørr hud?

2: Finnes det evnt en all-over krem, som jeg kan bruke på hele kroppen?

3: Noen forslag på en krem som man kan smøre inn kroppen med etter en dusj, uten at det tar evigheter før den tørker inn, og ikke er sånn sticky og kleberig ?

Jeg er HELT grønn på slike områder, og har vel igrunn aldri før i mitt liv smurt kroppen min regelmessig og er ikke noe flink til det. Men tenkte kanskje at det ville være litt lurt.

PS: Er ikke så sensitiv for kremer ellers på kroppen..

Takker for alle svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg bruker når jeg trenger det er jojobaoile, og Hampsalve fra Yaoh (den er ganske fet, men fungerer godt som en form for kur).

Men du sier det er hendene det går verst utover. Jobber du med vaskemidler, hansker el? Eller at du reagerer på håndsåpe?

Skrevet

Nei, jobber ikke akkurat med det. Jeg vasker meg jo med såpe etter hver gang jeg har vært på do da.. Og såper varierer det jo veldig i. Men har hatt en liten tendens til å reagerer litt på Lano, men ser ut til at det har gått over. Men prøver jo å ikke "overvaske" da...

Gjest gjest1
Skrevet

Når det gjelder ansiktet er jeg selv veldig fornøyd med Avene "rich hydrating cream" og rensemelken fra samme serie, jeg har også både tørr og sensitiv hud (skal ikke så mye til før jeg får utslett og rød hud) :)

Avene har masse gode produkter for sensitiv hud og fås kjøpt på apoteket.

(NB: jeg har bare brukt produktene noen få uker, så "testperioden" er ikke over, men det føles veldig bra :) )

Skrevet (endret)

Jeg har eksem på hendene, som bli verre hvis jeg ikke er nøye med å smøre meg. Etter mange år med testing har jeg funnet frem til en krem som fungerer veldig bra for meg, den heter Carbaderm og er fra apoteket. Uten parfyme, og med karbamid som visstnok skal være bra for tørr hud. Vet ikke om det er det som gjør det, men den funker ihvertfall bra! Trekker raskt inn også, så man slipper det belegget man får av Locobase (som jeg synes er helt forferdelig). I tillegg har jeg funnet ut at Dove håndsåpe eller lignende såper (de som skryter av å inneholde krem) funker best, de tørker ikke så veldig ut - Lano er ikke bra for mine hender. I ansiktet bruker jeg Delicate-serien fra Matis (jeg har tørr og sensitiv hud), og på kroppen bruker jeg Biotherms anti-drying body milk (den som lukter sitron). Har testet mange hudpleieserier og bodylotion'er også, og har kommet frem til at disse funker best for meg. Men det er selvsagt individuelt, og som sagt har jeg brukt lang tid på å finne frem til disse produktene. :)

Endret - et par trykkleifer.

Endret av itla
Skrevet

Takker for alle svar. Kanskje jeg bare egentlig burde gå innom en kosmetikkbutikk eller apoteket og spørre. Og fortelle mitt "problem" :P

Skrevet

Selv bruker jeg Clinique på hendene og mener denne er kjempe god. HAr også nemlig dette problemet med tørr hud oppå hendene.

Den kremen som kan brukes er jo den kjente blå kruken/boksen med nivea.. Den kan brukes på hender i ansikt og på kroppen, selv om jeg personlig ikke bruker den i ansiktet da...

Skrevet

Ja, den blå boksen har jeg brukt før. Men jeg lurer bare på om jeg kanskje reagererpå den seh. Jeg er så reddfor å prøve alt mulig og, for det var så innihel***** vondt når det først skjedde.. Men ja, kan jo prøve den blå boksen. Nå har jeg funnet en ACO for tørr hud da. Men den er litt gammel :S Skal kanskje kjøpe ny hvis jeg ikke finner noe annet. For den er jo fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...