Gå til innhold

Formatering og microsoft Worksuite

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å innstallere noe litt mer nytt en min w98.

Jeg har en targa pc og har fått lånt meg et innstallasjonsprogram for hewlett packard. Kan jeg bruke den?

Formatering snakker alle om....hvordan gjør jeg det? Er det noen steder på nett hvor dette er ENKELT forklart?

Jeg tror jeg har gjort det før( nei, har ikke peil) men da under veiledning fra support.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg sa tidligere..

Formatering=ren harddisk/partisjon.

IKKE formater PCen din hvis du ikke vet hva du gjør! :)

Da sitter du plutslig med en PC som du ikke får til å reparere selv. Det koster penger å levere inn for å få slikt fikset. :)

Jeg har en targa pc og har fått lånt meg et innstallasjonsprogram for hewlett packard. Kan jeg bruke den?

Er dette en CD som følger med en HP-PC?

Hvis du skal formatere PCen din, bør du ha en CD som følger med din PC. Ikke til en HP.

Enkel forklaring på det ovenfor:

En HP-CD "recovery cd" inneholder et "bilde" av innholdet som skal ligge på harddisken din. Den er ferdig installert med drivere (filer div. utstyr på PCen din trenger for å fungere) og programmer for denne spesielle typen PC.

Så hvis du da installerer windows på nytt med denne HP-CDen, vil PCen din får feil drivere! Det vil med andre ord si at PCen din ikke vil fungere slik den skal.

Det du trenger er en recovery CD som fulgte med DIN PC/ en fra en identisk PC, ELLER en WIN98/Win2000 CD med orginal programvare.

Hvis du skal installere Win2000 på maskina di, kan du velge å formatere harddisken din i installasjonsprogrammet til win2000. (Merk.. orginal CD)

Husk på at PCen din burde ha MINST 450MHz og 128MBRAM før du installerer win2000. Hvis du skal ha WinXP burde du ha mer ram enn 128MB og HELST en PC med 800MHz->

Dette for at PCen din kommer til å bli treg hvis du ikke har det.

Håper dette hjelper deg litt på vei! :)

Lykke til!

Skrevet

Søren plystre.....

Roper på datamannen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...