AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Dette har nok vært tatt opp x antall ganger her, men here goes... Jeg legger sjelden ut noe på sosiale medier (fb og Instagram). Hvis jeg gjør det er det noe spesielt, noe jeg virkelig er stolt av for eksempel. Jeg føler på litt skuffelse over at kjæresten ikke "liker" innlegg av meg. Grunnen til skuffelsen er vel egentlig sammensatt...Litt fordi han "liker "alle andres innlegg, og hjerter også (selv de som ikke nødvendigvis er så nærme han). Jeg har også hatt mange store belastninger i livet i senere tid, og jeg har mye sorg inni meg. Det gjør så vondt, jeg føler meg sorgfull når han "ignorerer" det. Og jeg skjemmes over å føle det slik. Jeg klarer bare ikke å rå over disse følelsene 😔 Jeg får sikkert mye tyn for dette, og det vanlige argumentet "det er jo bare some, livet er ikke på some "osv. Jeg vet selvsagt dette. Likevel er det sårt. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, kanskje bare få det ut... Kanskje bare få synspunkter... Det opptar tankene mine, og derfor ligger jeg søvløs nå😞 Anonymkode: 727b0...f5a 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni #2 Skrevet 2. juni Slutt å følg hverandre på sosiale medier. Det ikke noe poeng i følge hverandre på Instagram og lignende. Anonymkode: 1eb18...ac4
Hensatt Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni Hva sier han selv? For min del synes jeg vi omgås så mye i det daglige at jeg ikke ser poenget med å kommunisere i some i tillegg. Jeg mener some er for de man ikke omgås i det daglige.
AnonymBruker Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni Hensatt skrev (1 minutt siden): Hva sier han selv? For min del synes jeg vi omgås så mye i det daglige at jeg ikke ser poenget med å kommunisere i some i tillegg. Jeg mener some er for de man ikke omgås i det daglige. Ikke tatt det opp med han, synes jo egentlig det er flaut å føle det slik. Vi bor ikke sammen og ikke i samme by heller. Så vi ses ikke så veldig ofte, par ganger i måneden på det meste. Anonymkode: 727b0...f5a
Hensatt Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke tatt det opp med han, synes jo egentlig det er flaut å føle det slik. Vi bor ikke sammen og ikke i samme by heller. Så vi ses ikke så veldig ofte, par ganger i måneden på det meste. Anonymkode: 727b0...f5a Men kommuniserer dere på andre måter da? Kan jo også hende at han er redd for å bli beskylt for "snoking" om han skal gi tommel opp på dine innlegg. 1
Tradegy Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni (endret) Det er lett å forstå at dette treffer nå, spesielt når du har hatt det stritt ellers i livet. Når man står i sorg og belastning, blir man ekstra sårbar for små ting. Et "like" fra kjæresten kan plutselig få (overdrevent) stor betydning. Det handler om å føle seg sett. Når han liker alt mulig annet, føles det personlig og det gjør vondt. Dèt er en helt normal reaksjon. Samtidig: det er lurt å være bevisst på at dette fort kan vokse seg større i hodet enn det egentlig er. Mange bruker sosiale medier ubevisst, og han skjønner kanskje ikke at det han gjør (eller ikke gjør) tolkes så sterkt. Det betyr ikke at han bryr seg mindre om deg! Bare at han ikke forstår hvordan det oppleves fra din side. Hvis dette plager deg såpass at det holder deg våken, er det bedre å ta en kort og ærlig prat enn å la det bygge seg opp. Si det som det er; "Jeg vet det høres lite ut, men det går litt inn på meg at du sjeldent liker innleggene mine, men stadig liker alt annet." Kanskje du bare trenger å rydde det unna før det blir en stor greie. Noen ganger er det bare det som må til. Endret 2. juni av Tradegy 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni Om du veldig sjeldent legger ut noe, så kan det godt hende at han rett og slett ikke får opp dine innlegg i feeden sin. Og legger du veldig sjeldent ut noe er det liten vits i å sjekke profilen din for å se om du legger ut noe. Du får være så frempå at du faktisk sier ifra når du legger ut noe du er stolt over Ikke la algoritmer ødelegge forholdet, om ting ellers er bra. Anonymkode: 4513a...38f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #9 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ikke tatt det opp med han, synes jo egentlig det er flaut å føle det slik. Vi bor ikke sammen og ikke i samme by heller. Så vi ses ikke så veldig ofte, par ganger i måneden på det meste. Anonymkode: 727b0...f5a Nei da forstår jeg at det kan bli litt sårt for deg. Jeg er ikke så flink selv å trykke liker på det min mann legger ut. Men så bor vi sammen da. Selv så legger jeg ikke ut ting. Anonymkode: c643f...92b
AnonymBruker Skrevet 2. juni #10 Skrevet 2. juni Spør han rett ut hva som er greia Anonymkode: 01a5d...a59
BobTheNoob Skrevet 2. juni #11 Skrevet 2. juni Hvis dere er kjærester så er bud nr 1 at dere må klare å snakke sammen. Jeg synes generelt at sosial kode er svak på SoMe. Snakk med ham, du. Men ikke på en anklagende eller klagende måte. Bare en avklarende. Dette burde ikke bety all verden for noen av dere. Hvorfor gir folk ut hjerter på ting?? Det synes jeg er rart unntatt når det er en sak som virkelig tilsier det. Som hvis jeg legger ut et hyggelig bilde av kjæresten min og meg på en hyggelig tur. Så kan mine nærmeste feks svare med hjerte fordi de er glade i oss. Men når jeg legger ut en generell "Gratulerer med 17.mai" melding, og kvinner (eller menn) i min perifere omgangskrets svarer med hjerte på det, så virker det litt kleint. Av og til når folk legger ut ting som er litt alvorlig, er det litt vankelig å vite hva man skal respondere med. Men å la være å respondere er helt ok. Det er ikke en boikott. Det er bare.. ingenting... Det er mange bursdager jeg ikke skriver på. Ofte fordi jeg ikke var pålogget den dagen, eller rett og slett fordi jeg var opptatt av noe annet, og det er noe som skjer hele tiden. Det er ikke noe bevisst boikott av noen. Det er bare fordi jeg kan ikke være 100% på alt som foregår der. Derfor synes jeg det er farlig å tolke for mye av adferden til folk på sosiale medier. Det er ikke noen konsensus om hva som er normal oppførsel på disse plattformene. Folk gjør mye rart.
AnonymBruker Skrevet 2. juni #12 Skrevet 2. juni Kommunikasjon. Det går ikke an å bygge et liv med noen man ikke åpner seg opp for. Er det viktig for deg, så må du kommunisere det. Anonymkode: 3a8a7...d75 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #13 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kommunikasjon. Det går ikke an å bygge et liv med noen man ikke åpner seg opp for. Er det viktig for deg, så må du kommunisere det. Anonymkode: 3a8a7...d75 Jeg kommer ikke til å si noe. Jeg skammer meg over dette. Jeg synes det er trist og kanskje litt stakkarslig å ta på vei for en "like ". Likevel så sårer det. Jeg kommer til å la det passere, og håpe at den vonde følelsen forsvinner litt og litt. Det gjør den nok, men tar tid (blir påminnelse hver gang jeg ser navnet hans under andres innlegg). Og ja, han vet om det siste innlegget. Anonymkode: 727b0...f5a
AnonymBruker Skrevet 2. juni #14 Skrevet 2. juni Tradegy skrev (1 time siden): Det er lett å forstå at dette treffer nå, spesielt når du har hatt det stritt ellers i livet. Når man står i sorg og belastning, blir man ekstra sårbar for små ting. Et "like" fra kjæresten kan plutselig få (overdrevent) stor betydning. Det handler om å føle seg sett. Når han liker alt mulig annet, føles det personlig og det gjør vondt. Dèt er en helt normal reaksjon. Samtidig: det er lurt å være bevisst på at dette fort kan vokse seg større i hodet enn det egentlig er. Mange bruker sosiale medier ubevisst, og han skjønner kanskje ikke at det han gjør (eller ikke gjør) tolkes så sterkt. Det betyr ikke at han bryr seg mindre om deg! Bare at han ikke forstår hvordan det oppleves fra din side. Hvis dette plager deg såpass at det holder deg våken, er det bedre å ta en kort og ærlig prat enn å la det bygge seg opp. Si det som det er; "Jeg vet det høres lite ut, men det går litt inn på meg at du sjeldent liker innleggene mine, men stadig liker alt annet." Kanskje du bare trenger å rydde det unna før det blir en stor greie. Noen ganger er det bare det som må til. Dette var et veldig fint svar ❤️ Jeg tror du er inne på mye her som kan være riktig. Det å bli sett spesielt, det føler jeg veldig på. Samtidig er jeg jo fornuftig og ser hvor dumt det er å ligge våken på grunn av noe så lite som dette. Jeg blir som sagt aldri å klare ta det opp med han, jeg synes jo selv at bare tanken på det er fryktelig pinlig. Dette tør jeg kun å skrive (knapt), langt mindre si høyt. Anonymkode: 727b0...f5a
Tradegy Skrevet 2. juni #15 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette var et veldig fint svar ❤️ Jeg tror du er inne på mye her som kan være riktig. Det å bli sett spesielt, det føler jeg veldig på. Samtidig er jeg jo fornuftig og ser hvor dumt det er å ligge våken på grunn av noe så lite som dette. Jeg blir som sagt aldri å klare ta det opp med han, jeg synes jo selv at bare tanken på det er fryktelig pinlig. Dette tør jeg kun å skrive (knapt), langt mindre si høyt. Anonymkode: 727b0...f5a Skjønner at det føles kleint å si noe, men hvis det fortsetter å gnage, er det bedre å få det ut. Ingen kan lese tankene dine. Det handler ikke om å lage drama – bare å si noe lite før det blir stort. (Kommunikasjon er faktisk det som får forhold til å vare.) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå