AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Er så redd for å bli avvist hvis jeg sier at jeg er uføretrygdet. Hvor ærlig skal jeg være? Anonymkode: bad38...3b8 2
Mardina Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er så redd for å bli avvist hvis jeg sier at jeg er uføretrygdet. Hvor ærlig skal jeg være? Anonymkode: bad38...3b8 Hvorfor kan du ikke bare være ærlig? Det er da bedre det, enn å lyve 🤔 Jeg er alltid ærlig om at jeg er ufør. Om menn har har et problem med det, så er det jo deres problem og ikke mitt 😊 Dater nå selv en ufør mann og han sa det ganske fort 😊 Stortrives i hans selskap 🥰 Lykke til med datingen 😊 6 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni Jeg er alltid ærlig på det. Jeg eier det ved å svare «jeg jobber ikke lenger». Folk som dømmer det er ikke folk jeg vil tilbringe tid med. Anonymkode: cc764...8dc 9 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni Tenker det er best å være ærlig særlig hvis du ønsker et langvarig forhold. Anonymkode: 3646c...8be 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni Jeg svarer ofte at "jeg jobber ikke, men er utdannet xxx og xxx og jobbet med det i mange år før jeg ble syk". Noen spør hva som feiler meg, men de fleste spør da heller om jobben jeg før hadde istedenfor. Noen ganger sier jeg at jeg dessverre er uføretrygdet, men at jeg fremdeles har et håp om å komme meg tilbake i jobb, da jeg elsket jobben min da jeg jobbet som xxx. Du har to valg, Ts, enten fortsette å være redd for reaksjonene du kan få, eller du kan bestemme deg for å eie din egen historie og stå med rett rygg i den. De få som ev. kan komme til å avvise deg fordi du er uføretrygdet, det er uansett personer som du bør være glad for at du slipper å kaste bort tiden og energien din på. Det er mange nok som er oppegående nok, er både modne og kunnskapsrike nok til å vite at alle kan ende som uføretrygdet, at det ofte er tilfeldigheter som gjør om det blir dem eller ikke. Og de vil se deg for den du faktisk er, og sette pris på deg for den du er. Så stå med rak rygg inni deg, du har ingenting å skamme deg over! Og om noen skulle avvise deg pga. uføretrygden, så er de uansett personer som ikke er bra for deg, selv om du kanskje en liten stund trodde de kanskje var det. Anonymkode: 508bb...281 7 4 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni Er dønn ærlig jeg. Jeg ble syk med kronisk utmattelse da jeg ble gravid. Fikk så en unge med spesielle behov. Null restevne til jobb per i dag. Ikke blitt møtt med annet enn resoeuog forståelse. Datet både direktør, lege, psykolog, pilot på datingapp(var åpen om alt i chat før kaffe date). Det ble ikke mer med overnevnte da jeg ikke kjente på rett kjemi. Møtte så en IT fyr som nå er min forlovede. Så å introdusere meg som ufør alenemor 40 årene med glimt i øyet har aldri vært en hindring. Men så har jeg aldri heller skammet meg for det. Går tak rygget og har godt selvbilde, høy selvtillit og er trygg i meg selv. Anonymkode: 0ead0...709 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er så redd for å bli avvist hvis jeg sier at jeg er uføretrygdet. Hvor ærlig skal jeg være? Anonymkode: bad38...3b8 Synes du skal være dønn ærlig. Ærlighet varer lengst i det lange løp. Jeg er ærlig selv om det ikke gagner meg selv, for det synes jeg andre mennesker rundt meg fortjener. Lukkede mennesker gjør meg veldig skeptisk. Det klarer jeg nesten ikke å forholde meg til. Da er det faktisk bedre å bli avvist først som sist tenker jeg. Ser ikke nødvendigvis det som noe negativt. Å passe sammen med tanke på verdisyn er viktig. Anonymkode: 7dbcd...a8b 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er så redd for å bli avvist hvis jeg sier at jeg er uføretrygdet. Hvor ærlig skal jeg være? Anonymkode: bad38...3b8 Du skal være ærlig selvfølgelig, det er et ganske stort tillitsbrudd hvis det kommer frem senere i en relasjon at du har løyet. Anonymkode: 29872...b8b 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #9 Skrevet 2. juni Hvis noen spør hva du jobber med, kan du svare: Jeg jobber ikke for øyeblikket pga sykdom, men jeg er utdannet sykepleier/frisør/mekaniker/ something og var bl.a. ansatt der og der i mange år. Det var en spennende arbeidsplass hvor jeg jobbet mye med det og det osv". Fokuser på at du har utdanning/erfaring/interesser. Og så er folk forhåpentligvis ikke så uoppdragne at de spør nærmere om sykdommen din, men i stedet fokuserer på det du forteller og stiller spørsmål om det i stedet. Du har ingenting å skamme deg over! Skjønner godt at det kan være slitsomt å skulle forklare alt mulig for folk og at det kan være fint å ha en strategi. Anonymkode: e0f79...1e2 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni #10 Skrevet 2. juni Hvordan tenker du at det skal fungere hvis du lyver? Den andre vil jo finne det ut etter ganske kort tid uansett, og da i tilleg finne ut at du har lyvd om det. Blir jo noe catfishing opplegg over hele greiene. Anonymkode: f4465...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #11 Skrevet 2. juni Vær ærlig og finn likesinnet. Anonymkode: 8d91f...b47 1
AprilLudgate Skrevet 2. juni #12 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vær ærlig og finn likesinnet. Anonymkode: 8d91f...b47 Å være langtidssyk er ikke noe man ER som menneske i form av å ha noe til felles verdimessig eller mtp kjemi. Men ja: vær ærlig. »Ble såpass syk at jeg ikke kan jobbe, men jeg er utdannwt som/gjorde slik og sånn». Man må regne med at endel endrer syn på en, men det kan man ikke forholde seg til. Folk kan reagere og anta en masde om du var tjukk, hadde brun hud, feil yrke osv. Let the trash take itself out 🚮 4
Tradegy Skrevet 2. juni #13 Skrevet 2. juni (endret) "Jeg har utdanning/erfaring innen *******. Er ufør, men har ****** som interesse. ". Ikke komplisèr det. Endret 2. juni av Tradegy 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #14 Skrevet 2. juni Er jo ikke noe poeng å lyve om det. Si det som det er, at du ikke jobber lengre pga helsen, men at du er utdannet xxx, og jobbet som det tidligere. Eller at du har en medfødt sykdom eller hva enn, dersom du var for syk til å ta utdanning/aldri har vært i arbeidslivet. Anonymkode: f0f76...9d1 1
Majer Skrevet 2. juni #15 Skrevet 2. juni Jeg hadde ikke tenkt noe nevneverdig over det. De som gjør det er jo gjerne litt korte mentalt? Tror jeg bare hadde sagt det, men spørs vel hvem man møter
AnonymBruker Skrevet 2. juni #16 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er så redd for å bli avvist hvis jeg sier at jeg er uføretrygdet. Hvor ærlig skal jeg være? Anonymkode: bad38...3b8 Hjemmeværende. Eller du jobber ikke akkurat nå. Hvilken sammenheng kommer spørsmålene? Anonymkode: c930c...ad0
AnonymBruker Skrevet 2. juni #17 Skrevet 2. juni Jeg svarer alltid «er dessverre uføretrygdet» Anonymkode: 88fa5...8ce 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni #18 Skrevet 2. juni Det er en grei måte å luke ut folk på. Hvis noen avviser deg fordi du er ufør, så er det bedre å vite det før enn senere. 🙂👍 Anonymkode: 8b5dc...b6c 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #19 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er så redd for å bli avvist hvis jeg sier at jeg er uføretrygdet. Hvor ærlig skal jeg være? Anonymkode: bad38...3b8 100% ærlig. Anonymkode: f1e55...d6d 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni #20 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er så redd for å bli avvist hvis jeg sier at jeg er uføretrygdet. Hvor ærlig skal jeg være? Anonymkode: bad38...3b8 Det er ikke noe bedre å risikere avvisninger når det kommer fram senere. Anonymkode: 6900d...f53 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå