AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Ungdommen (begynner i 8. til høsten) og vi foreldre er mildt sagt uenig om hva som er passende leggetid for kommende 8. klassinger, så er interessert i å høre praksis i andre hjem. I følge ungdommen legger alle andre seg veldig mye senere, så ønsker å sjekke om det er hold i den påstanden. Anonymkode: d2af5...8ca
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Åttendeklassingene her er tretten. Den ene er ekstremt A-menneske og legger seg 21, tvillingen jages i seng rundt 22 på hverdager. Anonymkode: c6ab3...a68 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #4 Skrevet 1. juni Min som akkurat er fylt 13 legger seg senest 22 i hverdagen. Anonymkode: d975e...194 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #5 Skrevet 1. juni Vår jente på snart 13 legger seg rundt 20.30. Hun er veldig glad i å lese så kan godt ligge en nærmere en time å lese etter at hun har lagt seg, men kan også like gjerne sovne med én gang. Anonymkode: 1d9dc...8a6 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #6 Skrevet 1. juni Snart 8. klassing. Målet er at lyses skal slokkes og skal prøve å sove kl. 22, men blir ofte 22.30 eller 23. Må opp kl. 6, trenger søvnen. Anonymkode: 38df6...11f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #7 Skrevet 1. juni 22 på hverdager, 22:30 i helger (ikke så mye senere enn hverdager ettersom han er dårlig på å snu døgnet tilbake på kort tid). I ferier sklir det gjerne ut mer. Anonymkode: e7746...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #8 Skrevet 1. juni Da min var 13 var han i seng til 21:30 på hverdagene, nå er han straks 15 og er i seng til 22:00 på hverdager. Han klager heldigvis ikke på tiden, og vi har fått høre av lærerne at han har en fornuftig leggetid, og at han er en av de få elevene som faktisk er opplagt når han kommer på skolen. Anonymkode: 7ec04...ee2 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #9 Skrevet 1. juni 23. Ville blitt bekymret hvis en av de følte behov for 10 timer søvn hver dag. Anonymkode: 830a7...f77 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #10 Skrevet 1. juni Akkurat fått 7.kl I seng, sliter på søndager da hun ikke står opp like tidlig som i ukedagene. På hverdager skal hun være i seng senest kl 22. Hun har i perioder slitt med å sovne, så da har klokka blitt nærmere 2330 før hun har sovnet, men stort sett virker det som hun sovner fort. Anonymkode: 016d7...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #11 Skrevet 1. juni Har en 13åring her og, og det er mildt sagt krangling om leggetid her og. Pluss at pappaen er fæl til å la han være oppe for å slippe krangling og det er så gøy å ha han våken å se fotball og serier med han. Jeg vil at han skal legge seg tidlig og få nok søvn... 🤯 Syns han skal være i seng til 2130. Blir ofte ikke før 2300 når han er hos pappaen. Det ender med en utslitt gutt. Det er jo en annen sak, men godt å få klagd litt. Her er 2130 passe tidspunkt. Da får han sove en del timer før han må opp 0630. Anonymkode: 6e985...703 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #12 Skrevet 1. juni De er i seng 2100. Da kan de lese til de sovner eller gjøre noe annet stille på soverommet. Får ikke ha mobil. Jeg legger meg like tidlig siden jeg må opp 0400. De klager ikke selv om vennene legger seg seinere. Anonymkode: fe419...aec 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #13 Skrevet 1. juni 21 de dagene uten trening og 22 de to dagene hun trener. Hun trenger absolutt søvnen. Mobilen legges i stua Anonymkode: 0cbf4...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #14 Skrevet 1. juni Kl 2130 + han er en halvtime på mobilen før han sovner Funker veldig bra Anonymkode: 45916...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #15 Skrevet 1. juni 13-åringen her pusser tenner 22 hverdager og 2230 i helgen. Sovner oftest ila en halvtime etter det. Våkner av seg selv og står opp i 07 tiden skoledager, fridager prøver han å sovne igjen men står veldig sjelden opp noe senere enn 08. Strekker leggetiden iblant i helgene hvis det skjer noe spesielt, f.eks var vi nylig på konsert og ikke hjemme før 01-tiden, og en annen dag var han med kompiser som fikk være ute til 23 og da fikk han lov også. Men minst mulig unntak. Anonymkode: eaf37...a84 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni Det er jo individuelt. Men her lærte vi en tommelfinger regel som vi har brukt. Det er at de legger seg 19:00-19:30 i 1 og 2 klasse, og etter det får de være oppe en halvtime lenger for hvert år de fyller. Anonymkode: ea7c3...e37
AnonymBruker Skrevet 2. juni #18 Skrevet 2. juni Innen kl 22 i hverdagen. I helgene har han ikke noe klokkeslett. står opp ca 7:20. AnonymBruker skrev (9 timer siden): 23. Ville blitt bekymret hvis en av de følte behov for 10 timer søvn hver dag. Anonymkode: 830a7...f77 Med tanke på at ungdommer i vekst trenger mer søvn enn voksne, og det er anbefalt mellom 8-11 timer søvn, så er det nok ikke så veldig bekymringsverdig med 10timer søvn. Ungdom i dag får generelt alt for lite søvn, det merker lærerne i skolen hver eneste dag. Anonymkode: b2b49...b41 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni #19 Skrevet 2. juni Vi har en som snart fyller 13. Til nå har han hatt 21 som klokkeslett for tannpuss og gå på rommet, også får han høre på musikk i sengen til 22. Har med foreldrekontrollen gjort sånn at han ikke kan bruke andre apper. Usikker på om det blir endring med det første, det fungerer greit enn så lenge. Anonymkode: 45970...da9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #20 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi har en som snart fyller 13. Til nå har han hatt 21 som klokkeslett for tannpuss og gå på rommet, også får han høre på musikk i sengen til 22. Har med foreldrekontrollen gjort sånn at han ikke kan bruke andre apper. Usikker på om det blir endring med det første, det fungerer greit enn så lenge. Anonymkode: 45970...da9 Et lite tips: Om du har iPhone, så fant hvertfall jeg ut mine kan endre det i innstillinger. De går bare inn og endrer innstillingen på klokken. Så omgår de den foreldrekontrollen for når de ikke har skjermtid. Så nå er det telefonen på kjøkkenbenken som gjelder her hjemme Anonymkode: b2b49...b41 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå