Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen vet om man kan kjøpe del underste delen til ei kontinentalseng? Vi har ganske gode madrassen(2x75cm)og tykk overmadrass (hel) og hadde egentlig ikke tenkt å bytte ennå... Har ikke lyst å kjøpe ei ny seng i utg.p. men hadde lyst på en slags kontinental seng. Eller kanskje det egentlig er rammemadrass-seng jeg mener ... er litt usikker på hva som er hva!

Noen som har et godt tips til hvordan jeg kan bruke mine to madrasser og gode overmadrass nå som senga gikk fløyten.. (ja, det er ikke vits i å reparere) :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å komme med en liten kommentar, men jag lar være... :sjarmor:

Skrevet
Nå fikk jeg lyst til å komme med en liten kommentar, men jag lar være... :sjarmor:

Senga er gammel nå, og tørr furu... Det er lenge siden :bryllup: .. og vi har blitt tyngre.. :kjempesinna:

Så du får bare droppe kommentarene om :humpe: men jeg ble litt sånn :hakeslepp:

Så sånn var den historen :smoke:

Men gode forslag da?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Skulle bare tulle litt, da. Men kan du ikke kontakte en møbelbutikk og høre?

Skrevet

Kan ikke si annet enn at jeg føler med deg!

Det samme skjedde her for en måneds tid siden, men hos oss var det bare "midstolpen" som sengebunnene hviler på som knakk så det var enkelt å reparere.

Men man kan si jeg våknet med et brak når bunnen plutselig knakk og vi havnet i en haug midt på...

Skrevet
Senga er gammel nå, og tørr furu...  Det er lenge siden :bryllup: .. og vi har blitt tyngre.. :kjempesinna:

Så du får bare droppe kommentarene om :humpe:  men jeg ble litt sånn :hakeslepp:

:ler:

Flott innlegg! :tommel:

Skrevet

Ja, la de ansatte i møbelbutikken få seg en god latter de og ;)

Ikke at jeg skal si noe, har opplevd det samme selv og da ble det brukt en stabel med bøker til å støtte opp den bjelken som knakk. Ikke akkurat noen varig løsning, men. .

Skrevet

Hihi, flytte bøkene fra bokhylla til under senga var ikke noen løsning for oss, vi kjøpte rett og slett bare en ny planke på Byggmakker og kjøpte to nye tykkere "støttestolper" som vi skurdde fast under. Nå er senga god som gull :)

Skrevet
Senga er gammel nå, og tørr furu...  Det er lenge siden :bryllup: .. og vi har blitt tyngre.. :kjempesinna:

Så du får bare droppe kommentarene om :humpe:  men jeg ble litt sånn :hakeslepp:

Men gode forslag da?

Bellatrix, jeg skjønte at du tulla altså. Ble ikke :hakeslepp: av deg altså, men da det skjedde...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Bellatrix, jeg skjønte at du tulla altså. Ble ikke :hakeslepp: av deg altså, men da det skjedde...

He-he. Jeg bare lurte på om det lå til familien...

Skrevet
Hihi, flytte bøkene fra bokhylla til under senga var ikke noen løsning for oss, vi kjøpte rett og slett bare en ny planke på Byggmakker og kjøpte to nye tykkere "støttestolper" som vi skurdde fast under. Nå er senga god som gull :)

DET har vi gjort for 3 år siden...... Neida, d var "sidevangen" eller hva det når heter som deltes på langs... ikke den lista som holder sengebunnen engang! Men selve langsida på senga som deltes... Til vårt forsvar kan jeg si at det var to store fliser som den sprakk over, og i tillegg var lista forsterket med noen ekstra skruer som liksom var med på å dele hele planken i to... Men uansett er det :rodme:

Skrevet

Hihi...

Kanskje det er på tide med en ny seng da?

Eller rett og slett ha madrassene rett på gulvet *ler*

Vi hadde det noen uker før mannen fikk somla seg til å få på plass de nye delene... Da sov vi trygt og godt, med "sengehest" rundt hele. Ingen fare for å rulle ut av senga nei *ler*

Skrevet
Hihi...

Kanskje det er på tide med en ny seng da?

Eller rett og slett ha madrassene rett på gulvet *ler*

Vi hadde det noen uker før mannen fikk somla seg til å få på plass de nye delene... Da sov vi trygt og godt, med "sengehest" rundt hele. Ingen fare for å rulle ut av senga nei *ler*

Ja, mulig det blir seng... vi får se. tenkte bare å høre litt på ekspertpanelet her på kg om noen har noen gode ideer... Vi ligger også på golvet nå, og det går riktig så fint :sove:

Gjest gjest1
Skrevet

Vi også måtte bytte ut underdelen fordi den ble ødelagt. Da kjøpte vi bare ei seng vi, som vi putta madrassene oppi innkludert overmadrassen. Trenger ikke å bli så dyrt det da. Vi kjøpte ei som kostet ca 2000 kr, men du får det ned under tusenlappen.

Synes det er en bedre løsning enn å gå til nyanskaffelse av ei kontinentalseng i alle fall. Tror i grunn ikke de selger deler til slike typer senger..... Det gjorde de ikke til vår i alle fall.

Jeg er tusen ganger mer fornøyd nå, med ei skikkelig seng, enn med den kontinentalsengen vi hadde. :)

Skrevet

Om det er en kontinental seng dere har skal det være mulig å kjøpe ny underdel om det er ramma som madrassen står på du mener.

Hør med en forhandler av det merket du har.

Helt vanlig sak. Var borti flere slike når jeg var møbelselger.

Gjest Gjest
Skrevet

Sengen min brøt også sammen da vi hadde heftig og rå sex oppi den, men dette er ikke noe å skjemmes over. Var sikkert deilig helt til den knakk iallefall. Kjøp ei jernseng, da tåler den en skikkelig trykk, og dere får gjort dere helt ferdige, uten å fulleføre nede på gulvet.

Skrevet

Jeg ler ikke av dere, men du verden som jeg lo da min kjære og jeg gikk i gulvet med et brak på hytta hos moder'n og fader'n i sommer :grine2: . Heldigvis var ikke årsaken overdreven :humpe:, for moder'n, som sov i rommet ved siden av kom jo løpende og lurte på hva som foregikk. Dagen etter skrudde min kjære senga sammen igjen ved hjelp av en tykk planke og noen digre skruer. Resultatet var at senga ble så stiv at de måtte kjøpe nye madrasser :ler: ...

For å komme til saken, så vil jeg også foreslå at dere legger de gjenværende madrassene opp i en vanlig sengestamme.

Gjest gjesta
Skrevet

Bra overskrift.

*tuslerlattermildtut*

Gjest gjest1
Skrevet

Er madrassene dine rammemadrasser? I såfall bør du snu dem og se om du kan feste bein under disse. Sånne bein får du kjøpt på vanlig møbebutikker, bare sjekk at du får en type som passer til senga. Ellers kan du tusle på IKEA og kjøpe en enkel rammemadrass og bruke som underlag for de madrassene du allerede har! Eller ganske enkelt en ny sengestamme.

Skrevet

Er madrassene dine rammemadrasser? I såfall bør du snu dem og se om du kan feste bein under disse. Sånne bein får du kjøpt på vanlig møbebutikker, bare sjekk at du får en type som passer til senga. Ellers kan du tusle på IKEA og kjøpe en enkel rammemadrass og bruke som underlag for de madrassene du allerede har! Eller ganske enkelt en ny sengestamme.

Det er vanlige fjærmadrasser vi har, enkle, men med dobbel overmadrass. Det var det jeg lurte på! Om det er greit å ha rammemadrass under dette, og om man får bare en slik løs underdel. Har forsåvidt ramlet ned på ny dobbeltseng, men har ikke funnet rette senga ennå. Det er desverre for laaaaaangt til Ikea...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...