Gå til innhold

mitt i salg av bolig

Anbefalte innlegg

Gjest judith
Skrevet

Er midt i salg av min lille leilighet og så kommer sentralbanksjefen og setter opp renten igjen med 0,25 :grine:

bremser ikke dette salget inntil kjøperne har glemt det (om et par uker)

eller er det noen som kjapper seg for å kjøpe leilighet før renten stiger mer??

noen som har erfaringer, synspunkter???

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det tar ei stund før renteøkningen får virkning, så jeg vil tro at mange rasker på. Men jeg tror det kan slå begge veier.

Gjest Gjest
Skrevet

For det første så er renteøkningen sett i et historisk perspektiv, veldig liten og ubetydelig (i jappetiden var den oppe i 16 %, til sammenligning).

For det andre: Ingen grunn til hverken panikk eller syting. Folk kjøper hus selv om renta såvidt har begynt å stige.

Gjest Gjest
Skrevet

Økning i renten har vært varslet i lang tid. Bare de som kun leser Donald vil bli overrasket over renteøkning nå, så vil tro kjøperinteressen blir den samme. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjøpte leilighet rett etter siste renteøkning. Man vet jo at renta går opp på sikt uansett ... Folk må ha et sted å bo og alle vet at renta er LITT på vei oppover. Når de ikke spår mer økning en opp til 5 prosent innen 2009 eller når det var blir det alt for fjernt og dessuten ikke nok til at de aller fleste vil la seg hemme av det. Burde ikke være noe problem, spør du meg :-)

Skrevet

Tror nokk det kan gå begge veier...

Mange er veldig opptatt av å binde renta, så de vil nokk heller handle raskt

lykke til..

Skrevet

Folk må jo ha et sted å bo uansett hva renta er. Og de vet jo at renta ikke går ned igjen om noen uker, så jeg tror ikke det har noe å si.

Gjest Gjest
Skrevet
Tror nokk det kan gå begge veier...

Mange er veldig opptatt av å binde renta, så de vil nokk heller handle raskt

lykke til..

Veldig få i Norge bilnder renta i forhold til i andre land, slik som feks Sverige. Og historien har jo vist at det på sikt ikke lønner seg å binde renta, men man får en forutsigbarhet som man betaler litt for.

Renteøkningen har vært varslet så lenge nå at ingen bør bli overrasket. Tviler på at denne renteøkningen har noe å si for ditt boligsalg nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...