Gjest Ikke legget inn akkurat nå... Skrevet 16. mars 2006 #1 Skrevet 16. mars 2006 Saken har seg slik: Jeg har vært sammen med kjæresten i over ett år nå. Mesteparten av tiden har han bodd hos meg, fordi han bor litt langt unna hos foreldrene sine. Han har nettopp fått seg jobb, og har en brukbar inntekt for første gang siden vi ble sammen. Jeg er student, og bor sammen med tre venninner. Igår spurte jeg om han kunne betale halvparten av leia der jeg/vi bor nå. Da ble han litt rar, og sa at det passet litt dårlig å komme med det nå osv. Men at han skulle betale. Dagen før bestilte han pc utstyr til ca 6000 for seg selv. Nå skal det sies at for noen uker siden sa han at han skulle dele leien med meg, men jeg sa at han ikke trengte det. Men akkurat nå har jeg det trangt økonomisk, og derfor ba jeg han om dette... Idag ringte han og vi var kjempe sur på hverandre. Han ba om unskyldning over melding igår, men jeg ble kjempe lei meg og er det det ennå. Han sa at dette her var ikke noe big deal, og at jeg hadde gjort det til en kjempe sak. Vi sa masse annet, men det endte med at han sa at jeg burde roe meg ned og være litt mer ydmyk. Da ble jeg sinna i tillegg, og jeg bare ønsket han lykke til og la på. Sett ut fra et nøytralt grunnlag, er det noe vits å være sammen med en som er sånn? Jeg har prøvd å være mest mulig saklig, og ikke være subjektiv her, for å få best mulig synspunk fra dere. Det er bare rot i hodet mitt nå, er det noen som har gode råd?? Jeg er utrolig glad i denne fyr'n og gjør hva som helst for han. Men nå føler jeg han har krenket meg, selv om jeg har stilt opp så mye for han ... Og får dette her tilbake. Hvordan hadde dere reagert? På forhånd takk!
Gjest camillo Skrevet 16. mars 2006 #2 Skrevet 16. mars 2006 Grunnen til at han reagerte var kanskje nettopp det at du tidligere hadde sagt at det ikke var nødvendig, han bestilte seg dyrt PC-utstyr, og dagen etterpå hadde du skiftet mening? Jeg skjønner godt at du vil at han skal betale for seg, men dette var det første jeg tenkte på som årsaken til reaksjonen hans.
Nella Skrevet 16. mars 2006 #3 Skrevet 16. mars 2006 Han sa tidligere at han skulle betale, og du sier han ikke trenger. Så da har han ekstra kroner til overs og bruker på seg selv. Dagen etter en sånn investering spør du om hjelp og har tidligere sagt du ikke trenger (mener det er riktig at han betaler altså), skjønner at han blir litt overrasket da og ikke hadde det i planene. Så tenker han litt, ber om unnskyldning og så ender det med at du ønsker lykke til og legger på. Er nok enig med kjæresten din, virker som du har gjort det til en big deal og kan ikke se at det er noen som helst grunn til å dumpe noen. Jeg ville ikke lagd så mye greier ut av det, men godtatt unnskyldning og blitt glad for hjelp med leie.
Gjest Ester Skrevet 16. mars 2006 #4 Skrevet 16. mars 2006 Tror du må lære deg å bli ferdig med ting. Han har jo sagt unnskyld.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #5 Skrevet 16. mars 2006 Snakket med han nå, etter å ha lest svar herfra. Skjønner at jeg har overreagert. Sa til han at jeg reagerte litt feil, og han sa at han burde betalt halve leia uansett sånn at jeg slapp å be han om det. Jeg sa at han ikke skulle betale noe for en stund siden, ikke igår. Men uansett, innser nok at jeg har overreagert litt. Jeg bare følte at han tenkte mer på seg selv og bare seg selv. Tusen takk for gode råd... Kjempe koselig å ha et sånt sted som det her å gå til, så slipper man å ringe hjem til mamma hvergang man føler seg nedfor. Ikke at jeg pleier å gjøre det, men... Igjen, tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå