AnonymBruker Skrevet 1. juni #1 Skrevet 1. juni Hei! Jeg har en veldig fersk baby som tidvis gråter utrøstelig. Hun er 5 uker gammel. Vi mistenker at hun kanskje har kolikk og lurer på hvordan vi bør gripe det an. Vi lurer på om vi skal leie/kjøpe en moonboon, men dette er jo dyrt. Fungerer det? Roer kolikk-babyer seg i den? Kan noen som har opplevd denne som en redning beskrive hvordan ting var før/etter? Anonymkode: 2438b...86d
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni Det var noe av det eneste som hjalp vår kolikk baby med å sovne. Jeg tror at siden den går opp og ned så får det lettet litt på trykket i magen, hvis baby for eksempel sliter med magevondt. Vi brukte den hver dag til alle dupper frem til 4 måned. Anonymkode: 0c3fb...c1f
AnonymBruker Skrevet 1. juni #3 Skrevet 1. juni Ja min gråt og gråt og gråt. Den dagen vi fikk den i hus og jeg satt den opp var intet unntak, og i det sekundet jeg la han oppi og startet den så ble det helt stille. Anonymkode: eb61c...dff
AnonymBruker Skrevet 2. juni #4 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja min gråt og gråt og gråt. Den dagen vi fikk den i hus og jeg satt den opp var intet unntak, og i det sekundet jeg la han oppi og startet den så ble det helt stille. Anonymkode: eb61c...dff Det må jo ha vært en helt sinnsyk opplevelse.... Anonymkode: 2438b...86d
AnonymBruker Skrevet 2. juni #5 Skrevet 2. juni Vi gikk til kiropraktoren med vår kolikkbaby. Mye stivhet i nakken Anonymkode: 40e3b...b3e
AnonymBruker Skrevet 2. juni #6 Skrevet 2. juni Moonboon har ikke funket på noen av mine babyer, så anbefaler å leie først og prøve! Anonymkode: 561ec...23e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni Har dere snakket med helsestasjonen om gråtingen? Vår begynte å gråte da hun var 1-2 uker gammel, og vi trodde det var kveldsuro, men det var ustanselig gråt fra 15-21 hver kveld. Hun sovnet av utmattelse innimellom, men våknet fort og fortsatte. Viste seg at hun hadde problemer med nakken. Hun likte ikke å bli bysset, likte ikke å ligge på rygg, bæresele var uaktuelt fordi hun forsøkte å strekke seg bakover som en banan mens hun gråt. Vi vurderte moonboon, men det ble aldri til at vi gjorde det, og siden vår periode var så kort så er jeg glad vi ikke gjorde det. Min roet seg i bil. Hatet å bli satt i bilstolen, men den gjorde jo at hun satt mer korrekt med tanke på nakken, og når bilen begynte å rulle så var hun borte. Vi kjørte masse etter at storesøster var lagt, for da fikk den andre helt fred til å hente seg inn😅 På helsestasjonen fikk vi hjelp av fysio og manuellterapeut, og når vi ble bevisste på det så gikk det seg til, men hun rakk å bli 10-12 uker før det ga seg helt. Hun er 2 nå, og har bare vært blid og god siden da, så det er lys i enden av tunellen. Det føles bare sååå langt frem når det står på. Jeg ville snakket med helsestasjonen, og kanskje vurdert å leie en moonboon en helg for å teste? Da vi så på det var det mange som leide den ut hvert fall, og det kan jo være kjekt før et evt. bomkjøp. Anonymkode: 76adc...1e7
AnonymBruker Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni Vi valgte å leie, men det var ingen magisk løsning for oss, dessverre. Sånn sett glad for at vi leide i stedet for å kjøpe. Leide den i to uker for å gi det en ordentlig sjanse. Anonymkode: deee7...a8e
AnonymBruker Skrevet 2. juni #9 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det må jo ha vært en helt sinnsyk opplevelse.... Anonymkode: 2438b...86d Ja. Det fungerte i 2 mnd, så det var fantastisk. Nå sover han greit ute i vogna som regel. Anonymkode: eb61c...dff
AnonymBruker Skrevet 2. juni #10 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Moonboon har ikke funket på noen av mine babyer, så anbefaler å leie først og prøve! Anonymkode: 561ec...23e Noe annet som fungerte for dere? Eller stod dere bare i det? Anonymkode: 2438b...86d
AnonymBruker Skrevet 2. juni #11 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Noe annet som fungerte for dere? Eller stod dere bare i det? Anonymkode: 2438b...86d Bæretøy ut på tur funka for oss. Men litt slitsomt for ryggen å ut å gå i timesvis hver dag 😅😅 Anonymkode: 561ec...23e
AnonymBruker Skrevet 2. juni #12 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bæretøy ut på tur funka for oss. Men litt slitsomt for ryggen å ut å gå i timesvis hver dag 😅😅 Anonymkode: 561ec...23e Det forstår jeg utrolig godt. Anonymkode: 2438b...86d
AnonymBruker Skrevet 2. juni #13 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bæretøy ut på tur funka for oss. Men litt slitsomt for ryggen å ut å gå i timesvis hver dag 😅😅 Anonymkode: 561ec...23e Her funket det å hoppe på stor treningsball med baby i bæresele eller på fanget, gav god avlastning fra gåinga😊 Anonymkode: f3ca2...587
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå