Gå til innhold

Hvem av dere er utadvendt/innadvendt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Guri_*
Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan et forhold fungerer når den ene er utadvent/har et høyt aktivitetsnivå og den andre parten er motsatt. Det må da bli konflikter ut av dette?

Jeg og kjæresten har ganske likt aktivitetsnivå, og kan vel betegnes som sofagriser. Jeg elsker å gjøre og oppleve ting, det er ikke det. Jeg er vel heller typen som kanskje trenger mer og dras i gang, og vet ikke om det er like lurt å teame opp med en som er som meg. Det er rimelig vanskelig å få min bedre halvdel med på noe, og han tar aldri noe initiativ. Livet føles ofte ganske dødt på grunn av alt dette.

Siden jeg er ganske avbalansert og rolig, tiltrekkes jeg for eksempel av de som snakker høyere og mer enn meg, som har mye energi. Likevel tiltrekkes jeg av de som er lik meg, og føler de har mer å komme med for min del. De kan jeg identifisere meg med, og jeg kan på en måte bedre vite hvor jeg har dem.

Jeg får mye energi av folk som er mer aktive enn meg, og har lurt på hvordan jeg ville fungert sammen med en gutt som har noen jern i ilden. I hodet mitt kan jeg se for meg at jeg hadde trivdes med det, samtidig at det vil by på problemer.

Syns dette er ganske interessant å tenke på .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både samboeren min og jeg er relativt innadvente og tar livet med ro. Jeg synes det er fint, tror ikke jeg kunne vært sammen med en som var svært forskjellig fra meg, som var avhengig av å gå ut på byen til stadighet og være rundt andre mennesker hele tiden og som alltid skulle være i aktivitet og finne på noe. Det hadde rett og slett vært slitsomt og stressende. Tror like barn leker best også på dette området.

Gjest Ester
Skrevet

Min eks tok aldri initiativ til noen ting. Han ble med på ting hvis jeg organiserte alt, men hadde ikke behov selv for å gjøre noe utenfor husets fire vegger. Temmelig kjedelig. Det er nok best at man er ganske like på det området, tror jeg.

Gjest Jalileh
Skrevet

Eksen: Turbo, kjempe sosial, utadvendt.

Meg: Rolig, innadvendt, litt asosial. :sjenert:

Skrevet

Vi er ganske like med tanke på aktivitetsnivå, vi liker begge å finne på ting og gå turer og sånt, men kan også sitte kvelder i sofaen. Han er nok mer sosial enn meg og flinkere til å prate med fremmede og sånt, men det synes jeg bare er fint. Trenger ikke bekymre meg når han skal møte noen av mine venner og familie og han kan gå og spørre i butikker og sånt, mens jeg kan gjemme meg litt.

Skrevet

Vi er begge deler!

Noen dager er vi driitlate og går ikke utenfor døren engang, noen dager er vi partyparty og tjohei :ler:

Skrevet

Det eneste som skiller meg og kjæresten er at han er veldig sjenert mens jeg ikke er det.

Skrevet
Eksen: Turbo, kjempe sosial, utadvendt.

Meg: Rolig, innadvendt, litt asosial.  :sjenert:

Er det derfor han er eks kanskje? ;)

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg er den som skravler, mens han er den ettertenksomme. Vi vil like mye begge to - vi er aktive - men jeg er mer sosial. Han kan like å spille tennis/golf/biljard med en kompis eller to, mens jeg liker å treffe flere av gangen.

Han er mer sjenert - men jeg ikke er...

Likevel er han den positive, og jeg den negative da det gjelder mye. Jeg föler stort press på meg selv, mens han tar livet med ro der - samtidig som han er veldig ambisiös.

Vi utfyller hverandre veldig bra. Han har alt jeg ikke har og som jeg tiltrekkes av siden jeg både beundrer og behöver det :ler: mens jeg tydligvis har alt som han tiltrekkes av, to det eller ei.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Vi er begge deler begge to.

Vi er veldig utadvente sammen med venner og mennesker vi føler vi kommer overens med. Min samboer blir ofte sett på som innadvent av personer som ikke kjenner ham. Jeg har tendenser til sosial angst overfor personer jeg ikke kjenner og situasjoner og steder som jeg ikke er fortrolig med, og blir ofte oppfattet som overlegen av personer som ikke kjenner meg godt.

Gjest Jalileh
Skrevet
Er det derfor han er eks kanskje? ;)

Nja...både og. Mange andre ting som jeg ikke vil inn på her, som gjør at han er en eks.

At han er sosial og utadvendt gjorde meg ingenting. Men den turboen i han kunne han gjerne moderert litt. :ler:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er den som snakker minst, og som kanskje er litt sjenert. Han er mye mer sosial og utadvendt enn meg. MEN: jeg er helt klart den mest aktive; jeg er nok litt turbo (unntatt på snakkinga). Han er mer rolig og behersket. Vi utfyller hverandre, og har en dempende effekt på de mer negative sidene ved personligheten.

Skrevet

Nigo-san skriver om oss, men det er motsatt. Jeg er aktiv og sosial med et stort aktivitetsnvå. Jeg har også et optimistisk og lett syn på det meste.før jeg traff mannen min var verden ei hurra meg rundt greie. Jeg kjeder meg lett g trives med mange baller i lufta. Han er mer pesimistisk, mer tenksom og trives eentlig godt i sitt eget selskap. Jeg ser at mange av mne kamerater fra ungdomstida som var veldig like meg har fått partnere som minner om mannen min. Tror det er naturen som sørger for balanse. Tror nok to fredelige asosale sofagriser kan få livet sammen til å fnke. o av den motsatte sorten er jeg redd ville ta knekken på hverandre.

Skrevet

Vi er begge to utadvendte og sosiale, men han er nok den som dominerer mest på de områdene. Derimot er jeg mye mer aktiv enn han. Trener mer, får mer ut av dagen, kommer lettere i gang med ting osv. Han tar livet litt mer med ro.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi er begge rolige mennesker, men han er mer utadvendt enn meg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Han er mye mere utadvendt og sosial enn meg. Jeg trives altfor godt i sofaen foran tv. Han liker å dra ut på byen for å ta noen øl, mens jeg blir hels hjemme. Jeg liker best å treffe venner hjemme hos meg eller dem eller på kafe. Det er veldig sjelde jeg går ut på byen. Jeg er nok mere en innadvendt type.

Skrevet
Både samboeren min og jeg er relativt innadvente og tar livet med ro. Jeg synes det er fint, tror ikke jeg kunne vært sammen med en som var svært forskjellig fra meg, som var avhengig av å gå ut på byen til stadighet og være rundt andre mennesker hele tiden og som alltid skulle være i aktivitet og finne på noe. Det hadde rett og slett vært slitsomt og stressende. Tror like barn leker best også på dette området.

Vi er nok ganske like deg og partneren din vi da. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er den som skravler, mens han er den ettertenksomme. Vi vil like mye begge to - vi er aktive - men jeg er mer sosial. Han kan like å spille tennis/golf/biljard med en kompis eller to, mens jeg liker å treffe flere av gangen.

Han er mer sjenert - men jeg ikke er...

Likevel er han den positive, og jeg den negative da det gjelder mye. Jeg föler stort press på meg selv, mens han tar livet med ro der - samtidig som han er veldig ambisiös.

Vi utfyller hverandre veldig bra. Han har alt jeg ikke har og som jeg tiltrekkes av siden jeg både beundrer og behöver det  mens jeg tydligvis har alt som han tiltrekkes av, to det eller ei.

Hehe - dette høres nøyaktig ut som mitt forhold til min nybakte ektemann. Det er forskjellene mellom oss som gjør at vi har hatt snart 9 fantastiske år sammen. jeg har alltid vært veldig ambisiøs og kan ha en tendens til å være svært impulsiv og lette litt fra bakken noen ganger. Min kjære er den rolige, sindige av oss. han holder meg nede når jeg trenger det og jeg får han opp når han trenger det. Vi pleier å le av at hvis vi ikke hade harr hverandre hadde han sittet fast i en eller annen sofa, mens jeg konstant hadde sittet på en eller annen tropisk øy.

På et punkt er vi derimot heløt like - Jeg er en veldig kosete person som liker fysisk nærhet og bøttevis med romantikk. Det er heldigvis han også - tror ikke vi kunne fungert sammen hvis vi ikke hadde matchet her.

:klem:

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Hehe - dette høres nøyaktig ut som mitt forhold til min nybakte ektemann. Det er forskjellene mellom oss som gjør at vi har hatt snart 9 fantastiske år sammen. jeg har alltid vært veldig ambisiøs og kan ha en tendens til å være svært impulsiv og lette litt fra bakken noen ganger. Min kjære er den rolige, sindige av oss. han holder meg nede når jeg trenger det og jeg får han opp når han trenger det. Vi pleier å le av at hvis vi ikke hade harr hverandre hadde han sittet fast i en eller annen sofa, mens jeg konstant hadde sittet på en eller annen tropisk øy.

På et punkt er vi derimot heløt like - Jeg er en veldig kosete person som liker fysisk nærhet og bøttevis med romantikk. Det er heldigvis han også - tror ikke vi kunne fungert sammen hvis vi ikke hadde matchet her.

:klem:

:) så godt å höre at det fungerer for dere også! Vi er sånne som kan sitte litt oppå hverandre i sofaen uten å föle at vi kveler hverandre - og tidvis väre skikkelig "smör-romatiske". Haha, det er godt det ;)

Skrevet

Vi er begge sosiale og har et høyt aktivitetsnivå. Han mer i form av styreverv ol enn meg (i tillegg til at han i perioder jobbe veldig mye). Og jeg bruker mer tid på vennene mine enn han gjør på sine. Vi trener sånn 2-3 ganger i uka begge to, minst en av gangene sammen.

Men høyt aktivitetsnivå betyr jo ikke nødvendigvis at man er utadvent??

Jeg er ikke sjenert men ganske rolig av meg, blir ikke veldig lett kjent m nye, men er veldig flink til å pleie de jeg har.. (og derfor er det mange av dem!!). Snakker aldri høyest og mest i forsamlinger. Typen er i motsetning en sprudlende utadvendt fyr som veldig lett kommer i konakt med folk. :)

Jeg faller alltid for sånne som ham. Har lest et sted at forhold der begge er like utadvendte/innadvendte har størst sjangse for å vare fordi man forstår hverandre bedre da. Og da var det ikke snakk om å ha samme aktivitetsnivå, men lik personlighet :forvirret:

Så derfor burde egentlig typen min og jeg ha dårlige odds. Men det er jo ikke lett å tenke sånn når ting går bra?? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...