Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har merka at mange (da mener jeg 99 %) av alle lærerne jeg har hatt opp gjennom årene har en veldig sær måte å kle seg på.

Lærer lærerne hvordan de skal kle seg på lærerskolen eller? De kler seg jo likt hele bunten.

Da mener jeg med fargerike strømper, kjoler og skjørt utenpå buksene, sjal og skjerf, lange trøyer og skjorter, gjerne med en trøye til utenpå der igjen. Farger som oransje, grønn og lilla går igjen.

Syns bare at lærere er en egen rar liten rase med en morsom, men sær klesstil...

Ingenting er vondt ment mot eventuelle lærere her inne da... :ironi:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hehe... jeg er lærer, og kler meg "normalt". Men det var mange pussige antrekk på mine studievenner ved HiB. De fleste av disse valgte kunst og håndverk for å si det sånn...

Skrevet

Nesten alle de kvinnelige lærerne som jeg har hatt fra barneskolen til videregående, har en ting til felles: nemlig å stappe skjorta nedi buksa, dra buksa så langt opp som de klarer, og fester hele stasen med et stort og glorete belte. Har alltid lurt på hvorfor de gjør det, det ser ikke akkurat noe særlig pent ut å gå rundt med buksa dratt langt oppi svartedalen. Kan også nevne at skinnveste, hår med merkelig farge,påtegnet øyenbryn, og lange kjeder med sterke og glorete farger, har vært noe som har gått igjen oss noen av de lærene.

Helt enig i at noen lærere er sin egen rase, det er noen få lærere jeg har hatt som har klart å kle seg ganske bra.

Gjest LoisLane
Skrevet

Ha-ha, kjente igjen noe her, ja! Selv elsker jeg fargede strømpebukser...

Selv husker jeg sære ullvester som klassiske antrekk for de mannlige lærerne jeg hadde på åttitallet.

Dagens antrekk (som jeg har hatt på skolen): Off-white blondeskjorte, grønt (a-ha!) langt skjørt og grønne strømpebukser. Hadde olabukse forrige gang, da!

Og ja - seff er lærerpåkledning eget fag. 15 studiepoeng!

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Lillie
Skrevet

En mannlig lærer jeg har hatt, hadde alltid på seg trange jeans med sånn "jeans skjorte" stappa ned i buksa :icon_lol:

Og ikke for å glemme de hvite joggeskoene da.

En annen jeg hadde når jeg gikk på ungdomskolen hadde alltid på seg svart skinnvest og ei merkelig ull lue/hatt. :overrasket:

Åsså lukta han som en båtbygger...kremt...

Skrevet

De fleste lærerne jeg har hatt har vært gamle og konservative menn. De har stort sett kledd seg derefter, noe jeg synes meget om, siden jeg synes eldre menn burde kle seg slik.

Unntakene har vært den kvinnelige fransklektoren min, samt en av mine lærere på videregående. Sistnevnte er en gammel sekstiåtter, så for hans del går det i mye cordfløyel- , strikkevester, og busseruller. ;)

Skrevet

Hehe, jeg er lærer og livredd for å se ut som en.... men tror ikke det er noen fare for det foreløpig i hvert fall! Men må si at det finnes en del av de typiske lærerne på skolen hvor jeg jobber...

Skrevet (endret)

Ja, det er et eget fag på lærerhøgskolen. :roll: Nei, for å være ærlig har jeg ikke lagt merke til det du prøver å sikte til. ;) Ihvertfall ikke noe man tar med seg fra lærerhøgskolen, noe jeg burde vite, med tanke på at jeg går der.. Og bare hvis du lurte; jeg putter ikke skjortene ned i buksene mine. Og jeg har en klassisk stil. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er hellig overbevist om at mannlige lærere har flere stripete klær enn andre menn. Sånn er det bare med den saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...