Gå til innhold

Hvilke retter på en buffet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg blir litt forvirret her...

Vi er ganske sikre på at vi ønsker en varm buffet, men er litt lite kreative angående hvilke retter som kan/bør være med.

Cateringen har sendt meny, og sier at vi kan velge blant rettene eller bestemme andre retter. Men det er mest vanlige varme retter, f.eks stek av ulike slag, laks, gryteretter osv.

Er det lettest å kombinere gryteretter, kylling osv med ris og brød til? Eller tyngre retter som stek og laks med poteter? Eller litt fra begge deler? Hvilket tilbehør kan da være med? Hvis jeg skal foreslå retter selv, hva kan det være?

Håper noen har noen tanker om sammensetningen av et buffetbord, eller kan fortelle hvordan de skal ha det selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes litt av alt høres best ut, da får folk akkurat hva de ønsker. Jeg hadde også syntes det var fint med et par paier, noen gode salater (f.eks. pastasalat, couscoussalat e.l.) og noen litt annerledes retter, ikke sånne kjedelige greier som karbonader med løk (som jeg personlig mener ikke hører hjemme i et bryllup). Tenker også det kan være lurt med noen ordentlige vegetarretter, gjerne noe barnevennlig, og noe som passer for allergikere (hvis dere har noen blandt de inviterte).

Gjest Gjest
Skrevet

Og ikke glem skalldyr! I alle varianter! (Særlig hvis bryllupet er på sommeren da! ) :)

Gjest gjest1
Skrevet

Menyen vår er som følger:

Fenalår

Spekeskinke

Røykt laks

Varmrøykt laks

Hjort fersk

Reinsdyr varmrøykt

Fjellaure varmrøykt

Karbonadar med steikt lauk

Grynasteik

Viltgryte

Sildesalat

Rekesalat

Eggerøre

Potetsalat

Remoulade

To salatar

Heimebaka brød

Dessertar:

Marinerte bjørnebær

Sjokolademousse

Sitronfromasj

Himmelsk munnfull (Med cognac, nøtter, sjokolade og bær)

Gjest Gjest
Skrevet

Pai og salater var lurt, Arkana! Passe enkel og lett sommermat. Skalldyr var også en idé. Skal høre me cateringen. Takk for at du delte menyen deres, Veslo! Det ser skikkelig godt ut. Har du noe spesielt tilbehør til hjort og reinsdyr?

Gjest gjest1
Skrevet
Pai og salater var lurt, Arkana! Passe enkel og lett sommermat. Skalldyr var også en idé. Skal høre me cateringen. Takk for at du delte menyen deres, Veslo! Det ser skikkelig godt ut. Har du noe spesielt tilbehør til hjort og reinsdyr?

Aaanar ikkje, det er ikkje vi som lagar maten.. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...