Gå til innhold

Lat eller syk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å bestille meg time hos legen med denne begrunnelsen. Det må være noe galt. Jeg var i utgangspunktet glad i jobben min, når har jeg problemer med konsentrasjon, motivasjon, energi. Vurderer å slutte og få meg ny jobb. En del av meg er overbevist om at det er løsningen på problemet mitt, en annen del av meg orker ikke tanken. Tanken på å lære meg noe nytt, ny folk, nye systemer gjør meg overveldet. For ett år siden hadde jeg Covid, var skikkelig syk i rundt to uker før jeg kom tilbake på jobb. Jeg hadde lignende tanker og følelser for jobben før jeg ble syk, men etter Covid har det gått fra vondt til verre. Jeg klarer ikke tenke klart og slites mellom om jeg er lat/lei av jobben eller rett og slett syk? Jeg går med høy puls, blir fort irritert, tar lett til tårene, problemer med å sette i gang med arbeidsoppgaver. Sover enten for mye eller altfor lite, ofte det siste. Mistet helt troen på meg selv og føler meg useless. Er ikke spesielt glad i å gå til legen, men vurderer det dithen at jeg må dit for å avklare om jeg er syk eller rett og slett blitt lat og lei av jobben. Har sjekket alt av mangler og stoffskifte for 9 måneder siden. Alt var i orden. Har barn jeg skal være en mamma for og føler meg tom/likegyldig/sliten/lite engasjert selv om jeg tar meg sammen på fritiden og innbiller meg at de ikke merker noe. Mannen synes jeg veksler mellom å sovne overalt og å ha lakenskrekk. Synes også jeg ofte forsvinner inn i en tenkeboble og ikke er tilstede.  Blir ikke klok på meg selv. 

Er det noen som har hatt det likt? 

Anonymkode: e0121...9bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke blitt lat. Jeg hadde lignende symptomer, prøvde å studere og å bytte jobb, men det hjalp ikke og til slutt endte jeg opp som ufør med minstesats fordi jeg ikke først som sist sykemeldte meg i den jobben jeg hadde, istedenfor å bare gli ut av arbeidslivet fordi jeg ikke klarte mer. Så for all del, gå til lege istedenfor å skifte jobb, for det ekstra stresset trenger du ikke nå.

Anonymkode: 3456e...2d3

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...